Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 december 2012, 12:05
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Wat betekent "an excellent academic track record"?

Hallo allemaal,

Ik heb gesolliciteerd op een functie waarbij "an excellent academic track record" wordt gevraagd.
Hoe kan ik dit invullen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2012, 12:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Daar kunnen afhankelijk van de context twee dingen mee worden bedoeld:
  1. Universitaire studie vlot doorlopen, goede universiteit, goede cijfers gehaald, relevante nevenactiviteiten
  2. Wetenschappelijke publicaties, presentaties op congressen, succesvolle onderzoeksvoorstellen e.d.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2012, 13:57
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Maar ze zoeken een HBO'er...
Sorry, had ik er gelijk bij moeten vermelden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2012, 14:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Tsja, het onderscheid hbo/wo bestaat niet in de Angelsaksische wereld. Is dit een vacature bij een Nederlandse organisatie?

Dan denk ik dat je 'academic' moet interpreteren als 'opleiding'

Dus in dit geval: hbo-opleiding vlot doorlopen, goede hogeschool, goede cijfers gehaald, relevante nevenactiviteiten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 december 2012, 14:34
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik zocht nog even in de American Heritage Dictionary of the English Language, Fourth Edition (via Wordnik) en dan lijkt deze definitie van 'academic' me het meest van toepassing:
  • adj. Of, relating to, or characteristic of a school, especially one of higher learning.
Het Engelse academic slaat dus niet zo strikt op een universiteit als het Nederlandse academisch. Mijn bericht #2 hierboven was daarom niet juist.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 december 2012, 16:08
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Die nevenactiviteiten, kan dat ook relevante werkervaring zijn? Aangezien het wel iemand moet zijn met werkervaring.
En welke scholen kun je aanmerken als goed? Valt een deeltijd opleiding daar niet onder?
En vanaf welk cijfer kun je spreken over goede cijfers?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 december 2012, 19:07
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuckyBet Bekijk bericht
Die nevenactiviteiten, kan dat ook relevante werkervaring zijn? Aangezien het wel iemand moet zijn met werkervaring.
En welke scholen kun je aanmerken als goed? Valt een deeltijd opleiding daar niet onder?
En vanaf welk cijfer kun je spreken over goede cijfers?
Ga er in dit soort gevallen maar vanuit dat men op zoek is naar "boven gemiddelde" resultaten. Oftwel niet iemand die net aan met 6'jes is geslaagd en als bijbaan bij de appie zat. Maar mensen die veel hoge cijfers hebben en naast hun studie nevenactiviteiten hebben gedaan zoals in het bestuur van verenigingen gezeten enz.

Het is niet zo zwart/wit dus op jou bovenstaande vragen valt geen antwoord je geven. En je hebt er al op gesolliciteerd, dus het enige wat je kan doen is benadrukken waar je extra goed in was op school. En nadenken over nevenactiviteiten die je hebt gedaan die het melden waard zijn.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
  #8  
Oud 1 januari 2013, 11:21
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Ik werk al jaren op een HBO (HEAO) niveau, weliswaar het laagste niveau (gezien mijn salarisschaal, de laagste HBO schaal). Ik zit nu in het derde jaar van mijn HBO bedrijfskunde opleiding en haal meestal zevens en achten. De vacature is bij het bedrijf waar ik werk, het bedrijf betaalt ook voor mijn studie. De maximaal haalbare schaal voor de betreffende functie is twee schalen hoger dan de functie die ik nu bekleed (dit is op papier de hoogste HBO schaal, daarboven wordt aangemerkt als WO schalen). Ik behaalde in 1987 mijn HAVO diploma en in 1989 mijn MEAO diploma en heb sindsdien altijd fulltime gewerkt. Op MEAO/"laag" HEAO niveau. Ik hoop dat men mij een kans wil geven, omdat ik al vele jaren naar tevredenheid van de leidinggevenden functioneer en al aardig op weg ben met mijn studie en redelijk goede cijfers haal.
Maar we zullen het zien.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 januari 2013, 18:16
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Het voordeel is dat ze je al kennen omdat je er al werkt.

Is de functie waarop je solliciteert significant anders dan het werk dat je al doet?

Verder denk ik dat je goed bezig bent en best zelfverzekerd mag zijn over je eigen kunnen. Mocht het echter niet lukken dan zijn er altijd nog andere bedrijven over waar je vast en zeker aan de slag kan.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 januari 2013, 21:06
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard

Het werk is wel behoorlijk anders, maar sluit wel heel goed aan bij de opleiding die ik volg, beter dan bij het werk dat ik nu doe.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat betekent ''de regeling achterwege laten vermindering van de bekostiging'' pjotrfungus Je rechten en plichten als werknemer 4 20 november 2011 21:08
Wat betekent de afkorting KHV op een salarisstrook? Kasia Salaris 1 5 april 2011 10:35
Wat betekent 'conceptueel vermogen'? wilma1 Sollicitatiegesprek 1 8 maart 2011 13:38
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 5 oktober 2008 23:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon