Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2010, 23:22
music_animal music_animal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
music_animal is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie VVV-kantoor

Goedenavond,

Het gaat nog alleen om de eerste alinea. Ik lees op dit forum en ook elders dat deze zinnen van groot belang zijn, vandaar dat ik deze even online gooi, open voor uw oordeel.

"
Geachte heer xxxxxx,

Eindhoven is een fantastische stad waar altijd wat te doen is. Voor velen is dat echter nog onduidelijk. Ik zie een mooie uitdaging in het promoten van onze stad en daarom deze mail.

Ik ben zelf (persoonlijke informatie)
"

Ten eerste vraag ik me af, is dit niet wat overdreven, gezien het feit dat ik eigenlijk solliciteer naar een functie als baliemedewerker? Ik studeer momenteel nog (HBO Communicatie), dus ik zie het meer als bijbaantje. Dit neemt overigens niet weg dat het me echt heel leuk lijkt om bij de VVV de werken: mensen helpen, m'n stad promoten en omgaan met mensen van verschillende nationaliteiten.

Mijn tweede vraag is er meer een van praktische aard, kan ik beter 'meneer Jansen(fictieve naam)' of 'heer Jansen' schrijven?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2010, 11:42
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie VVV-kantoor

Ik vind het een mooie opening. Hij kan nog gepolijst worden, maar het trekt de aandacht en laat mensen verder lezen.
Hij lijkt mij niet te enthousiast. Het laat je drive zien; je enthousiasme verkoopt.
(en nu ben ik zelf benieuwd naar wat Eindhoven allemaal te bieden heeft. Het heeft mij altijd een nogal saaie stad geleken )

Wat de naam betreft:

- In de adressering gebruik je:
J. Janssen
Plein 1
1234 AB Eindhoven

- In de aanhef: Geachte heer Janssen, (met komma, dan een blanco regel, en dan de brief zelf)

- In de tekst: De heer Janssen adviseerde mij om u een brief te schrijven.



En nu jij. Ergens anders in dit forum heb ik een opening gegeven voor een sollicitatiebrief van mij. Kun jij daar eens naar kijken en je mening geven?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2010, 14:45
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie VVV-kantoor

Je opening is niet slecht, maar als je concreet wat dingen noemt, wordt ie nog beter. Nu zou er net zo goed Venlo, Enschede of Harderwijk kunnen staan.
En ik zou nog een zinsnede opnemen in de trant van: 'uit eigen ervaring'.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2010, 20:40
music_animal music_animal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
music_animal is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie VVV-kantoor

Hartelijk dank Whymme en Marieke.

Ik dacht aan deze zin, slechts als opening. Hierna wilde ik de goede punten van de stad ((pop)podia zoals de Effenaar, muziekcentrum Frits Philips en PopEI, kunst bij onder andere het TAC, het van Abbe en 't KunstLichtKunst museum, theaters, bijvoorbeeld het Zuidelijk Toneel, de Plaza Futura en de Krabbedans en natuurlijk de vele festivals en evenementen) wel noemen. Maar in ieder geval fijn dat jullie de zin goed vinden.

Ik lees ook dat het bij een open sollicitatie van belang is om duidelijk te zij wat betreft de functie die je wilt gaan bekleden in het bedrijf. Wat denken jullie, zijn er goede synoniemen van 'baliemedewerker', want dat klinkt zo oubollig.

Ik moet nu weer gaan maar zal morgen de rest van de brief ook schrijven. En Whymme, kom maar 'ns kijken in de Lichtstad Op www.uitineindhoven.nl vind je al heel veel. Als je van dance houdt kun je eigenlijk zondag al komen (Dancetour), alhoewel dat natuurlijk niet iets typisch Eindhovens is.

Waar liggen je interesses?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
open sollicitatie, open sollicitatiebrief, sollicitatiebrief, vvv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie bij administratiekantoren: ambitie eigen kantoor vermelden? monalisa24 Sollicitatiebrief en cv 2 8 september 2009 15:31
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon