Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2008, 11:11
nahpets nahpets is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 2
nahpets is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding pas bij mijn functie

Vorig jaar ben ik afgestudeerd van mijn HBO opleiding Commerciele Economie. Nu werk ik bij een (electro)technisch bedrijf, maar heb te weinig feeling met de techniek.
Om meer feeling met de techniek te krijgen mag ik aan mijn competenties gaan werken en indien nodig een opleiding volgen.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken geweest, maar heb geen idee welke opleiding geschikt voor mij is. HBO Electrotechniek lijkt mij geen optie, omdat ik dan echt moet leren berekenen en dat is op mijn sales functie niet nodig. Dit zelfde geld voor een MBO opleiding.

Welke cursus - of opleiding adviseren jullie mij?

Gr. Stephan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 september 2008, 11:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Hallo Stephan,

Kun je wat meer vertellen over je werk? Dus wat je precies doet en wat er volgens jou ontbreekt aan kennis.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 september 2008, 12:28
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nahpets Bekijk bericht
Vorig jaar ben ik afgestudeerd van mijn HBO opleiding Commerciele Economie. Nu werk ik bij een (electro)technisch bedrijf, maar heb te weinig feeling met de techniek.
Om meer feeling met de techniek te krijgen mag ik aan mijn competenties gaan werken en indien nodig een opleiding volgen.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken geweest, maar heb geen idee welke opleiding geschikt voor mij is. HBO Electrotechniek lijkt mij geen optie, omdat ik dan echt moet leren berekenen en dat is op mijn sales functie niet nodig. Dit zelfde geld voor een MBO opleiding.

Welke cursus - of opleiding adviseren jullie mij?

Gr. Stephan
Stephan,

Is het niet mogelijk binnen 'jouw' bedrijf om bijvoorbeeld stages te lopen bij de diverse onderdelen zodat de technici jou wat meer kunnen leren over wat daar speelt?

Lina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 september 2008, 12:30
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Goed idee Lina,

Daar zat ik ook al aan te denken.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 september 2008, 15:44
nahpets nahpets is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 2
nahpets is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

De afdeling waar ik aan werk die verkoopt de reserve onderdelen van eerder geleverde panelen. Hoe een paneel werkt heb ik geen idee van, evenals de onderdelen die erin zitten met de fucnties ervan.

Stages binnen het bedrijf is een oplossing, maar dan moet ik wel zelf aangeven welke taak ik binnen een projectgroep kan verwerken wat nuttig is. Hier heb ik ook geen idee van.

Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om een opleiding ernaast te volgen. Maar welke opleiding zinvol is heb ik een slecht idee van.
Ik heb technische bedrijfskunde bekeken met een profiel installatie, maar weet niet of het bedrijf mij wel enkele jaren aan het studeren stuurt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 september 2008, 15:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Citaat:
De afdeling waar ik aan werk die verkoopt de reserve onderdelen van eerder geleverde panelen. Hoe een paneel werkt heb ik geen idee van, evenals de onderdelen die erin zitten met de fucnties ervan.
Vraag of je mag kijken waar ze de panelen maken en laat je uitleggen wat voor onderdelen erin zitten en hoe die werken. Misschien kun je er ook folders en/of brochures over vinden. Als deze producten aan klanten verkocht worden, dan zal er vast info over te vinden zijn.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 september 2008, 21:29
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Een interne stage is meer dan afdoende. Een volledige HBO-opleiding zal weinig tot geen toegevoegde waarde opleveren voor de onderneming. En ook niet voor jezelf wanneer je in de verkoop blijft.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 oktober 2008, 23:40
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Als dit een aanbod vanuit het bedrijf is, kan iemand van de HR afdeling je dan niet helpen met een keuze?

Zelf werk ik momenteel als interim HRM manager in een technisch bedrijf en wij hebben stapels gidsen liggen met specifiek technische trainingen en opleidingen.

Ik denk ook niet dat je een lange HBO / WO opleiding moet gaan doen. Om meer feeling met de techniek / installatie te krijgen kun je beter een gerichte training doen. Er bestaan speciale technische trainingen voor sales mensen in technische omgevingen.

Bovendien is er ook vaak wel een branche-organisatie die je kan helpen.

Ik zal morgen op mijn werk, als ik er de tijd voor heb, even een paar aanbieders voor je opzoeken en op een rij zetten.

Overigens vind ik een roteer-stage ook een heel goed idee.
Niets met projecten ofzo, waar jij het over hebt, Nahpets, maar gewoon een overall aantrekken en je handen vies maken door mee te lopen met iemand....

Succes met de keuze!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 oktober 2008, 11:43
Making Sense
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke opleiding pas bij mijn functie

Nahpets, ik heb dit voor je gevonden

http://www.otib.nl/

Succes ermee!!

groetjes
Tessa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon