Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 19 mei 2010, 15:53
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Oh en de training ging niet door. Ook al was het geen supercursus. Alle afleiding is welkom. Echt balen! Hopelijk binnenkort weer wat anders. Tsjakka kom op Eef (sprak zij bemoedigend tegen zichzelf, aangezien ze weer alleen zit).
Met citaat reageren
  #32  
Oud 19 mei 2010, 16:20
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

En als je nu echt griep krijgt of een hartaanval door alle stress?

Ben je dan nog steeds onmisbaar? Of kun je misschien maar beter tijdig wat rust nemen om erger te voorkomen? Als je zo doorgaat moet je straks gedwongen veel langer rusten en ben je nog verder van huis.

Je baas vraagt en jij draait. Je baas zegt dankjewel en jij zit met de gebakken peren. Het lijkt erop dat jij nu ook behoort tot de collega's van andere afdelingen die burn-out en overwerkt zijn. Als je baas niet de verantwoordelijkheid neemt voor goede arbeidsomstandigheden, dan kun je het altijd nog zelf doen door de rust te nemen die je nodig hebt en je ziek melden. Of misschien kun je beter zeggen dat je voorlopig niet overwerkt, een afspraak plannen met de psycholoog en je baas melden wanneer je afwezig bent.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #33  
Oud 19 mei 2010, 16:44
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Niemand is onmisbaar. Ik en mijn andere collega denken soms van wel. Toevallig zagen we elkaar gisteren even en hadden we het er ook over dat iemand dat tegen haar had gezegd. Van maak je niet druk. Doe wat je kan en ga naar huis en leuke dingen doen. Maar we vinden het beiden lastig om los te laten. Ik misschien meer dan zij. Misschien trek ik het me allemaal te veel aan. Ik werk graag hard en zet me graag in, maar het lukt gewoon steeds minder goed. Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik heb voor morgen en overmorgen zoveel dingen staan. Het liefste zou ik nu in bed kruipen en slapen.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 19 mei 2010, 17:02
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Hard werken is niets mis mee, maar er zijn grenzen. Als je het niet meer weet en het liefste in bed zou kruipen en slapen, dan is je grens al overschreden en is het de hoogste tijd de verantwoordelijkheid voor je gezondheid te nemen.

Jij bent niet verantwoordelijk voor de slechte bedrijfsresultaten. Je baas is verantwoordelijk voor goede arbeidsomstandigheden waarbinnen personeel goed kan blijven functioneren. Natuurlijk voel je je betrokken, maar het kan niet zo zijn dat een bedrijf moet floreren ten koste van de gezondheid van het personeel. Uiteindelijk wint jouw baas er ook niets mee als steeds meer mensen (langdurig) ziek worden.

Misschien is het verstandig om je een paar dagen ziek te melden om wat afstand te nemen en bij te slapen? En je baas te melden dat je voorlopig niet meer wilt overwerken, omdat je overwerkt dreigt (eigenlijk al bent) te raken. Je moet zelf grenzen stellen, een ander doet het niet voor jou. Ook je baas niet.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #35  
Oud 19 mei 2010, 17:28
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Grr wat lastig. Soms kan ik mezelf wel gewoon slaan van stel je niet aan. Het ene moment voelt het ook echt alsof ik me aanstel omdat het soms best wel weer eens leuk is als ik bijvoorbeeld een leuke afspraak heb. Maar dat is echt max een uurtje in de week ofzo. Echt lastig. Ik wil ook niet zo'n pieperd zijn, maar het lukt steeds vaker gewoon echt niet, dat ik echt niet meer na kan denken en alles heel langzaam gaat. Dan moet ik dingen ook echt heel bewust doen, omdat ik het anders niet meer snap/vergeet. Maar ziekmelden vind ik zo'n grote stap. Ik denk het elke dag. Zeker als het even echt niet goed gaat. Maar doen is nog een stap te ver. Dan moet ik toegeven dat het echt te veel is en ik het allemaal niet meer aankan.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 19 mei 2010, 17:30
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Misschien niet ziekmelden, maar neem ik eerst gewoon een paar dagen vrij. Maar dan dupeer ik wel mensen die nu en morgen en overmorgen op mij rekenen. En ik moet deze week allemaal dingen afhebben...Maar het lijkt me zo heerlijk!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 19 mei 2010, 17:40
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Gewoon doen!

Als je nu niet de tijd voor jezelf neemt die je nodig hebt, dupeer je de anderen straks nog meer, omdat je jezelf tekort gedaan hebt.

Je helpt anderen niet door jezelf te vergeten. Integendeel.

Tijd om de boel de boel te laten. Het is prachtig weer, het zonnetje schijnt, wat wil je nog meer
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #38  
Oud 19 mei 2010, 17:47
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Als je het zo zegt. Tja dat is natuurlijk ook wel zo. Weet je wat ik ga nu eerst een ijsje halen, want het is idd prachtig weer. En als ik er morgen niet ben, worden de afspraken gewoon verplaatst of gaan ze zonder mij door. Eerst maar een ijsje
Met citaat reageren
  #39  
Oud 19 mei 2010, 17:51
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evalina Bekijk bericht
Misschien niet ziekmelden, maar neem ik eerst gewoon een paar dagen vrij. Maar dan dupeer ik wel mensen die nu en morgen en overmorgen op mij rekenen. En ik moet deze week allemaal dingen afhebben...Maar het lijkt me zo heerlijk!
Nee, je trekt nu aan de bel. Zou gewoon aangeven dat het niet zo goed gaat en dat je dreigt overwerkt te raken. Dat je nu echt paar dagen vrij moet nemen.

Geloof me, als je morgen onder een bus komt (god verhoede uiteraard), draait het bedrijf gewoon door hoor.

Denk nu aan jezelf, want dat doet het bedrijf uiteindelijk ook.

Geniet van je ijsje! :-)
Met citaat reageren
  #40  
Oud 19 mei 2010, 17:52
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Zo is dat. Niemand is onmisbaar.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk Liekje Loopbaanvragen 6 26 april 2007 11:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon