Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juli 2007, 13:42
Raymond Raymond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Berichten: 9
Raymond is on a distinguished road
Standaard Zakelijk vertellen dat je wilt switchen

hoe kan ik iemand op een zakelijke manier vertellen dat je niet meer wilt dat hij/zij je coach is, omdat het niet goed voelt.
Je hebt nog nooit een gesprek met hem/haar gehad betreft coaching maar bent wel op projecten met hem/haar nauw betrokken.
Er is geen klik zeg maar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2007, 10:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zakelijk vertellen dat je wilt switchen

Beste Raymond,
Dit zijn natuurlijk altijd lastige kwesties...
Wat betreft het overbrengen van zo'n vervelende boodschap, is het belangrijk dat je volgens de feedbackregels te werk gaat. Het lijkt me tenminste niet de bedoeling om de ander te kwetsen, toch? Belangrijk is dat je de boodschap bij je zelf houdt, jij bent degene die ergens last van heeft. Ook van belang is om concreet te zijn, wat is het dan precies wat die ander doet wat voor jou zo vervelend is? Een 'gevoel' is niet concreet, daar kan de ander helemaal niets mee.
Denk er zelf ook eens over na, wat je precies stoort in het gedrag van de ander. Misschien is het iets dat bespreekbaar is, waardoor je de relatie niet direct helemaal hoeft te verbreken. Overigens zal een goede coach altijd confronterend zijn, wat niet leuk is, maar wel de bedoeling. Daar leer je van.
Dus mijn tip: rafel voor jezelf uiteen wat precies storend is aan het gedrag van de coach en denk er over na of je hierover in gesprek wilt gaan.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2007, 11:45
Raymond Raymond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Berichten: 9
Raymond is on a distinguished road
Standaard Re: Zakelijk vertellen dat je wilt switchen

zoals je al zegt, ik moet concreet zijn en dat is lastig om dat te verwoorden. het is inderdaad een gevoel. We botsen gewoon teveel, althans we bedoelen wel vaak hetzelfde (achteraf), maar we zeggen het op onze eigen manier. En ik vind zijn/haar manier niet professioneel.
Soms heb ik ook het idee dat hij/zij niet tegen te veel veranderingen kan. Hij/zij is ook al veel ouder dan ik.
Ik kom er nog niet helemaal uit.

Het klikt gewoon niet, maar ja daar heeft degene niks aan natuurlijk
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 augustus 2007, 16:32
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Zakelijk vertellen dat je wilt switchen

Hoi Raymond,

Dit is een latige sitautie omdat je samenwerkt.

Is het een idee om, voordat je overgaat tot het "slecht nieuws gesprek", een eerste verandering te gaan bespreken met je collega.

Waarom stel ik dat voor:
Omdat je jezelf nu nog niet duidelijk geuit hebt over jouw gevoel. Het slechte nieuws komt dan voor hem/haar uit de lucht vallen.

Wat is mijn voorstel:
Bespreek dat ieder een eigen manier van werken heeft en dat je graag ook eens de kans wilt hebben om te groeien naar het door jou gewenste niveau. geef aan dat het jou daarom verstandig lijkt om beurtelings het woord te voeren zodat je achteraf een moment van feedback hebt. Op deze manier los je het professioneel op en creeer je een win-win situatie want jullie spiegelen elkaar (in positieve zin).

Zou dit de oplossing kunnen zijn?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon