Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 februari 2007, 13:57
MerelVenEenoo MerelVenEenoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 1
MerelVenEenoo is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor functie als leraar

Hallo,

Ik sta al twee jaar in het onderwijs maar ben deze zomer verhuist (nu op 100 km) van mijn werk, elke dag met de auto. Ik schrijf nu een open sollicitatie naar een school in mijn buurt. Dit is het probleem enerzijds anderzijds wil ik lesgeven aan kinderen die interesse en respect vertonen aan een leerkracht wat ik de laatste twee jaar niet van hen kon afdwingen (geen zin om naar school te gaan, liever lui dan moe).

Hierbij mijn sollicitatie, adres gegevens zijn verwijderd.

Alvast bedankt. Met vriendelijke groetjes Merel


Spontane sollicitatie naar een functie als leraar lager onderwijs – secundair onderwijs


Geachte heer Vonck

In het academiejaar 2003 - 2004 ben ik afgestudeerd als leraar secundair onderwijs, optie lichamelijke opvoeding en economie, groep 1. Omdat ik mijn vakkennis en ervaring wou uitbreiden, heb ik het daaropvolgend academiejaar gestudeerd voor leraar lager onderwijs. Hierdoor sta ik veel sterker in mijn schoenen als leraar op gebied van algemene kennis en omgaan met kinderen. Hierbij solliciteer ik naar een functie van leraar lager onderwijs als leraar secundair onderwijs in uw instelling.

Deze functie spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden, is dat deze zeer goed aansluit bij mijn opleiding en werkervaring met probleemkinderen. In het schooljaar 2005-2006 werd ik aangesteld als leraar PAV te Jette. Deze leerlingen kwamen veelal uit een allochtoon milieu waardoor de Nederlandse taal een struikelblok was bij vele leerlingen. Dit schooljaar sta ik in het deeltijds onderwijs, leerlingen die het thuis financieel niet breed hebben, hierdoor karakterstoornissen vertonen en bovendien geen zin meer hebben om naar school te gaan. Daarnaast beschik ik over een enorm enthousiasme om uw leerlingen te begeleiden en mijn opgedane kennis met hen te delen. Tenslotte ben ik ervan overtuigd dat mijn ervaring een waardevolle basis vormt voor de functie van leraar binnen uw instelling.

Voor verdere informatie omtrent mijn studies, talenkennis, relevante werkervaring en nog enige bijkomende informatie, verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Ik ben graag bereid om mijn motivatie en belangstelling toe te lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groeten


Ven Eenoo Merel


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 februari 2007, 14:32
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie voor functie als leraar

Ik vind de brief nu niet goed.

Begin je brief met waarom je juist naar deze school solliciteert. Waar ken je de school van en wat weet je van deze school? Verwerk dat in je schrijven.

Vertel dan waarom jij denkt dat jij de juiste leraar bent voor deze school en het soort onderwijs dat ze geven. Je kunt hiervoor je werkervaring gebruiken, maar wees niet te uitgebreid. Je werkervaring is te lezen in je c.v.

Ben benieuwd hoe je brief wordt met mijn tips. Succes!

Je mag hem weer op het forum plaatsen als je klaar bent.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2007, 21:23
NinaW NinaW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 2
NinaW is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie voor functie als leraar

Hoi Merel,
ik zie ook nog een paar dingen die je kan verbeteren, zoals hierboven al getipt wordt is de opbouw van de brief wat rommelig, maar ook wat inhoudelijke dingen.

Het is mij niet duidelijk wat je met leraar lager onderwijs bedoeld, bedoel je basisonderwijs of de eerste leerjaren van het voortgezet onderwijs? Is het voor een school in Belgie? In Nederland zijn deze termen namelijk niet gebruikelijk.

'open sollicitatie' is een wat betere term dan 'spontane sollicitatie'

begin je brief met de mededeling dat je wilt solliciteren naar die-en-die functie en vermeld alleen kort de relevante afstudeerjaren. De rest staat ook al in je cv of kan je in de volgende alinea uitleggen.

Je schrijft 'De eerste reden,...' en dan een heel verhaal, en dan 'Daarnaast...' door het lange verhaal ertussen is het niet duidelijk waar dat 'daarnaast' nu op slaat, ik zou denk ik schrijven '... een andere reden...' of het verhaal inkorten.

Ook schrijf je: ...leerlingen die het thuis financieel niet breed hebben, hierdoor karakterstoornissen vertonen...' dat vind ik nogal een veronderstelling! Het klinkt ook erg negatief. Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar het klinkt een beetje alsof je nu al genoeg hebt van de kinderen. Ik zou denk ik iets schrijven als 'de specifieke onderwijsbehoeften' of iets over de zorg die de kinderen nodig hebben. (beetje afhankelijk van de leeftijd)

Uit wat je schrijft blijkt dat je moeilijke klassen hebt gehad, misschien is het handig om wat concreter te noemen wat je hebt bijgedragen aan de ontwikkeling van de kinderen, want nu is het een beetje een opsomming van de problemen van de kinderen maar ik zie nergens terug wat jou nou zo bijzonder geschikt maakt om deze kinderen te begeleiden. Behalve dan enthousiasme, maar die kinderen hebben wel wat meer nodig dan alleen dat.

Nou hopelijk heb je er iets aan,

Groeten van Nina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon