Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2014, 13:09
Monique Monique is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2014
Berichten: 2
Monique is on a distinguished road
Standaard Plaatsnaam in sollicitatiebrief

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik brieven aan het schrijven maar ik zit met een dilemma...

Ik woon ergens in een uithoek van het land, maar verblijf geregeld in een centraler gelegen plaats. Momenteel ben ik ook vanuit die plaats een brief aan het schrijven. Wat ga ik als plaatsnaam gebruiken in mijn brief?

1. Plaatsnaam waar ik ben en dus twee verschillende plaatsen in de brief
2. Gewoon mijn woonplaats, het doet er niet toe waar ik de brief aan het schrijven ben.

Wellicht een toevoeging welke handig is, in de toekomst hoop ik in de centralere plaats woonachtig te zijn en van daaruit is het bedrijf ook beter bereikbaar.

Graag jullie input.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 oktober 2014, 14:13
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hou je aan de feiten, dus bij je naam/adres/woonplaats zet je de uithoek.

In de dagtekening boven de brief (Utrecht, 1 oktober 2014) kun je je verblijfplaats zetten, mits je in het sollicitatiegesprek een goed antwoord hebt op de vraag "Waarom schreef u de brief in Utrecht, terwijl u in een uithoek woont" en je dit in het gesprek naar voren wilt brengen. Zet er anders gewoon je woonplaats neer.

Verder kun je in je sollicitatiebrief iets zetten als "Ik ben bereid / van plan binnenkort te verhuizen naar..."
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 oktober 2014, 14:17
Monique Monique is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2014
Berichten: 2
Monique is on a distinguished road
Standaard

Super bedankt, mijn gevoel zei dit inderdaad ook!

Uiteraard zou ik het er niet inzetten als het voor een functie niet relevant is en ik het er niet over wil hebben.

Ik heb bijvoorbeeld ook een vacature in de betreffende uithoek gevonden, daar ga ik uiteraard de plaats gewoon gelijk houden aan de woonplaats

Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2014, 17:17
PBudel PBudel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 3
PBudel is on a distinguished road
Standaard

Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten als jij. Ik woonde namelijk in Apeldoorn, maar verbleef geregeld bij mijn vriend in Emmen. Vanuit die plaats was ik dan ook bezig met solliciteren voor het vinden van een baan. Zodra ik een baan had gevonden, zou ik definitief naar Emmen gaan verhuizen. Ik heb dus mijn adresgegevens uit Apeldoorn links bovenaan de brief gezet en als dagtekening: Emmen, 2 augustus 2013. Tevens heb ik toen in de brief gemeld dat ik de intentie had om te gaan verhuizen, zodra ik een leuke job had weten te bemachtigen. En dat is uiteindelijk gelukt!

succes met solliciteren!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Stage sollicitatiebrief - graag commentaar Tessa Sollicitatiebrief en cv 3 8 november 2011 08:31
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon