Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 1 januari 2018, 16:29
CVLhc CVLhc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 december 2017
Berichten: 11
CVLhc is on a distinguished road
Standaard Feedback gevraagd sollicitatiebrief + CV + enkele losse vragen.

Beste,

Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar en hopen dat iedereen via hier maar aan een baan mag komen!

Zelf kreeg ik afgelopen woensdag een bericht van een collega over een vacature bij het bedrijf waar ik buitengewoon graag in dienst wil. Helaas had ik er pas donderdagavond de tijd voor om aan te beginnen dus sinds die dag ben ik al aan het puzzelen voor een goede brief.

Momenteel is de vacature intern dus officieel kan ik hem niet zien, het is dat ik hem via een collega doorgestuurd heb gekregen. Ik heb al eens nagevraagd of ik intern kan solliciteren wanneer deze vacature beschikbaar zou komen maar dit bleek toen niet mogelijk te zijn volgens de opzichter en afdelingshoofd, ik heb niet verder doorgevraagd. Ik wil het morgen, wanneer we weer beginnen met werken toch nog even een keer navragen. Echter heb ik nu ook een telefoonnummer van de persoon die over de sollicitaties gaat dus ik wil daar morgen ook telefonisch contact mee zoeken om zo te bekijken of ik niet alsnog intern kan solliciteren. In ieder geval kan ik dan alvast enkele vragen stellen.

Ik wil de volgende vragen stellen:
- Of ik als uitzendkracht intern mag solliciteren.
- Of ik de sollicitatiebrief aan haar kan richten of dat dit aan een andere persoon gericht moet worden.

Ik heb in de bijlages de vacature, CV en mijn huidige brief meegestuurd om eens na te laten kijken. Hier heb ik een aantal vragen over want ik wil een zo goed mogelijke brief samenstellen.

1. Zijn er meer dingen die ik in het telefoongesprek met de personeelsconsulente kan vragen om het niet op een gesprek van 1 minuut te houden? Of is dat niet erg?
2. Wat is jullie mening over mijn sollicitatiebrief? Ik ben zelf nog niet tevreden en zit er vooral mee dat ik teveel ik-ik-ik gebruik. Zelf ga ik nog door met verbeteren maar in die tussentijd hebben jullie alvast de kans om te kijken naar wat ik tot nu toe op papier heb.
3. Heb ik de AIDA goed toegepast? Vooral het ID-gedeelte is het stuk wat ik moeilijk kan verwoorden.
4. Hoe kan ik het ik-gebruik beter verwoorden in een u-krijgt-dat-voordeel verhaal? Ik krijg het met de voorbeelden op de site nog niet gedaan omdat dat voorbeelden uit een hele andere sector zijn.
5. Voor de vacature is Rijbewijs C en CCV-B/Code95 een vereiste en ervaring met een huisvuilwagen een pré. In mijn CV heb ik vermeld dat ik bereid ben deze te behalen (omdat dit het eerste is wat direct bovenaan een CV staat) en ook heb ik de bereidheid tot het halen van een bewijs vermeld in mijn brief. Is dit voldoende of moet ik dit anders verwoorden? Ik heb van collega's gehoord dat de vuilniswagens semi-automaat zijn dus dan is mijn automaat-rijbewijs geen bezwaar. Moet ik hier nog wat extra over vermelden in mijn brief?
6. Is mijn CV te lang? Ik heb het graag zo volledig mogelijk maar het kan misschien ook te lang zijn, mijn opleidingen in de dierenbranche kunnen van belang zijn dus in dat opzicht is het denk ik ook niet verstandig om deze weg te halen.
7. Zijn er nog extra tips voor de verwerking? Ik wil echt mijn uiterste best doen voor deze baan, het is dé baan waar ik voor de volle 100.000% voor wil gaan en zeker weet dat ik het er naar mijn zin zal hebben, waar ik gewaardeerd word, waar we om en met elkaar kunnen lachen en waar ik met iedereen door 1 deur kan.

De vacature:
vacature XXX.pdf

Mijn CV:
CV van HC.pdf

Mijn concept-brief:
SB van HC.pdf

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, ook al zijn het er wat veel!

Groetjes, Harry.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd sollicitatiebrief estelerr Sollicitatiebrief en cv 3 8 november 2017 11:19
Sollicitatiebrief stage leerplichtambtenaar. Feedback gevraagd Nadja Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2012 15:56
CV opstellen, feedback gevraagd MJ86 Sollicitatiebrief en cv 1 29 september 2011 20:57
Sollicitatiebrief Medewerker Onderwijs Office en CV graag feedback RBus Sollicitatiebrief en cv 4 22 februari 2011 12:55
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur Journalistje Sollicitatiebrief en cv 4 2 oktober 2009 11:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon