Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2010, 18:10
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Journalistieke opleiding/ cursus via LOI of NTI

Hallo,

Ik vraag me af of het bedrijfsleven journalistieke opleidingen/ cursussen van LOI of NTI serieus neemt.

Ik zou graag een journalistieke functie vervullen. Een deeltijdopleiding van vier jaar zie ik niet zitten en is bovendien bijzonder kostbaar (ik heb al een HBO opleiding gedaan waardoor een 2e HBO extra veel geld kost).

Zijn er mensen die ervaring hebben met bovengenoemde opleidingen? Is het de moeite waard om aan één van beide cursussen te beginnen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2010, 01:43
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roque Santa Cruz Bekijk bericht
Hallo,

Ik vraag me af of het bedrijfsleven journalistieke opleidingen/ cursussen van LOI of NTI serieus neemt.

Ik zou graag een journalistieke functie vervullen. Een deeltijdopleiding van vier jaar zie ik niet zitten en is bovendien bijzonder kostbaar (ik heb al een HBO opleiding gedaan waardoor een 2e HBO extra veel geld kost).

Zijn er mensen die ervaring hebben met bovengenoemde opleidingen? Is het de moeite waard om aan één van beide cursussen te beginnen?

Alvast bedankt!
Geen kans vermoed ik. Tenzij je in deeltijd alvast je vaardigheden gaat ontwikkelen en uiteindelijk bij een krant, tijdschrift of omroep aan de slag gaat. Let op: heel veel journalisten zijn tegenwoordig ZZP-ers. Een goed gelezen blog ontwikkelen kan daarbij ook helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 november 2010, 08:00
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Ik werk als internet journalist, d.w.z. ik schrijf Engelse en Nederlandse nieuwsberichten (en soms artikelen) voor een aantal websites. Wellicht hebben de berichten op die pagina's eenzelfde effect als een eigen blog. Ze geven immers inzicht in de kwaliteit van de berichten.

Anderzijds, je wordt natuurlijk nooit dommer van zo'n cursus/ opleiding. Bovendien is het altijd goed om een journalistieke opleiding/ cursus op je CV te hebben (in eerste instantie is het niet nodig om erbij te zetten waar ik de opleiding/ cursus heb gevolgd).

Ik heb geen journalistieke opleiding gedaan en dus is het van belang om zoveel journalistieke aanknopingspunten op mijn CV te hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat de cursussen van een gerenommeerde instelling als Fontys meer waarde hebben. Buiten het feit dat deze cursussen veel duurder zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2010, 20:21
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roque Santa Cruz Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat de cursussen van een gerenommeerde instelling als Fontys meer waarde hebben. Buiten het feit dat deze cursussen veel duurder zijn.
Uiteraard hebben die meer waarde dan LOI/NTI/NHA/NCOI. Reguliere opleidingen hebben altijd meer waarde dan zelfstudie/correspondentiestudie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grafische opleiding: Rietveld of LOI? nicknaethuijs Opleiding kiezen en volgen 10 4 maart 2018 10:30
Ervaring met opleiding tandartsassistent van LOI of NTI? lelie Opleiding kiezen en volgen 4 8 september 2010 10:49
Opleiding doen bij LOI, NTI, NHA, etc..? Henk09 Opleiding kiezen en volgen 5 25 januari 2010 16:27
LOI-opleiding verstandige keuze? edj Opleiding kiezen en volgen 7 9 juni 2008 13:51
HBO communicatie via NTI of LOI of ergens anders? barbie Opleiding kiezen en volgen 1 14 december 2007 20:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon