Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2008, 17:22
Mas Mas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2
Mas is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie leerplek MBO-V BBL

Hai allemaal,

Hier een aller-allereerste opzet van een sollicitatiebrief die ik wil versturen. Het gaat hier om de functie van leerling verpleegkundige in een ziekenhuis. Het is mijn eerste opzet, maar alle info die ik kwijt wil staat er wel in. Wie heeft er tips voor mij om de brief wat bij te schaven? Zelf vind ik hem nog aan de lange kant.

Geachte heer/ mevrouw,

Ik wil iets voor mensen betekenen. Deze korte zin vat eigenlijk in een notendop samen waarom ik solliciteer naar een plek als leerling verpleegkundige via het BBL traject. Mijn naam is xxxxxxxxx, ik ben 25 jaar, en ik ben inmiddels in het bezit van een bachelor in Media, Information & Communications, aangevuld met een paar jaar aan relevante en ook niet-relevante werkervaring. De reden dat ik niet door wil in de communicatie is in eerste instantie omdat ik een laatbloeier ben. Totdat ik in december 2005 afstudeerde heb ik mijn leven als het ware op de 'automatische piloot' geleefd, nooit echt wetende wat ik nou eigenlijk wil in het leven. En werkende als communicatie professional merkte ik al snel dat ik mijzelf niet kwijt kan in mijn werk.

Ik ben de laatste tijd dan ook actief bezig geweest met (internationaal) vrijwilligerswerk. Ik heb er niet alleen van genoten, ik heb ook eindelijk mijzelf gevonden. Na o.a. gewerkt te hebben met geestelijk gehandicapten in Polen, kansarme jongeren in Italie, en mantelzorgers uit het Gooi ben ik erachter gekomen dat mensen mijn grootste drijfveren zijn. Na gesprekken met familie, vrienden, en zorgprofessionals ben ik er dan ook van overtuigd dat ik het beste tot recht kom in de verpleegkunde. Het in meerdere opzichten verzorgen van mensen geeft mij voldoening vanwege de volgende redenen. Het is lichamelijk intensief werk, dit vind ik belangrijk omdat ik een doener ben en niet over veel zitvlees beschik. Het is sociaal en emotioneel betrokken werk, ik doe graag werk dat me raakt. Er is dagelijks direct contact met mensen, ik ben een sociaal persoon en ik hou ervan om dat aspect kwijt te kunnen in mijn beroep. In de verpleegkunde ben je niet alleen verantwoordelijk voor de fysieke zorg van patiënten, ook fungeer je als vraagbaak, regelaar, en emotionele steun. Kortom, een grote verantwoordelijkheid voor mensen in een vervelende situatie. Een verantwoordelijkheid die ik aan kan en wil. Bovendien heb ik mensen in de zorg meegemaakt als gezellig, collegiaal en sociaal. Een goede sfeer op de werkvloer en leuke collega's is voor mij een zeer aantrekkelijke kant van de verpleegkunde.

Door vrienden wordt ik beschreven als sociaal, een goede luisteraar, sociaal betrokken en vriendelijk. Eigenschappen die goed van pas kwamen bij mijn werk als vrijwilliger in diverse landen. Ook is de wereld van de zorg, en zorg zelf, mij niet vreemd. Ik ben sinds 1989 mantelzorger en heb de zorg sector van dichtbij leren kennen. Met mijn opgedane ervaring qua studie en werk, verwacht ik het ritme van werkend leren snel te kunnen oppakken.

Ik kies specifiek voor de route van werkend leren omdat ik de praktijk de allerbeste leerschool vind. Vooral bij het vak van verpleegkunde waarbij e.q. en inlevend vermogen zo belangrijk zijn, is het beter om zaken aan den lijve te ondervinden. Er zijn nou eenmaal dingen die lastig te leren zijn vanuit achter de schoolbanken. Ook puur praktisch gezien is het financieel heel moeilijk om nu nog aan een voltijd opleiding te beginnen.

Tot slot hoop ik dat u voldoende aanleiding vindt in deze brief om mij uit te nodigen voor het verdere verloop van de selectieprocedure.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2008, 21:20
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie leerplek MBO-V BBL

Hoi Mas,

een brief met erg veel info. Wellicht te veel info.
Zoals je naam en leeftijd, die staan al in je CV, weglaten dus. Verder schrijf je waarom je vorige beroep het NIET was. Een beetje ongeschreven wet is dat je geen negatieve elementen in je sollicitatiebrief plaatst. (in ieder geval kwam het op mij als negatieve ervaring over)

Je begin en eind vind ik erg sterk. Dit zij 2 elementen uit het AIDA-model. Wals je de rest van je brief hiernaar aanpast dnek ik dat je een dijk van een brief maakt waarmee je snel in je nieuwe uitdaging terecht kunt.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2008, 13:42
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie leerplek MBO-V BBL

Dag Mas,

zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind je brief erg goed. Er blijkt uit dat je enorm gemotiveerd bent, dat je weet waar je aan begint en waarom je een "carriereswitch" wilt maken.
Naar mijn idee is dit een brief waarmee je indruk maakt en het zal mij verbazen als je niet wordt uitgenodigd.

Veel succes!

Wieteke van Heun - de Roos
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wilt mijn brief nakijken het is een sollicitatie naar een bbl plaats Femmetje Sollicitatiebrief en cv 0 26 maart 2009 11:27
Sollicitatiebrief BBL verzorgende J.Post Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 21:10
sollicitatie bbl plaats brechtje27 Sollicitatiebrief en cv 3 21 januari 2009 21:35
Sollicitatie voor BBl leerwerkplek CJ13 Sollicitatiebrief en cv 0 27 mei 2008 12:32
controleer graag even bbl sollicitatie graag commentaar yvon25387 Sollicitatiebrief en cv 5 24 augustus 2006 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon