Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2015, 10:28
Elvie Elvie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 1
Elvie is on a distinguished road
Post Uitslag interne sollicitatie

Ik heb intern gesolliciteerd en ben afgewezen. De reden :ik zit teveel in mijn huidige functie. Daar nam ik geen genoegen mee en heb dat schriftelijk kenbaar gemaakt en daarbij heb ik aangegeven dat ik dat zou bespreken met de directeur. Het gevolg was dat er een vervolggesprek kwam om het nader toe te lichten. Nu werd als reden aangedragen dat zij niet overtuigd waren van mijn adviserende skills, misschien dat dat in de toekomst beter zou zijn. Ook hier ben ik het niet mee eens, want op dit moment zit ik niet in een adviserende functie. Verder is naar kun zeggen geen navraag gedaan bij mensen met wie ik werk. Wel hoor ik nu van collega's dat de reden waarom ik ben afgewezen mijn houding is. ik vind dit schending van privacy. Als niet de juiste feedback wordt gegeven weet ik ook niet wat mijn verbeterpunten zijn. Ik vind het allemaal niet professioneel en demotiverend. Aan de andere kant is het voor mij een teken dat zij heel zwak in hun schoenen staan. Het gaat mij niet meer om de functie, maar om de manier waarop er gehandeld is. Kan ik hier actie op ondernemen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2015, 11:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elvie Bekijk bericht
Ik heb intern gesolliciteerd en ben afgewezen.
Dat kan gebeuren. Het is vrij normaal dat leidinggevenden iemands kwaliteiten anders inschatten dan de persoon zelf. Het is mij ook een paar keer overkomen.

Citaat:
Daar nam ik geen genoegen mee en heb dat schriftelijk kenbaar gemaakt en daarbij heb ik aangegeven dat ik dat zou bespreken met de directeur.
Dat komt een beetje gespannen op mij over. Zodra je in gevecht gaat met je werkgever en omgeving, houden je kansen op ontwikkeling binnen de organisatie eigenlijk op.

Citaat:
Ook hier ben ik het niet mee eens
Denk je dat dit oplosbaar is? Is er iets wat de leidinggevende zou kunnen zeggen waardoor je het wel eens gaat zijn met de gang van zaken?

Citaat:
Wel hoor ik nu van collega's dat de reden waarom ik ben afgewezen mijn houding is. ik vind dit schending van privacy.
Tsja, daar kunnen we uren over praten, maar het is de normaalste zaak van de wereld dat leidinggevenden en medewerkers met elkaar praten over de ambities, kwaliteiten en het functioneren van een collega. Als we dat gaan juridiseren, dan hebben we een hoop problemen.

Citaat:
Als niet de juiste feedback wordt gegeven weet ik ook niet wat mijn verbeterpunten zijn.
Een goede leidinggevende geeft inderdaad gerichte feedback, zodat jij je kunt ontwikkelen. Misschien is jouw leidinggevende niet zo goed. Misschien wil je werkgever niet dat je je verder ontwikkelt. Je hebt nu eenmaal geen recht op feedback.

Citaat:
Het gaat mij niet meer om de functie, maar om de manier waarop er gehandeld is. Kan ik hier actie op ondernemen?
Je kunt denk ik beter zelf verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling, los van wat je werkgever doet en laat.

Het lijkt me een goed idee om een cursus of opleiding te gaan volgen, en/of om je heen te kijken naar andere werkgevers.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Interne sollicitatie Leerling Verzorgende IG, graag commentaar Yvonne911 Sollicitatiebrief en cv 1 8 april 2014 18:23
Sollicitatiebrief interne sollicitatie assistente Bibianne Sollicitatiebrief en cv 1 17 mei 2011 18:47
Interne sollicitatie binnen hetzelfde team. Wie zou mijn brief willen nakijken? Verwijderd acccount Sollicitatiebrief en cv 4 6 juni 2009 10:30
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon