Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2014, 21:17
Joost_D Joost_D is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2013
Berichten: 5
Joost_D is on a distinguished road
Standaard Zoek feedback op CV

Hoi, ik ben dus (zoals wel duidelijk) op zoek naar wat kritiek op mijn CV. Aangezien ik lange tijd in Amerika heb gezeten is het voor mij af en toe lastig om bepaalde dingen juist te brengen. Een frisse blik zal dan ook zeker helpen. Alvast bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Tijger CV.pdf‎ (130,2 KB, 314x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2014, 16:55
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost_D Bekijk bericht
Hoi, ik ben dus (zoals wel duidelijk) op zoek naar wat kritiek op mijn CV. Aangezien ik lange tijd in Amerika heb gezeten is het voor mij af en toe lastig om bepaalde dingen juist te brengen. Een frisse blik zal dan ook zeker helpen. Alvast bedankt!

In het eerste opzicht als ik je CV bekijk... vind ik het een duidelijk CV.

Ik heb een paar opmerkingen/tips die je misschien zou kunnen meenemen.

Jaartallen - Ik moet nu echt je CV goed een aandachtig doorlezen wil ik kunnen zien wanneer je waar gewerkt of gestudeerd hebt. Dit is voor een recruiter niet prettig. Zij willen dit in één oog opslag kunnen zien.
Een tip hiervoor is om links je jaartal neer te zetten en dan door middel van een verspringen met TAB ruimte te maken en daarna je je werk of opleiding te vermelden. Deze voorbeelden vind je veel op internet. Je krijgt dan als het ware twee kolommen. Dit is voor een recruiter overzichtelijk.

Lettertype - Je lettertype van wáár je de opleiding of werk hebt gedaan vind ik persoonlijk te sierlijk. Ik hoor van veel recruiters of bij CV-checks terug dat dit not done is.

Gelijktijdig met studie - is overbodig om dit te benoemen.

Diverse bijbanen - Ook overbodig om deze te benoemen. Voegen niks toe aan je ervaringen. Zeker niet omdat dit op een heel ander gebied is.

Algemene tip - Bekijk per sollicitatie wat er van je CV noodzakelijk is om te benoemen. Wat voegt iets toe voor je sollicitatie en wat is dus relevant.
Als je solliciteert voor een functie gerelateerd aan communicatie dan is krantenbezorger dus niet relevant. Dit geldt eveneens voor je nevenactiviteiten. Zorg dat ze iets toevoegen voor de functie waar je op solliciteert. Dit geldt ook voor je opleidingen. Je ROC opleiding is niet meer van toepassing.

Succes!! Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2014, 17:05
Bennn Bennn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 10
Bennn is on a distinguished road
Standaard

plaatst je in de CV alleen de ervaringen die relevant zijn per sollicitatie? In dit geval snap ik het wel maar voor beginnende werknemers/afgestudeerden wordt het een behoorlijk kaal CV'tje.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 februari 2014, 17:15
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bennn Bekijk bericht
plaatst je in de CV alleen de ervaringen die relevant zijn per sollicitatie? In dit geval snap ik het wel maar voor beginnende werknemers/afgestudeerden wordt het een behoorlijk kaal CV'tje.
Voor beginners, startende professionals, net afgestudeerden wordt het inderdaad een korter CV. Echter, is kort en bondig véél beter dan langdradig en te onduidelijk. Dan ga je namelijk zo op de stapel van "nee".

Het is voor een recruiter belangrijk om te weten wat jou relevante opleidingen, werkervaringen en cursussen zijn gerelateerd aan de functie waarop jij solliciteert.
Als jij als werkervaring hebt dat jij kranten hebt bezorgd of achter de kassa zat dan is dat niet van toepassing om te weten voor de werkgever als jij solliciteert als administratief medewerker.

Heb je geen andere relevante werkervaring dan alleen je bijbanen die je tijdens de studie had. Dan kan je ervoor kiezen om de banen wel te benoemen om aan te duiden dat je altijd bereid bent om te werken.
Echter, is het dan raadzaam om in je CV de nadruk te leggen op je opleidingen en cursussen + eventuele trainingen, je competenties en kwaliteiten.

Bedenk altijd wat jij belangrijk vindt dat de recruiter onthoud na het zien van je CV. Waar wil je de nadruk op leggen... Als je geen werkervaring hebt of ervaring die iedereen als jongeren heeft opgedaan, leg dan de nadruk op wat jij al wél hebt en wél kan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback op brief en cv MWT Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2013 14:27
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
CV check - Graag feedback Scales Sollicitatiebrief en cv 2 17 november 2010 21:18
Feedback op sollicitatie en CV in het engels jpc de haas Sollicitatiebrief en cv 4 1 juni 2010 18:19
Graag feedback over CV dpatak Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2009 18:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon