Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2010, 17:41
Mr Fox Mr Fox is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Berichten: 2
Mr Fox is on a distinguished road
Standaard Omschakelen van beroep. Van makelaar naar verkoper

Hoi allemaal,

Ik ben tijdje geleden afgestudeerd voor de studie Vastgoed & makelaardij.
Niet echt de beste tijd. Nu wil ik een omschakeling maken naar een soortgelijk beroep. Hiervoor heb ik een motivatie brief geschreven. graag een feedback erover. Ben namelijk niet zo goed in deze dingen schrijven.
uit telefonisch contact bleek dat ze geen harde verkoper zochten maar iemand die meer gericht was met een langertermijn visie.

motivatie als volgt:

Geachte heer,

In uw vacature advertentie staat beschreven dat u op zoek bent naar een technische sales manager. Doormiddel van deze korte toelichten wil ik me voorstellen als kandidaat.

Ik acht mezelf een goede kandidaat voor deze functie omdat ik al ervaring heb opgedaan als verkoper in de makelaardij, detailhandel en telemarketing. Hoewel het geen jarenlange ervaring betreft ben ik van mening dat ik een goede verkoper ben. Ik kan me niet profileren al harde verkoper, ik heb de neiging om klanten eerder een gedegen professioneel advies te geven dan een snelle verkoop. Door mijn werkervaring in de detailhandel en makelaardij heb ik veel contact onderhouden met klanten, hierdoor ben goed ontwikkeld in het geven van presentaties en/of voorlichtingen.

Ik heb ervaring en kennis van techniek. Een van mijn vooropleidingen is mechanische technieken tevens heb ik vier jaar bouwkunde gehad tijdens mijn HBO-studie.

Ik ben zelf geduldig en kalm van aard hierdoor ben ik in staat om mensen goed te informeren omtrent een bepaalde onderwerp. Echter kan ik heel enthousiast overkomen waardoor ik veel energie kan overbrengen. Ik heb een actieve houding en ben zeer gedreven.

Er staat beschreven dat er rekening gehouden moet worden verschillende culturen. Tijdens een lang verblijf in het buitenland heb ik mogen ervaren dat niet iedereen op dezelfde manieren handel bedrijft. En dat je als verkoper je onderscheid door je aanpassingvermogen.

Ik kan goed zelfstandig werken en begrijp de noodzaak van het werken in een teamverband. Mijn voorkeur gaat uit naar een baan waarbij de cliënt wordt begeleid op basis van een longterm relationship zodat deze goed en professioneel wordt begeleid.


Ennnn???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2010, 18:22
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: omschakelen van beroep. Van makelaar naar verkoper

Ga op zoek naar iemand in je netwerk die de NL beheerst. Er zitten nu teveel fouten in.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 mei 2010, 15:45
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Omschakelen van beroep. Van makelaar naar verkoper

Professionele brievenschrijvers uitgezonderd is het voor niemand makkelijk om een sollicitatiebrief of motivatiebrief te schrijven.

De oplossing? Je goed verdiepen in wat er in zo'n brief moet staan en hoe je jezelf kunt verkopen. Op onze site vind je veel tips en tricks over het schrijven van een pakkende sollicitatiebrief. Lees die eerst maar eens door, dan zie je vanzelf wel wat je nog aan je brief kunt verbeteren.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
sollicitatiebrief voor de vacature makelaar bij een woningcorporatie konampo Sollicitatiebrief en cv 0 14 december 2009 21:30
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon