Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2006, 12:38
paola paola is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 1
paola is on a distinguished road
Standaard help mij aan een baantje

willen jullie deze open sollicitatie brief aub beoordelen... je zou me enorm mee helpen

Geachte heer ****

Op uw internetsite stond dat u uw activiteiten uitbreid naar (plaats) en dat u nog mensen zocht voor verschillende funties. Hoewel ik voor geen specifieke functie solliciteer, hoop ik dat u toch een baan voor mij heeft. Ik kan zowel in (plaats) als in (plaats) werken.

Ik ben tweedejaars rechtenstudent aan de ****Universiteit . De studie bevalt goed en ik ben er zeker van dat dit is wat ik wil doen. Nu zou ik echter ook graag willen zien hoe het er in de praktijk aan toegaat. Dit zou een waardevolle aanvulling voor mijn studie zijn. Ik kan dan zien hoe datgene wat ik leer in de praktijk wordt omgezet en daar dan weer van leren.
De reden dat ik graag bij uw bedrijf wil werken is dat u ook veel duitse cliënten heeft. Ik wil zelf graag de master Nederlands-Duits recht gaan doen en ik kan dan bij u zien hoe dat in zijn werk gaat. Daarnaast spreekt het mij zeer aan dat u waarde hecht aan een regionale binding. Ik woon zelf in (plaats) en vind het leuk om deel te nemen aan regionale activiteiten. Zo leer je de mensen kennen en weet je wat er onder de mensen speelt.
Zelf dacht ik aan een baan als receptioniste of secretaresse om ervaring op te doen, misschien kan ik dan over één of twee jaar als stagaire bij u aan de slag. Hoewel ik geen relevante werkervaring heb, ben ik zeer flexibel en leer ik snel waardoor de werkzaamheden geen probleem voor mij zullen zijn.

Aangezien ik nog studeer kan ik alleen op vrijdag en zaterdag werken. Desondanks hoop ik dat u me uitnodigd voor een persoonlijk gesprek.
Hoogachtend,

Paola
Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2006, 15:54
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: help mij aan een baantje

Hoi Paola,

Goed idee om een bijbaantje te zoeken dat bij je studie past!

- De opening is een beetje standaard, misschien kun je iets originelers bedenken (hoe lastig dat ook is)? Er is ook een onderwerp op dit forum over openingszinnen, misschien kun je daar eens kijken. Bv Vertellen hoe je op hun site terechtkwam of meteen in de opening duidelijk maken dat je een enthousiaste rechtenstudente bent die haar theoretische kennis wil aanvullen met praktische vaardigheden.
- Daarnaast zou ik proberen je motivatie duidelijk te maken voor een bepaalde functie. Nu lijkt het - oké ik overdrijf een beetje - alsof je desnoods de wc's wil schrobben, zolang je maar bij dit (waarschijnlijk juridische) bedrijf binnen kan komen. Dus: vertel ook waarom secretarieel / administratief werk je leuk lijkt. Bv Omdat je zo met veel verschillende mensen in aanraking komt o.i.d.

Hopelijk heb je iets aan de tips & succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 oktober 2006, 01:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: help mij aan een baantje

Er staan veel fouten in jouw brief, spelfouten (eerste zin uitbreid ipv uitbreidt bijvoorbeeld) en stijlfouten of zinnen die vreemd lopen (bijvoorbeeld 'hoewel ik voor geen specifieke functie solliciteer') Dat zou ik eerst aanpassen.

Verder vertel je vooral waarom jij daar graag zou willen werken en welke voordelen het jou biedt. Probeer het vanuit het perspectief van de werkgever te bekijken; wat zijn de voordelen als hij jou in dienst neemt? Dat vindt hij veel belangrijker. Een telefoniste met enige kennis in het Nederlands recht kan voor hem wellicht voordelen hebben. En als je dan ook nog erg goed Duits spreekt, zou het helemaal een pluspunt kunnen zijn.

Is het bedrijf wel op zaterdag geopend? Want anders heeft hij natuurlijk niets aan een werknemer die op die dag kan werken. Bovendien verontschuldig je wel heel erg dat je slechts 2 dagen kan werken (met de woorden 'alleen' en desondanks') Zeg gewoon dat je 2 dagen per week beschikbaar bent en welke dagen dat zijn.

Succes met solliciteren!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon