Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 april 2009, 01:36
Pyro114 Pyro114 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2009
Berichten: 1
Pyro114 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkoopmedewerker

Hallo luitjes,

Zou de jullie deze sollicitatie brief voor me kunnen béta-readen?

Alvast bedankt,
N.


Vacature:
McGregor is op zoek naar een oproepkracht

McGregor zoekt een

oproepkracht

Ben je representatief en flexibel, bezit je commerciele vaardigheden en heb je enige ervaring in de verkoop (pré).
Wil je daarbij werken in een leuk team en in een gezellig centrum mail dan vandaag nog je sollicitatiebrief met CV naar:
(email)

En de brief:


Naam
Straat ####
---- XX L,,,,,

McGregor ++++
X. XXXXX
Straat ##
PPPP XX L,,,,,

Betreft: sollicitatie PT verkoopmedewerker, oproepkracht

L,,,,,,, -- april 2009

Geachte meneer X,

Afgelopen week ben ik in <winkelcentrum> geweest om kleding te kopen. Bij één winkel viel het mij op dat de sfeer veel beter was dan bij andere. Dat was bij McGregor. Daarop volgend heb ik op de website van Batavia Stad gekeken en uw vacature voor part-time verkoopmedewerker, oproepkracht, gevonden. Bij deze zou ik graag naar deze functie solliciteren.

Naar mijn mening ben ik uitermate geschikt als oproepkracht, niet in de laatste plaats omdat ik vrij dicht bij <winkelcentrum> woon. Als het nodig is, zou ik binnen een kwartier aanwezig kunnen zijn. Tevens heb ik helemaal geen probleem met ‘flexibele werktijden’.

Helaas heb ik nog geen echte ervaring als verkoper. Ik ben echter wel altijd al goed geweest in mensen helpen, door goed naar ze te luisteren en vervolgens systematisch en creatief hun probleem op te lossen. Ook volg ik op school het vak Management en Organisatie. Dit vak gaat in op o.a. organisatietheorie en het communicatieproces, maar ook inkoop en winstberekening.

Zoals ik in het begin al vermelde, vind ik de sfeer in uw winkel heel prettig. En ten slotte is McGregor een van mijn favoriete merken. Wat ik mooi vind is dat er bij McGregor kleding voor alle gelegenheden te vinden is en dat deze verschillende lijnen allen even stijlvol zijn.

Graag zou ik deze brief nader toelichten tijdens een gesprek.

Hoogachtend,

N.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 april 2009, 00:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 1e sollicitatief brief

Ik zou niet beginnen met "slijmen" over hoe goed de sfeer daar is - zeg liever dat je interesse toonde in hun werkwijze en dat je graag bij hun ervaring zou opdoen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2009, 16:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 1e sollicitatief brief

Hoi,

Ik vind je inleiding wel heel leuk. Maar je moet niet te veel focussen op het feit dat de sfeer beter was maar gewoon dat er een goede sfeer was in de winkel en dat dat een soort winkel is waar jij zou willen werken.

In je 3e alinea begin je met de zin "Helaas heb ik nog geen echte ervaring als verkoper".
Probeer deze zin weg te laten, hier door wordt het wat positiever. Laat juist dingen die je wel kan goed uitkomen en hoe je die kan gebruiken binnen deze functie

Misschien kan je naar die winkel gaan een de brief persoonlijk aan de manager overhandigen dan heb je alvast de mogelijkheid om een goede indruk achter te laten. Een beetje extra inzet waarderen werkgevers altijd, het laat zien dat je dat ook doet in je werk.

Succes ( als je nog niet hebt gesolliciteerd)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker kledingwinkel christinejade Sollicitatiebrief en cv 10 31 augustus 2009 10:56
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief Verkoopmedewerker Boeken/Schrijfwaren. Graag commentaar. shinysocks Sollicitatiebrief en cv 4 27 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief Aankomende verkoopmedewerker. Graag commentaar" kuzzu Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2007 16:48
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker suleika Sollicitatiebrief en cv 4 26 februari 2007 22:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon