Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2016, 10:59
martina31 martina31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2016
Berichten: 2
martina31 is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief woonbegeleider/ jobcoach Graag commentaar

Graag zou ik willen weten of mijn brief zoals hieronder opgesteld is een kans maakt op een vervolg.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2016, 21:11
Margriet_H Margriet_H is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2016
Berichten: 5
Margriet_H is on a distinguished road
Standaard

Hi Martina ik zie je brief niet?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2016, 21:46
martina31 martina31 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2016
Berichten: 2
martina31 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief woonbegeleider/ jobcoach graag commentaar!

Graag zou ik willen weten of mijn brief zoals hieronder opgesteld is een kans maakt op een vervolg. Is mijn brief overtuigend genoeg? Alle feedback zijn welkom!
Ik zal proberen jullie ook te helpen.

( Mijn naanm)


(Naam geadresseerde)

Groningen, 7 november 2016

Betreft: vacature woonbegeleider/ jobcoach

Geachte heer / mevrouw,

Met veel belangstelling las ik de vacature op zowel uw website als op Zorgplein Noord voor woonbegeleider / jobcoach. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie.

In juli 2016 heb ik de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de NHL te Leeuwarden afgerond. In het kader van deze opleiding heb ik ervaring opgedaan met diverse doelgroepen, waaronder jong volwassenen met autisme. Deze ervaring heeft mij doen ontdekken hoe interesse en uitdagend het werken met mensen met autisme is. Ik heb altijd affiniteit gevoeld met deze doelgroep, omdat elke persoon met autisme om een eigen benadering en inzet vraagt. Het is telkens opnieuw een uitdaging om contact te maken met deze mensen en dit contact te onderhouden.

Tijdens mijn stages heb ik ervaring opgedaan hoe je kunt inzetten op de krachten van mensen met autisme en hoe je deze in beweging kunt brengen door te werken met verschillende methodieken. Ik vind het belangrijk om samen met de cliënt te zoeken naar oplossingen en zijn/haar mogelijkheden te benutten. Ik heb me tijdens mijn stage dan ook telkens gericht op de sterke kanten en ontwikkelings mogelijkheden van de cliënt en het vergroten van zijn/haar sociale netwerk. Ik vond het een mooie taak om hen te kunnen motiveren en begeleiden naar zelfredzaamheid zodat ze kunnen participeren in de maatschappij. Ook kwam het voeren van hulpverleningsgesprekken met diverse doelgroepen, het opstellen van begeleidingsplannen en het onderhouden van contacten met verschillende disciplines aan bod.

De functie spreekt mij zeer aan omdat het mij uitdagend lijkt en ik graag een bijdrage zou willen leveren in de participatie van mensen met autisme in de maatschappij. Ook spreekt mij de veelzijdigheid van taken erg aan. Deze functie zou mij veel uitdaging en voldoening geven in mijn werk. Dit is ook de reden dat uw vacature voor woonbegeleider/ jobcoach aandacht trok.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld en binnen een teamoverleg stel ik mij proactief op. Ik ben een doorzetter, enthousiast, sociaal, collegiaal, flexibel, leergierig en ik sta stevig in mijn schoenen. Ik kan zowel in een team als zelfstandig prima functioneren.

Ik zou het bijzonder leuk vinden om te worden uitgenodigd voor een gesprek om mijn sollicitatie verder toe te lichten en hoop van u te horen. In de bijlage heb ik mijn CV toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Martina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2016, 22:57
Bonnebon Bonnebon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2016
Berichten: 11
Bonnebon is on a distinguished road
Standaard Reactie brief

Hi Martina!

Overall vind ik dat je een nette brief hebt gemaakt. Ik heb wat kleine verbeterpuntjes aangegeven in de brief zelf. Ook vind ik de inleiding wat saai. Misschien kun je nog even nadenken over iets creatievers(?)
Kijk maar of je wat met m'n feedback kan, ik ben zelf ook geen sollicitatiebrievenheld

BB


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martina31 Bekijk bericht

( Mijn naam)


(Naam geadresseerde)

Groningen, 7 november 2016

Betreft: vacature woonbegeleider/ jobcoachIs dit de letterlijke vacaturenaam?

Geachte heer / mevrouw, Heb je een naam van de contactpersoon of kun je die achterhalen?

Met veel belangstelling las ik de vacature op zowel uw website als op Zorgplein Noord voor woonbegeleider / jobcoach. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie. Vind ik dus wat saai. Ik zou in ieder geval de laatste zin anders formuleren: Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik erg enthousiast. (Is een wat lege opmerking, wát maakte je enthousiast??) Daarom solliciteer ik via deze weg graag op de functie van woonbegeleider/ jobcoach.

In juli 2016 heb ik de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de NHL Weten zij waarvoor deze afkorting staat? te Leeuwarden afgerond. In het kader van deze opleiding heb ik ervaring opgedaan met diverse doelgroepen, waaronder jong volwassenen met autisme. Deze ervaring heeft mij doen ontdekken beseffen? hoe interesseinteressant en uitdagend het werken met mensen met autisme is. Ik heb altijd affiniteit gevoeld met deze doelgroep, omdat elke persoon met autisme om een eigen benadering en inzet kan weg vraagt. Het is telkens elke keer opnieuw een uitdaging om contact te maken met deze mensen en dit contact te onderhouden.

Tijdens mijn stages heb ik[OR="darkorange"] de [/COLOR]ervaring opgedaan hoe je kunt inzetten op de krachten van mensen met autisme en hoe je deze in beweging kunt brengen door te werken met verschillende methodieken. Ik vind het belangrijk om samen met de cliënt te zoeken naar oplossingen en zijn/haar mogelijkheden te benutten. Ik heb me tijdens mijn stage dan ook telkens gericht op de sterke kanten en ontwikkelings mogelijkheden één woord van de cliënt en het vergroten van zijn/haar sociale netwerk. Ik vondvind het een mooie taak om hen te kunnen motiveren en begeleiden naar zelfredzaamheid zodat ze kunnen participeren in de maatschappij. Ook kwamheb ik ervaring met het voeren van hulpverleningsgesprekken met diverse doelgroepen, het opstellen van begeleidingsplannen en het onderhouden van contacten met verschillende disciplines aan bod. dit dan weglaten

De functie spreekt mij zeer aan omdat het mij uitdagend lijkt en ik graag een bijdrage zou willen leveren inaan de participatie van mensen met autisme in de maatschappij. Ook spreekt mij de veelzijdigheid van taken erg aan. Deze functie zou mij veel uitdaging en voldoening geven in mijn werk. Dit is ook de reden dat uw vacature voor woonbegeleider/ jobcoach aandacht trok. Zou ik weglaten, de alinea spreekt voor zich en dit lijkt dan aan te sluiten op de inleiding.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld voorbeeld? Ik ben sociaal en collegiaal; binnen een teamoverleg stel ik mij proactief op. Ik ben een doorzetter, enthousiast, flexibel, leergierig en ik sta stevig in mijn schoenen. Ik kan zowel in een team als zelfstandig prima functioneren. Dit soort opsommingen zou ik proberen te vermijden of onderbouwen met voorbeelden.

Ik zou het bijzonder leuk vinden om te worden uitgenodigd voor een gesprek om mijn sollicitatie verder toe te lichten en hoop van u te horen. Ik licht mijn motivatie met plezier toe in een persoonlijk gesprek en zie uw uitnodiging graag tegemoet. In de bijlage heb ik mijn CV toegevoegd. In plaats daarvan zou ik onderaan bijlage: cv zetten, met de bestandsnaam erachter. Als je dat doet, zou ik nog wel een zin toevoegen omdat er anders alleen staat dat je de uitnodiging graag tegemoet ziet.
Met vriendelijke groet,

Martina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief allround analist, graag commentaar! Marielle92 Sollicitatiebrief en cv 1 17 mei 2016 13:45
Sollicitatiebrief afdeling leerplicht graag commentaar Po. Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2014 20:12
Sollicitatiebrief Jobcoach graag commentaar Eileen Sollicitatiebrief en cv 7 4 december 2014 18:27
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon