Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2008, 11:33
nelleke06 nelleke06 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Berichten: 1
nelleke06 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verpleegkundige vakantiewerk

Hoi,
Ik wil solliciteren voor vakantiewerk in een rusthuis. Wil iemand mijn brief nalezen aub?



Geachte,

Graag solliciteer ik naar een functie om vakantiewerk te doen.

Ik solliciteer naar deze functie omdat ik vorig jaar ben afgestudeerd als gegradueerde geriatrische verpleegkundige. Na het afronden van deze studie ben ik dan dit jaar begonnen aan de opleiding master in de verpleegkunde en vroedkunde. Ik ben begonnen aan deze opleiding omdat verpleegkunde een zeer uitgebreid vakgebied is en omdat men via wetenschappelijk onderzoek kan blijven leren.

Het beroep van verpleegkundige spreekt mij aan omdat je een persoon kan helpen zonder enige tegenprestatie. Het werken bij oudere mensen vind ik fantastisch omdat zij vroeger hard hebben gewerkt en ik hen nu kan helpen op hun oude dag. Deze mensen verdienen een goede zorg.

Tijdens mijn opleiding als geriatrische verpleegkundige heb ik verschillende keren al ervaring kunnen opdoen bij oudere patiënten. Niet enkel in België maar ik heb ook het afgelopen jaar kunnen proeven van de ouderenzorg in Zuid-Afrika.

Ik wil, door hier te komen werken, mijn ervaring en kennis in de gezondheidszorg en vooral de ouderenzorg uitbreiden.
Hopelijk heb ik met deze brief kunnen aantonen hoe sterk mijn motivatie is om in dit rusthuis ervaring op te doen. Hopend op antwoord.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2008, 21:32
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief verpleegkundige vakantiewerk-->wil iemand deze nalezen?

Dag Nelleke,

uit je brief begrijp ik dat je in Belgie woont en werkt. Dit maakt het wat lastiger je brief te beoordelen. Het "vakjargon"wat je gebruikt is anders dan in Nederland en ook de eisen zullen ongetwijfeld anders zijn. Ik zal een poging doen;Je geeft in je brief goed aan dat je wilt solliciteren, je geeft aan waarom je graag wilt solliciteren en waarom je vind dat jij een geschikte kandidaat bent voor deze functie. Vervolgens vraag je om een uitnodiging. Een prima brief, lijkt mij. Ik mis een beetje de motivatie waarom je graag in DIT huis wilt werken. Misschien kun je dit er nog bij zetten.
Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2008, 14:15
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief verpleegkundige vakantiewerk-->wil iemand deze nalezen?

Hallo,

Ik zou de volgende zin wat anders neerzetten:
Ik solliciteer naar deze functie omdat ik vorig jaar ben afgestudeerd als gegradueerde geriatrische verpleegkundige.
Je solliciteert niet naar de functie omdat je opleiding aansluit. Je solliciteert naar die functie omdat het een uitdaging is, het je ontzettend aantrekt oid. Vervolgens kun je de zin plaatsen dat je daarbij de juiste opleiding hebt gevolgd.


En idd de motivatie om precies in DIT rusthuis te werken, ontbreekt nog wat.
Verder een prima brief, lijkt mij zo

Succes!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief CC verpleegkundige danny89 Sollicitatiebrief en cv 1 26 augustus 2016 22:08
Sollicitatiebrief leerling Verpleegkundige niveau 4 (wat vinden jullie?) Lieverd Sollicitatiebrief en cv 2 10 augustus 2011 16:08
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon