Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 21 november 2010, 12:47
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Is het ontslag om bedrijfseconomische redenen toegekend? In dat geval staat het los van de andere zaken die je aandraagt lijkt mij. UWV zal dan puur naar de economische redenen kijken die de werkgever aandraagt en de wettelijke regels die gelden voor ontslag om die redenen. De andere gronden die jij aandraagt zal UWV (moeten) negeren aangezien die niet direct relevant zijn voor ontslag om economische redenen. UWV is daar zeer formeel in. Er wordt echt naar de letter van de wet gekeken.

Zuur maar wel waar. Volgens mij heb je al de stappen ondernomen die je kunt ondernemen. Misschien dat je via een rechter nog iets kunt bewerkstelligen, maar daar heb ik verder geen idee van. Met een advocaat gaan praten over de mogelijkheden lijkt mij het beste.

Sterkte in ieder geval.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 november 2010, 16:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Huh

Beste

Dus als je aan kan tonen dat de cijfers niet kloppen, dan sluit het uwv de ogen en zegt gewoon we hebben nilks met fraude cq valsheid in geschrifte te maken??
Zoals ik al zei kloppen de cijfers niet omdat er een heleboole aantoionbaar niet wordt opgegeven. Eigenlijk accepteer je de fraude dan toch? Of zie ik het verkeerd?
Zo zou je toch iedereen uit je bdrijf kunnen werken door met de cijfers te goochelen.

Spacecowboy
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 november 2010, 17:06
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

UWV heeft van doen met bedrijfseconomische redenen. De FIOD heeft van doen met fraude. Twee verschillende organisaties die hun eigen bevoegdheden hebben die niet overlappen.

Het UWV sluit de ogen niet. De wet bepaalt op welke gronden UWV ontslag mag toekennen of niet. Beoordelen van eventuele financiële fraude behoort niet tot de taken van UWV. UWV mag daar dan ook geen uitspraken over doen of rekening mee houden.

Wat dat laatste betreft: de methode is een tijdje gebruikt om van overtollig personeel af te komen. Stond bekend als "plof BV".
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 november 2010, 17:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Jeetje

Hoi Hoi

Jeetje wat raar!!! Het uwv kijkt naar de cijfers,maar of die cijfers kloppen maakt ze dus niks uit. Je kan dus als werkgever gewoon zeggen dat je niks verdient en je medewerkers eruit knallen. Waaro moet je uberhaupt nog naar het uwv? Geeft me een zeer raar gevoel.
Afwachten maar wat ze met mijn klacht gaan doen.....al heb ik al een vermoeden.
Misschien is de Nationale ombudsman niet eens zo'n gek idee.

Bedankt voor de reacties.

Ben eigenlijk best wel perplex.....

Spacecowboy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon