Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2007, 17:24
Neo23 Neo23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 5
Neo23 is on a distinguished road
Post Graag info over functie Administrateur (MBO)

Ik weet niet of er leden op dit forum zijn die werkzaam zijn op dit gebied,
mocht dit wel het geval zijn dan zou ik het erg op prijs stellen over enige opinies over deze functie. Binnenkort moet ik stagelopen en ik ben dan ook nogal zenuwachtig wat me allemaal te wachten staat en of ik het in me heb om dit met een succes af te ronden, of dit is wat ik aan kan. Bij de taakomschrijving staat alles nogal kort omschreven maar wat de uitgebreide taakhandelingen nu zijn weet ik niet. Ik heb nog een maand of 2 tot de stage begint, maar wou al goed voorbereid eraan beginnen.
Zijn er boeken of sites wat me aardig op weg kan helpen over de taakbehandelingen en functies van een Administrateur ? Voorbeeldsituaties die voorkomen bij deze functie ? Of als er iemand is die werkzaam is op dit gebied zou ik heel graag het een en ander willen vragen.

Als kinds af aan wou ik de administratie ingaan, kantoorwerk leek me wel iets. En ik heb altijd heel erg genoten van rekenwerk, wat ook een van mijn sterkste punt is...ruim. Naast rekenwerk bezit ik 4 talen en met de PC omgaan is ook een van mijn sterkste punten. Ja als ik dit alles samenbreng kom ik uit op administratief werk.
Maar omdat ik de wijsheid niet had op mijn 13'de maakte ik de verkeerde keuze voor het MBO. Met slechte advies van de school, leraren en ouders belandde ik in de richting MBO (detail)handel. Gek genoeg dacht ik altijd dat dit mij wel de juiste weg zou wijzen, daarna koos ik voor HBO, bedrijfseconomie. Maar toen pas besefte ik dat dit niet is wat ik wou doen. Dus ik bleef gewoon werken met mijn diploma MBO handel. Nu heb ik al enige tijd de cursus administrateur bij de gevolgd. Ben bijna klaar met alles en moet alvast een stageplaats vinden. Vandaar dat ik graag het een en ander wou weten over het werk zelf. Want theorie is totaal anders dan praktijk. Ik heb altijd het idee gehad dat 1 maand ervaring in de praktijk ongeveer overeenkomt met 1 jaar ervaring op school.


Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Mvg,
Neo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2008, 22:50
superbieb@hotmail.com superbieb@hotmail.com is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Berichten: 1
superbieb@hotmail.com is on a distinguished road
Standaard Re: Administrateur MBO - Deel je ervaring aub

Beste Neo,

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding Administrateur MBO niveau 4. Ik loop momenteel stage bij een groot accountantskantoor, dus ik hoop dat ik jouw vraag een beetje kan beantwoorden. Ik ben 19 november begonnen met mijn stage en heb nu 8 weken stage gelopen en ik moet nog 7 weken stagelopen. De taken die je als stagair voornamelijk krijgt is inboeken. Op heb begin is het altijd erg zoeken naar de rekeningnummers maar als je het eenmaal een beetje door begint te krijgen wordt het steeds leuker! Naar mate het inboeken beter gaat mag je ook aangiftes gaan doen voor de klant, of mee helpen met jaarrekening opstellen of het zelf doen. Maar dat ziet het stagebedrijf zelf ook in wat je aan kan.

Je hoeft in iedergeval helemaal niet zenuwachtig te zijn voor je stage. Op het begin is het natuurlijk erg wennen aan de 40 uurige werkweek maar daar moet je gewoon even inkomen. Ook helpt het stagebedrijf je altijd erg goed en ze verwachten echt niet dat je in 1 keer alles vlekkeloos in kan boeken.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Groetjes, Jennifer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Administrateur Erodus Sollicitatiebrief en cv 7 19 juli 2007 21:33
MBO Administrateur Niveau 4 _mike_ Opleiding kiezen en volgen 0 28 februari 2006 12:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon