Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 februari 2014, 23:55
Keizerrr Keizerrr is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 7
Keizerrr is on a distinguished road
Question Dilemma: Stoppen of doorgaan met WO-master?

Beste carričretijgers,

Ik weet dat deze site voornamelijk voor HBO is, maar omdat ik deze site al vaak als raadgever heb kunnen gebruiken hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik zit momenteel met een vrij groot dilemma: Stoppen of doorgaan met mijn WO master. Ik heb een WO bachelor in International business en momenteel doe ik de master Human Resource Management. Echter, er zijn 3 redenen waardoor ik enorm ben gaan twijfelen: Motivatie, buitenland en doelloosheid (richting depressie).

Mijn motivatie voor de master is vanaf de eerste paar colleges gekelderd. Het niveau was gewoon niet wat ik ervan verwacht had. De master kostte me wel redelijk wat tijd, maar dit was puur vanwege de hoeveelheid opdrachten, niet vanwege het niveau. In december dacht ik daarom ook: Stoppen. Na 2 weken heerlijke kerstvakantie begon het toch te knagen: Wat dan wel? En gooi ik nu niet erg veel weg? Omdat ik sommige HR aspecten nog wel interessant vind en het opzich nog aankon, besloot ik maar door te gaan. Dit betekende dus ook beginnen aan mijn scriptie.
En hier zit de crux. Met mijn scriptie heb ik wél heel erg veel moeite. Wat hierin het voornaamste probleem is, is dus het feit dat ik niet helemaal gemotiveerd ben. Is dit wel de master die ik wil? Een WO master voelt voor mij als een eindstation, en met de nieuwe wetten wat betreft 2e master zit die er financieel ook niet in.

Een reden om door te gaan is dat ik erg graag op studie-uitwisseling naar Azië wil. De verhalen die ik daarover gehoord zijn zijn zo fantastisch, daar kan volgens mij geen backpackreis of stage tegenop. Nu heb ik de mogelijkheid om dit na mijn master een halfjaar te doen - als ik deze master dus afmaak. Als ik stop, vervalt gelijk mijn kans op een exchange.

De tegenvaller wat betreft motivatie en mijn wil om naar het buitenland te gaan wegen erg zwaar tegen elkaar en ik weet het gewoon écht niet. Wil ik naar het buitenland en vervolgens een master hebben waar ik me niet 100% in kan vinden? Of zoek ik naar een nieuwe master met kans op dezelde delusie als bij deze, en geef ik mijn buitenlandervaring op? Is een MSc in HRM nog dusdanig 'universeel' dat ik ook in andere werkvelden kan werken of beperk ik mezelf hiermee ten opzichte van puur een BSc?

Ik staar me hier de afgelopen 2 maanden al helemaal op blind, maar ik krijg het niet gevonden. Een loopbaanadviseur heeft me hier nog niet mee kunnen helpen. De voorgaande dingen bij elkaar genomen + wat extra factoren thuis merk ik dat ik nu richting burnout/depressie slip. Ik ben rusteloos en lusteloos en krijg niks voor elkaar. Hiervoor ga ik komende week beginnen met psychologische begeleiding. Dit neemt niet weg dat de wereld gewoon doordraait en dat er wel actie ondernomen moet worden.

Mijn vragen aan jullie:
- In hoeverre wordt er naar de specifieke MSc-graad gekeken t.o.v. algemeen MSc-niveau? Maakt het echt veel verschil (in de business-sector dus), of kijk ik me puur blind op de verschillende MSc diploma's?
- Wat is een goed criterium om aan een master te beginnen? Hetzelfde werk minstens 5 jaar nog willen doen? Of gewoon mijn mindset veranderen en "maar zien wat er gebeurt"?
- Hoe kom ik erachter wat ik wil?

Enorm bedankt voor het doorlezen van mijn verhaal en alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gr,
Keizerrr
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met opleiding i.v.m werk Photonios Opleiding kiezen en volgen 3 3 december 2013 14:54
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 17:37
Doorgaan met master of niet...? speedofsound Loopbaanvragen 4 12 juni 2012 12:07
Stoppen met studie carlito Opleiding kiezen en volgen 16 27 september 2011 20:53
WO Master Fiskmas Opleiding kiezen en volgen 25 28 december 2008 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon