Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juli 2008, 11:29
Ivonne Ivonne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2008
Berichten: 5
Ivonne is on a distinguished road
Standaard Brief Marketing Adviseur (startersfunctie); graag commentaar!

Beste allemaal,

ik heb een brief geschreven voor de functie van Marketing Adviseur (startersfunctie zonder ervaring) bij een commercieel bedrijf. Ze willen iemand die de Marketeers ondersteund; het is een hele uitvoerende functie. Ze willen eigenlijk een HBO'er maar heb zelf WO gedaan. Belangrijk in de brief is om aan te geven dat ik graag een uitvoerende functie wil en waarom. Ik moet dit dus goed motiveren. Ik weet niet zeker of dit gelukt is. Ik zou graag willen weten of de brief inhoudelijk goed in elkaar zit; geef ik duidelijk aan waarom de functie me zo aanspreekt en laat ik goed zien dat ik de functie aankan? Ook opmerkingen over de tekst zelf e.d. hoor ik heel graag. Wees vooral kritisch!

Enkele delen uit de vacature:
Vacature begint met: Ambitie op marketinggebied?

Affiniteit met marketing en communicatie
Goede adviesvaardigheden
Goede communicatieve vaardigheden en goede schrijfvaardigheden
Analytisch vermogen
Accuraat
Creativiteit/nieuwsgierigheid
Stressbestendigheid en flexibiliteit


De brief is nog niet helemaal naar mijn tevredenheid, maar ik kom even niet verder. Over de schuin gedrukte zinnen ben ik nog niet zeker: het kan zijn dat ik iets wil zeggen over het onderwerp maar nog niet weet hoe, of dat ik twijfel of ik er uberhaupt iets over wil zeggen. Als mensen hier een mening over hebben hoor ik het graag.




Geachte heer <naam>,

Ambitie op marketinggebied heb ik absoluut. Ik ben op zoek naar een marketingfunctie waarin ik uitvoerend bezig kan zijn, maar waarin tevens een (te ontwikkelen) adviesrol is weggelegd. Deze combinatie is voor mij ideaal. Ik ben iemand die graag bezig is met het regelen en uitvoeren van zaken, maar wel zelfstandig werkt en verantwoordelijkheid wil dragen over de eigen werkzaamheden. Hoewel ik nog niet de ambitie heb om op strategisch niveau te opereren, vind ik het wel prettig om op de achtergrond betrokken te worden bij dit proces.

Tijdens mijn studie <naam> heb ik diverse marketingvakken gevolgd. Ik heb mijn interesse voor marketing en communicatie verder ontwikkeld tijdens mijn studententijd. Zo ben ik redactielid geweest voor het verenigingsblad “<naam>” van de <naam vereniging>. Hiervoor hield ik interviews met bedrijven over hun marketingstrategie en schreef hier artikelen over. Ook voor mijn studentenvereniging en dispuut heb ik regelmatig schrijfwerkzaamheden verricht en gezorgd voor de communicatie en promotie van onze activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn teksten voor het verenigingsblad en de almanak, posters voor de promotie van onze activiteiten en het uitnodigen en informeren van onze oud-leden en de vereniging ter ere van ons lustrum.

In mijn huidige baan ben ik onder andere verantwoordelijk voor de communicatie en promotie van twee <naam>programma's. Mijn taken zijn onder andere het zoeken naar onderwerpen voor de nieuwsbrieven, het schrijven van het jaarverslag en meerjarenprogramma, het ontwikkelen van een brochure, het geven van interviews en het schrijven van persberichten. Een zeer uitvoerende functie dus, waar ook een adviesrol in ligt besloten. Ik adviseer en begeleid projectindieners over de opzet van hun subsidieaanvraag. Toch zijn de marketing- en communicatiegerelateerde taken beperkt, wat maakt dat deze functie onvoldoende aansluit bij mijn interesses en ambities. Daarnaast zou ik graag werkzaam zijn in een commerciële en meer dynamische omgeving.

Van nature ben ik een gedreven persoon, goed in het behouden van overzicht en planmatig ingesteld zonder de flexibiliteit te verliezen die nodig is om klantgericht te denken en te handelen. Ik werk goed onder druk en deadlines schrikken mij niet af. Daarnaast zie ik graag een tastbaar resultaat van datgene waar ik tijd en energie in stop. Voor meer informatie over mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u naar mijn cv. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie voor deze functie willen toelichten.

Met vriendelijke groet,



<naam>
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2008, 17:44
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Brief Marketing Adviseur (startersfunctie); graag commentaar!

Hallo Ivonne,

De schuingedrukte zin zou ik weglaten. Dat is iets wat je hopelijk mondeling kunt toelichten.

In de brief is het de bedoeling om je CV te versterken. De tweede en derde alinea zou ik daarom samenvoegen tot een alinea, die half zo kort is. Het merendeel van die informatie staat als het goed is toch al overzichtelijk in je CV. Daarnaast zal het je brief boeiender en compacter maken als je selectiever bent in wat je in de brief extra in de spotlight zet.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatie junior adviseur Latijns Amerika - heel graag commentaar jolein Sollicitatiebrief en cv 3 15 juni 2007 01:06
graag commentaar op mijn brief (vacature adviseur) Ester1976 Sollicitatiebrief en cv 2 11 augustus 2006 15:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon