Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2010, 23:22
music_animal music_animal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
music_animal is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie VVV-kantoor

Goedenavond,

Het gaat nog alleen om de eerste alinea. Ik lees op dit forum en ook elders dat deze zinnen van groot belang zijn, vandaar dat ik deze even online gooi, open voor uw oordeel.

"
Geachte heer xxxxxx,

Eindhoven is een fantastische stad waar altijd wat te doen is. Voor velen is dat echter nog onduidelijk. Ik zie een mooie uitdaging in het promoten van onze stad en daarom deze mail.

Ik ben zelf (persoonlijke informatie)
"

Ten eerste vraag ik me af, is dit niet wat overdreven, gezien het feit dat ik eigenlijk solliciteer naar een functie als baliemedewerker? Ik studeer momenteel nog (HBO Communicatie), dus ik zie het meer als bijbaantje. Dit neemt overigens niet weg dat het me echt heel leuk lijkt om bij de VVV de werken: mensen helpen, m'n stad promoten en omgaan met mensen van verschillende nationaliteiten.

Mijn tweede vraag is er meer een van praktische aard, kan ik beter 'meneer Jansen(fictieve naam)' of 'heer Jansen' schrijven?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2010, 11:42
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie VVV-kantoor

Ik vind het een mooie opening. Hij kan nog gepolijst worden, maar het trekt de aandacht en laat mensen verder lezen.
Hij lijkt mij niet te enthousiast. Het laat je drive zien; je enthousiasme verkoopt.
(en nu ben ik zelf benieuwd naar wat Eindhoven allemaal te bieden heeft. Het heeft mij altijd een nogal saaie stad geleken )

Wat de naam betreft:

- In de adressering gebruik je:
J. Janssen
Plein 1