Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2007, 16:33
simone__ simone__ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 7
simone__ is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Secretariaatsmedewerker

Hallo,

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven naar aanleiding van een vacature tot secretariaatsmedewerker. Graag zou ik jullie commentaar horen

Mvg, Simone

-------

Betreft: sollicitatie Secretariaatsmedewerker B

Geachte mevrouw X,

In de zorgsector is persoonlijk contact met mensen erg belangrijk. De observatie, diagnostiek en behandeling van kind en gezin staat binnen uw organisatie op nummer één en verdient dan ook de grootst mogelijke aandacht. Maar de achterliggende werkzaamheden zijn net zo belangrijk. Juist deze secretariële werkzaamheden spreken mij erg aan. Daarom zou ik graag het secretariële team van XXX komen versterken!

Dit jaar heb ik mijn opleiding tot directiesecretaresse/managementassistente met succes afgerond. In de afgelopen drie jaar heb ik mijzelf in de theoretische kant van het secretariële gebied dan ook goed kunnen ontwikkelen. Maar ook in de praktijk heb ik al ervaring op kunnen doen. Zo heb ik twee stages gelopen, één bij de X en één bij X. Hier heb ik geleerd om snel, resultaatgericht, maar vooral ook nauwkeurig te werken.

Een baan als secretariaatsmedewerker zou goed aansluiten bij mijn nieuwe vaardigheden op dit gebied. Ik vind het erg leuk om te plannen, organiseren en alles op rolletjes te laten verlopen. Bovendien spreekt het contact met mijn collega’s én de kinderen mij zeer aan. Graag zou ik bij u aan de slag gaan, om zo mijn vaardigheden verder te kunnen ontwikkelen. Want voor het leren van nieuwe dingen zal ik mij altijd voor de volle honderd procent inzetten.

Mijn enthousiasme zou ik graag toe willen lichten tijdens een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,





Simone
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2007, 22:51
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie Secretariaatsmedewerker

Hoi Simone,

Ik heb mijn twijfels bij je openingszin: met een algemene waarheid trek je volgens mij niet echt de aandacht. Probeer een zin te vinden die meteen opvalt, zodat je brief niet tussen alle andere verdwijnt.

Op het einde van de eerste alinea gebruik je een uitroepteken; dit vermijd je best. Probeer een neutrale toon aan te houden. (Het lijkt misschien maar een detail maar het kan bepalend zijn voor de indruk die je nalaat.)

Tot slot vind ik dat je afsluitende zin niet echt een vlotte overgang vormt; het lijkt alsof er iets in ontbreekt omdat hij zo kort is.

Wat de inhoud betreft heb ik op het eerste zicht niet meteen opmerkingen, dus als je wat aan de bovenstaande punten sleutelt heb je volgens mij een goede brief.

Heel veel succes!

Groetjes,

Lieselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2007, 19:31
simone__ simone__ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 7
simone__ is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Secretariaatsmedewerker

Hallo Lieselot,

Dankjewel voor je reactie!
Ik zal ermee aan de slag gaan en dan de brief hier wel weer plaatsen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 17:34
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 10:58
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 16:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon