Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2006, 12:38
paola paola is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 1
paola is on a distinguished road
Standaard help mij aan een baantje

willen jullie deze open sollicitatie brief aub beoordelen... je zou me enorm mee helpen

Geachte heer ****

Op uw internetsite stond dat u uw activiteiten uitbreid naar (plaats) en dat u nog mensen zocht voor verschillende funties. Hoewel ik voor geen specifieke functie solliciteer, hoop ik dat u toch een baan voor mij heeft. Ik kan zowel in (plaats) als in (plaats) werken.

Ik ben tweedejaars rechtenstudent aan de ****Universiteit . De studie bevalt goed en ik ben er zeker van dat dit is wat ik wil doen. Nu zou ik echter ook graag willen zien hoe het er in de praktijk aan toegaat. Dit zou een waardevolle aanvulling voor mijn studie zijn. Ik kan dan zien hoe datgene wat ik leer in de praktijk wordt omgezet en daar dan weer van leren.
De reden dat ik graag bij uw bedrijf wil werken is dat u ook veel duitse cliënten heeft. Ik wil zelf graag de master Nederlands-Duits recht gaan doen en ik kan dan bij u zien hoe dat in zijn werk gaat. Daarnaast spreekt het mij zeer aan dat u waarde hecht aan een regionale binding. Ik woon zelf in (plaats) en vind het leuk om deel te nemen aan regionale activiteiten. Zo leer je de mensen kennen en weet je wat er onder de mensen speelt.
Zelf dacht ik aan een baan als receptioniste of secretaresse om ervaring op te doen, misschien kan ik dan over één of twee jaar als stagaire bij u aan de slag. Hoewel ik geen relevante werkervaring heb, ben ik zeer flexibel en leer ik snel waardoor de werkzaamheden geen probleem voor mij zullen zijn.

Aangezien ik nog studeer kan ik alleen op vrijdag en zaterdag werken. Desondanks hoop ik dat u me uitnodigd voor een persoonlijk gesprek.