Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2009, 21:24
menm81 menm81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 1
menm81 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker communicatie bij een gemeente

Het betreft een vakature bij als medewerker communicatie bij een gemeente.
De werkzaamheden bestaan uit het schrijven van informatiebulletins en publikaties voor verschillende doelgroepen.

Ik heb geen ervaring. Maar wel de ambitie om een functie zoals deze uit te oefenen:


Geacht college,


Correcte communicatie is in onze samenleving, en zo ook binnen de gemeente xx, belangrijk om informatie goed over te dragen.
Graag zou ik eraan willen bijdragen de om voor zowel de inwoners als de medewerkers van de gemeente xx de beschikbare informatie helder en toegankelijk te maken.

Het solliciteren naar deze functie betekend voor mij een carrierre switch. Een keuze die weloverwogen is. Drie jaar ben ik nu werkzaam als verkoper binnendienst. Een functie die ik met veel plezier uitoefen, maar waarin ik een stuk creativiteit mis. Hiermee doel ik voornamelijk op de mogelijkheid om eigen ideen in te brengen. Dat zie ik wel terug in de functie van medewerker Communicatie en Voorlichting.

De algemene werkzaamheden van bovengenoemde functie sluiten goed aan bij mijn profiel.
Ik leidt graag alles in goede banen en duidelijke communicatie is hierbij een belangrijk aspect.
Door een goed inlevingsvermogen ben ik in staat te bepalen welke informatie belangrijk is.
Ik heb het vermogen om zowel formeel als informeel duidelijk te communiceren. En ben in staat goed inschatten wanneer welk taalgebruik aan de orde is.

Op het moment dat ik startte met mijn huidige baan begon ik zowel op het gebied van verkoopervaring alsmede de technische vakkennis onderaan. Gezien de kennis die ik op beide gebieden heb vergaard, kan ik met zekerheid zeggen dat ik het vermogen heb mezelf snel te ontwikkelen en bereid ben om hier tijd en energie in te steken.

Graag zou ik deze brief in een mondeling gesprek willen toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2009, 18:13
Liesss
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wil iemand deze sollicitatiebrief nalezen en tips geven

Het betreft een vakature bij als medewerker communicatie bij een gemeente.
De werkzaamheden bestaan uit het schrijven van informatiebulletins en publikaties voor verschillende doelgroepen.

Ik heb geen ervaring. Maar wel de ambitie om een functie zoals deze uit te oefenen:


Geacht college,


Correcte communicatie is in onze samenleving, en zo ook binnen de gemeente xx, belangrijk om informatie goed over te dragen.
Graag zou ik eraan willen bijdragen de om voor zowel de inwoners als de medewerkers van de gemeente xx de beschikbare informatie helder en toegankelijk te maken.

Het solliciteren naar deze functie betekend voor mij een carrierre switch. Een keuze die weloverwogen is. Drie jaar ben ik nu werkzaam als verkoper binnendienst. Een functie die ik met veel plezier uitoefen, maar waarin ik een stuk creativiteit mis. Hiermee doel ik voornamelijk op de mogelijkheid om eigen ideen in te brengen. Dat zie ik wel terug in de functie van medewerker Communicatie en Voorlichting.

De algemene werkzaamheden van bovengenoemde functie sluiten goed aan bij mijn profiel.
Ik leidt graag alles in goede banen en duidelijke communicatie is hierbij een belangrijk aspect.
Door een goed inlevingsvermogen ben ik in staat te bepalen welke informatie belangrijk is.
Ik heb het vermogen om zowel formeel als informeel duidelijk te communiceren. En ben in staat goed inschatten wanneer welk taalgebruik aan de orde is.

Op het moment dat ik startte met mijn huidige baan begon ik zowel op het gebied van verkoopervaring alsmede de technische vakkennis onderaan. Gezien de kennis die ik op beide gebieden heb vergaard, kan ik met zekerheid zeggen dat ik het vermogen heb mezelf snel te ontwikkelen en bereid ben om hier tijd en energie in te steken.

Graag zou ik deze brief in een mondeling gesprek willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

de woorden die zijn gekleurd, moeten als volgt:
vakature (met c in plaats van k)
carrie(streepje op de e)rre
ideen (even in een woordenboek opzoeken, weet niet hoe, maar niet zo)
leidt (zonder t, want er staat ik voor)
inschatten (in te schatten, anders loopt de zin niet)
in een mondeling (mondeling in een)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 februari 2009, 17:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wil iemand deze sollicitatiebrief nalezen en tips geven

Betekent tweede alinea met t

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2009, 21:51
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker communicatie bij een gemeente

Beste ....,

Als je voor een communicatiefunctie solliciteert is het dodelijk om taalfouten te maken. Je kunt ervan op aan dat je brief wat dat betreft onder een vergrootglas wordt gelegd.

Er staan veel fouten in de brief, die volgens mij niet door snel typen gebeurd zijn...

Als je deze switch echt wilt doen, wil ik je adviseren eerst cursussen op dit gebied te volgen, dan weet je misschien ook beter of het echt iets voor je is en maak je naar een werkgever duidelijk dat je serieus bezig bent met je carriere switch.

Veel scucces!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 februari 2009, 11:57
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker communicatie bij een gemeente

Waarom ben je volgens jou geschikt voor deze baan? En wat lijkt je interessant aan het werken voor een gemeente? Waarom kun jij deze functie net zo goed vervullen als iemand die wel een communicatieopleiding of passende werkervaring heeft?

Je hebt geen vakkennis of ervaring en helder en foutloos schrijven gaat je niet gemakkelijk af. Je zult dus op zijn minst de bovenstaande vragen moeten beantwoorden, om de scepsis bij de lezer van je brief weg te nemen. Eerlijk gezegd is op basis van deze brief mijn indruk dat je waarschijnlijk niet de meest geschikte kandidaat zult zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief medewerker commerciële binnendienst bij een makelaar jolanda Sollicitatiebrief en cv 3 8 oktober 2008 21:28
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon