Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2009, 19:12
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Question Sollicitatiebrief (assistent) controller

Geachte heer..,


Na het bekijken van de site Limburg.vac.nl viel mijn oog direct op de uitdagende vacature voor (assistent) controller in uw organisatie
De omschreven werkzaamheden lijken me uitdagend en erg interessant.

De … kenmerkt zich in mijn ogen na het bekijken van de site als een professionele
Organisatie waarbij ambitie en resultaat hoog in het vaandel staan.
Ik zou heel graag mijn deel willen inbrengen in de gevraagde werkzaamheden, om zodoende een hoger kwaliteitsniveau te kunnen realiseren.

Ik studeer momenteel aan de HEAO in de avonduren en wil me blijven doorontwikkelen.
Ik beschik over een grote dosis motivatie en leergierigheid, en de termen nauwkeurigheid en flexibiliteit spreken natuurlijk voor zich.
Ik ben commercieel en pro actief ingesteld en beschik over natuurlijk leiderschap.
Dit allemaal gecombineerd met mijn ervaring vind ik dat ik een hele geschikte kandidaat ben voor deze functie.

Als u niet zeker bent ben ik altijd gaarne bereid om dit in een persoonlijk gesprek te komen toelichten.


Hoogachtend,


..Bijlagen: Curriculum Vitae

Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 januari 2009, 00:15
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

1: Volg een standaard sjabloon.
2: Bekijk of je wel aan de eisen voldoet. Ik denk niet dat je het met een onafgeronde HEAO-BE en beperkte werkervaring redt van gekwalificeerde kandidaten. Zeker niet in Limburg. Bij ons is de structurele werkeloosheid, zelfs onder HBO/WO, vrij hoog. Je hebt namelijk vaak mensen die bijvoorbeeld in Eindhoven of verder werken en graag weer terug willen naar Limburg.
3: Leg uit waarom je kwaliteiten vanzelfsprekend zijn. Ik vind je brief nu nietszeggend en te kort.
4: Leer Nederlands. Sommige zinnen zijn niet juist wat betreft stijl.
Zie ook mijn andere bericht. Overstappen naar het bedrijfsleven vanuit de accountancy terwijl je nog studeert is niet raadzaam. Rond eerst je HEAO-BE en vervolgens je accountantsopleiding af. Daar heb je de rest van je leven veel meer profeit van.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2009, 00:20
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Ik denk niet dat je er iets mee opschiet om bij YER als interim junior assistent te gaan werken. Dan kom je in een pool van vaak toch redelijk zware "jongens en meiden" waar je moeilijk in mee zult komen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Let ook op dat deze organisaties niet echt in je investeren omdat ze veel geld verdienen aan verkochte uren en je ze zodra de markt weer inzakt (en dat is al aan het gebeuren) heel snel laten gaan. En ze zullen sneller iemand met alleen HBO laten gaan dan mensen die al AA/RA/RC zijn omdat deze schaarser zijn en zich langer in een recessie staande kunnen houden met goede uurtarieven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2009, 12:54
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Beste Henk,

Hoe zou je een brief dan zo formuleren dat de desbetreffende werkgever jou eruit pikt?

Ik zit nu al 4 jaar in de accountancy en het is totaal niet wat ik zoek, als ik nu nog 2 jaar wacht met het overstappen naar het bedrijfsleven levert dat in mijn ogen geen relevante werkervaring meer op.
Mij lijkt het dan beter om toch iets in het bedrijfsleven te gaan zoeken wat meer aansluit richting controlling dan puur het assistent-accountant zijn.

Mvg

Pamo
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 januari 2009, 15:18
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Hoe zou je een brief dan zo formuleren dat de desbetreffende werkgever jou eruit pikt?
Door wat dieper in te gaan op de organisatie en jouw kwaliteiten die iets aan die organisatie gaan toevoegen.

De … kenmerkt zich in mijn ogen na het bekijken van de site als een professionele organisatie waarbij ambitie en resultaat hoog in het vaandel staan. --> waar leid je dat uit af?

Ik beschik over een grote dosis motivatie en leergierigheid, en de termen nauwkeurigheid en flexibiliteit spreken natuurlijk voor zich. Ik ben commercieel en pro actief ingesteld en beschik over natuurlijk leiderschap. Dit allemaal gecombineerd met mijn ervaring vind ik dat ik een hele geschikte kandidaat ben voor deze functie. --> dat kan iedereen wel zeggen, waaruit blijkt dat voor jou persoonlijk?

Dus even overnieuw beginnen en proberen je brief wat meer inhoud te geven. Je kunt dat doen door eerst zoveel mogelijk op te schrijven over de organisatie en wat jou een goede kandidaat maakt. Mogelijk wordt de brief dan eerst te lang. Daarna kun je de brief inkorten door met zo weinig mogelijk woorden zoveel mogelijk relevante dingen te vertellen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 januari 2009, 17:53
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Beste Rianne,

Zou je een concreet voorbeeld hierover kunnen geven?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 januari 2009, 19:06
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Voor wat betreft de organisatie waar je solliciteert kun je kijken waar zij zich in onderscheiden, wat spring eruit voor jou? (bijvoorbeeld werkwijze, product, positie in de maatschappij o.d.)

Ik ken de inhoud van je werk niet en weet niet waar jij goed in bent. Het is aan jou om mij hiervan te overtuigen door dit concreet te maken. Bijvoorbeeld door voorbeelden te geven van hoe jij je werk invult en hoe je omgaat met bijvoorbeeld collega's, externen enz.

Voor jou spreekt bijvoorbeeld de term nauwkeurig vanzelf, maar met enkel deze kreet overtuig je mij niet. Als je schrijft dat je nauwkeurig werken belangrijk vindt, dan zegt dat iets over jou persoonlijk en dat je daarover nagedacht hebt. Een andere omschrijving zou kunnen zijn: Ik controleer mijn werkzaamheden nauwgezet enz. Voor de andere containerbegrippen zoals flexibiliteit, leiderschap enz. idem.

Je zou sollicitatiebrieven op het forum kunnen lezen voor concrete voorbeelden hiervan.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 januari 2009, 23:00
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief (assistent) controller

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Beste Henk,

Hoe zou je een brief dan zo formuleren dat de desbetreffende werkgever jou eruit pikt?

Ik zit nu al 4 jaar in de accountancy en het is totaal niet wat ik zoek, als ik nu nog 2 jaar wacht met het overstappen naar het bedrijfsleven levert dat in mijn ogen geen relevante werkervaring meer op.
Mij lijkt het dan beter om toch iets in het bedrijfsleven te gaan zoeken wat meer aansluit richting controlling dan puur het assistent-accountant zijn.

Mvg

Pamo
1: Ik ga geen brief voor je schrijven.
2: Je kunt overstappen maar doe dat dan binnen een detacheringsclub met een garantie tot opleiding. Als je binnen het bedrijfsleven gaat werken heb je grote kans dat je als HBO-er eindigt of met eigen geld/vrije tijd een opleiding moet afronden. Niet iedere werkgever, zeker niet in Limburg in mijn ervaring, zit te wachten op iemand die komt werken en vervolgens weer weg wil omdat hij/zij een in de markt zéér gewilde opleiding heeft afgerond.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
assistent controller

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback Abigail_Virginia Sollicitatiebrief en cv 2 14 december 2008 13:17
Sollicitatiebrief Assistent Controller Noud Sollicitatiebrief en cv 4 26 oktober 2008 21:40
sollicitatiebrief Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 2 22 januari 2007 11:36
Sollicitatiebrief Assistant Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 4 18 januari 2007 22:01
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon