Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 november 2007, 01:06
hmmm hmmm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 2
hmmm is on a distinguished road
Standaard Hoe kom ik verder in mijn carriere?

Hallo,

Ik ben momenteel Product Manager bij een 3-mans bedrijf waar we veel werk uitbesteden aan onderaannemers en waar ik tevens zelf ook delen van software schrijf. Ik vind het aansturen en conceptueel werk leuk. Het idee dat er met ons product geld verdiend gaat worden en dat je een product aan het maken bent. Het heeft me zelfvertrouwen goed gedaan een compleet werkend product neer te zetten in een korte tijd met weinig middelen en dat klanten zelfs geen onderhoudscontract willen omdat het product niet kapot gaat.

Het softwareschrijven kan ik goed maar is nu niet waar ik heel happy van word. Ik vind de grotere lijnen leuker en het bezig zijn met mensen, processen en dat je met veel mensen sneller werk af maakt ipv het helemaal alleen te doen. Verder is het perspectief bij het bedrijf eindig: ik werk naast de baas en ben aandeelhouder. Ik mis de waardering van mijn werk, meer collega's en de mogelijkheid om door te groeien. Het lijkt af en toe alsof ik een konijn ben die je met een stok een wortel moet voorbinden. Kennelijk is de stok kapot of de wortel op, ik wil verder. Het bedrijf overnemen wat initieel de bedoeling, maar ik vind de klantenkring niet uitdagend genoeg en houd niet zo van acquisitie.

Ik ben van huis uit Ir. en heb veel bedrijfskundige vakken gevolgd en tevens recentelijk Nima-A en B gedaan. Maar daar kan ik in mijn huidige werk niet altijd wat mee. Ik vind high-tech bedrijven interessant en ook de business die zij voeren. Alleen ik kom er niet tussen. Ik word eigenlijk altijd uitgenodigd voor een gesprek, dan wordt er aan me gesnuffeld en weten ze eigenlijk niet goed wat ze met me aan moeten en ik soms ook niet goed wat ik met hen aanmoet.

Ik ben nl. op basis van mijn Ir. titel erg gewild, maar mis feitelijke R&D achtergrond. Ik wil dat werk ook niet doen, behalve op het niveau van de chef die mijn sollicitatie afhandeld. Dus die ziet me als een bedreiging of mist bij mij de relevante technische ervaring met het bedrijf. Op zich ook logisch want high-tech bedrijven zijn vaak heel specifiek bezig. Dus die kennis heb je niet 1-2-3. Ik vind het niet erg om even in de techniek te starten, maar ben bang dat ik in de bits&bytes verzuip en dat daar mijn ambitie niet ligt. Daarnaast ben ik voor veel chefs moeilijk omdat ik erg commercieel en ondernemend overkom. Vooral omdat ik enkele jaren freelancer ben geweest en dan vinden ze me weer te ondernemend en zijn ze bang of zo?

In de IT zou ik wel willen starten, maar dat werk is meestal al te makkelijk voor me. De uitdaging is er dan snel af; ik wil graag met nieuwe zaken bezig zijn. Ik besef me eigenlijk ook heel goed dat ik met m'n begin 30 nog veel jaren moet gaan en dat ik eigenlijk iets wil waar ik veel 40-ers of eind 30-ers zie. Als de uitdaging er niet is dan is de lol aan werken er eigenlijk wel van af...en daarom dat ik nu zoiets heb van : wat moet ik nu: een slimme jonge gast, begin 30 met een IQ boven de 140, beta-achtergrond met proces en leidinggevende capaciteiten, maar waar kan ie z'n energie op kwijt?

Voor evt. traineeships en of management developments ben ik mogelijk al te oud. Ik heb dan ook het gevoel dat ik de boot een beetje gemist heb door een beta-studie te doen. Ik denk wel eens: had ik maar economie of zo gestudeerd. Dan ben je in de ogen van meer mensen algemener inzetbaar dan iemand met een technische achtergrond. Nu val ik voortdurend tussen wal en schip terwijl ik juist op het snijvlak van techniek en organisatie actief wil zijn.

Ik zou dan ook graag raad willen...ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gevoel gehad en het lijkt wel alsof dat steeds terugkomt. Ik heb toen een carrieretest laten doen waar meer bedrijfskunde dan techniek naar voren kwam....

Ik zou dan ook graag eens met een aantal mensen willen sparren hoe en wat.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Hoe kom ik er nu achter wat ik leuk vind? Mufana Loopbaanvragen 30 17 juli 2010 22:12
Verder met verloskunde of iets anders? Hoe kom ik daar achter? MJR Loopbaanvragen 4 17 juni 2010 12:34
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14
Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder? marieke Loopbaanvragen 3 14 april 2006 18:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon