Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 december 2009, 21:30
konampo konampo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 4
konampo is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief voor de vacature makelaar bij een woningcorporatie

Hoi,
Na negen jaar bij de overheid te hebben gewerkt, is het tijd om een nieuwe stap in mijn carriere te maken. Vorig jaar heb ik mijn 2 jarige opleiding voor makelaar afgerond, deze heb ik naast mijn full-time baan gevolgd. Het wordt tijd dat ik er eens wat mee ga doen. Aangezien de vastgoedwereld behoorlijk op z'n gat ligt, moet ik met een pakkende brief komen. Wil ik überhaubt uitgenodigd worden.

Zouden jullie daarom kritisch naar mijn brief willen kijken?

Dit is de vacature waarop ik geschreven heb:

Resultaatgebieden

Verkoop
•Realiseren van verkoopdoelstellingen van bestaande en nieuwbouwwoningen;
•In behandeling nemen van de verkoop van aangewezen bezit en coördineren/bewaken van activiteiten gericht op het verkopen daarvan volgens het strategisch voorraadbeleid, de geldende procedures, regelingen en systematiek;
•Presenteren van het verkoopaanbod, zo mogelijk in samenwerking met onderwijsinstellingen;
•Signaleren van waardeverhogende veranderingen en doorvertalen van deze veranderingen voor verkoopprijzen;
•Toetsen van geadviseerde verkoopprijs op marktconformiteit;
•Begeleiden van kandidaat-kopers, verstrekken van informatie over geldende voorwaarden, adviseren over mogelijkheden en risico’s en bevorderen van de verkoop van de woningen binnen de aangegeven kaders en doelstellingen;
•Zorgdragen voor het intern bekend zijn en bewaken van het nakomen van met klanten gemaakte afspraken in het kader van een optimale dienstverlening;
•Adviseren van de leidinggevende over de uitbreiding danwel inkrimping van de verkoopvoorraad in relatie tot het strategisch voorraadbeleid;
•Ontwikkelen en implementeren van verkoopstrategieën, rekening houdende met de bedrijfseconomische gevolgen;
•Geeft voorlichting aan (aspirant)-kopers en adviseert klanten over specifieke mogelijkheden van koop binnen hun woonwensen en additionele diensten en producten.

Contracten
•Voeren van contractonderhandelingen met externe makelaars en taxateurs;
•Beoordelen van het functioneren van contractpartners.
Administratie
•Draagt zorg voor geautomatiseerde verwerking van verkoop en klanten;
•Zorgt voor de opstelling van koopaktes;
•Draagt zorg voor agendabeheer;
•Draagt zorg voor de administratie;
•Controleren van taxaties, akten van levering, facturen;
•Draagt zorg voor het beheer van het automatiseringsprogramma (hoofdgebruiker);
•Ondersteunende rol voor diverse projecten welke gerelateerd zijn aan verkoop van vastgoed.

Contacten
De makelaar onderhoudt interne contacten met collega’s en leidinggevenden binnen de afdeling en andere afdelingen. De contacten zijn gericht op informatie-uitwisseling, afstemming en het oplossen van problemen. De contacten zijn van belang voor de voortgang van de eigen werkzaamheden en die van anderen alsmede het bijsturen van werkprocessen en op beleidsondersteuning. De makelaar heeft dagelijks contact met derden (notaris, taxateur, andere makelaars, gemeente, keuringsinstanties) gericht op informatie-uitwisseling en het oplossen van omvangrijke dagelijkse problemen en het ontwikkelen van beleid. Bij deze contacten spelen servicegerichtheid, tact en overtuigingskracht een grote rol.

Functie-eisen

Kennis
•HBO makelaardij;
•Register Makelaar/Taxateur of beëdiging;
•Kennis over actuele ontwikkelingen op het gebeid van volkshuisvesting en makelaardij;
•Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
•Kennis van de markt in de gemeente Zwolle, Kampen en Oldebroek;
•Kennis en ervaring met relevante automatiseringsprogramma’s;
•Kennis van de (werk)processen binnen de organisatie.

Vaardigheden
•Klantgerichtheid;
•Resultaatgerichtheid;
•Samenwerken;
•Innovatief;
•Onderhandelen;
•Plannen en organiseren;
•Communicatief Speciale eisen;
•Discretie is vereist bij bedrijfsgegevens en financiële en persoonlijke gegevens van klanten.
•Je bent in bezit van rijbewijs B en beschikt over een auto.


Als bijlage mijn brief. Ik wacht jullie op- en aanmerkingen af.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief.doc‎ (27,0 KB, 981x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief medewerker commerciële binnendienst bij een makelaar jolanda Sollicitatiebrief en cv 3 8 oktober 2008 21:28
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon