Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2011, 19:22
Lars321 Lars321 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 9
Lars321 is on a distinguished road
Standaard Na 1 jaar mbo Metselaar switchen naar andere mbo-opleiding

Ik vind mijn mbo-opleiding totaal niks meer aan.
Ik wil er mee stoppen. heb nu 1 jaar en 2 maanden eropzitten en moet nog 10 maanden dus. Als ik er nu mee stop omdat ik er echt geen zin meer in heb? kan ik dan binnen een paar weken een nieuwe studie in springen op mijn niveau? ( eerst kijk ik wat ik wil door te orienteren ) of is dat geen goed idee?


Mvg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2011, 21:11
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Je kunt op mbo op veel momenten instromen in andere klassen afhankelijk of het voltijd of deeltijd is. Weet dat het met deeltijd volgens mij altijd wel kan maar met voltijd vermoedelijk alleen in bijvoorbeeld februari.
Persoonlijk zou ik de opleiding gewoon afmaken zodat je in ieder geval dat papiertje hebt.
Ook moet je eerst gaan afvragen waarom je de opleiding niet leuk vindt en of dat ook inhoudt dat je de banen waar je die opleiding voor nodig hebt ook niet leuk vindt. Sommige opleidingen mogen dan niet leuk zijn om te volgen maar dat betekent niet dat de banen in die richting ook automatisch niet leuk zijn.
Ga anders een met je decaan praten op school vaak kan die persoon door een goed gesprek met jou achter je ambities komen en of die opleiding aansluit bij jouw interesses.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2011, 22:50
Lars321 Lars321 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 9
Lars321 is on a distinguished road
Standaard

ja het is een opleiding tot metselaar niveau 2. en ik totaal niks meer in de techniek wil gaan doen is het diploma ook niet echt van belang, en ga echt met tegenzin naar mn werk ( 4dagen werken 1 dag school ) en als ik nog een jaar met volle tegenzin naar mn werk ga is het toch weggegooid jaar.

heb er echt weinig zin in.. dus dan is de mogelijk tot stoppen kan wel? en als ik stop wil ik graag een beroepskeuze test doen en rustig even nog iets beter kijken en dan instromen op mbo. maar dat is mogelijk? ( wat houd dat in deeltijds en voltijds ? )


Mvg Lars
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 november 2011, 11:32
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Deeltijd is wat je nu doet 4 dagen werken en dan 1 dag school ook wel bbl genoemd op mbo niveau. Voltijd is gewoon 5 dagen naar school met stage.
Gezien jij waarschijnlijk niet meer volledig naar school wilt gaan ben je dus aangewezen op deeltijdopleidingen of bijvoorbeeld avondopleidingen.
Ik zou inderdaad aanraden een beroepentest te gaan doen maar neem niet te overhaast een beslissing.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 november 2011, 17:15
Lars321 Lars321 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 9
Lars321 is on a distinguished road
Standaard Met vmbo-diploma techniek en 1 jaar mbo metselaar instromen in andere mbo-opleiding?

Vandaag heb ik besloten om met mijn opleiding metselaar mbo niveau 2 te stoppen ( 2 jarige opleiding ) 1 jaar zit er op, en moet nog 1 jaar en ik heb er echt weinig zin aan en ga er met volle tegenzin heen dus ga er mee stoppen. ( anders vind ik het een jammer en zwaar jaar )

Nu heb ik dus een vmbo bbl diploma in de techniek en ik wil instromen in een administratie&economie opleiding of een gezondheidszorg opleiding waarsch.

Kan ik instromen in febr. of eerder in die opleiding met mijn diploma?

Mvg. Lars
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 november 2011, 21:01
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars321 Bekijk bericht
Kan ik instromen in febr. of eerder in die opleiding met mijn diploma?
Contact opnemen met het ROC.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 15:39
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 16:53
Propedeuse HLO afmaken als ik volgend jaar wil switchen naar Verpleegkunde? Kruimel18 Opleiding kiezen en volgen 1 4 november 2010 15:05
Met hbo-propedeuse naar 2e jaar van andere opleiding? roppie-b Opleiding kiezen en volgen 1 24 augustus 2010 13:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon