Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2008, 00:20
martinemussies martinemussies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 9
martinemussies is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar martinemussies
Smile CEF; Niveaus van taalvaardigheid

Wie kan mij meer vertellen over CEF, de niveaus van taalvaardigheid volgens de Raad van Europa?

Op http://www.rug.nl/let/voorzieningen/...lcursussen/cef
staan allerlei omschrijvingen, maar die vind ik - eerlijk gezegd - vrij vaag. Op welk CEF-niveau zit ons VWO-examen Engels? En op welk niveau de examens Frans en Duits? En Spaans en Russisch?

Weet iemand meer over deze CEF-indicatie? Wat het lijkt me goed om die te vermelden op een CV, dat zegt dan in elk geval meer dan termen als "beginner", "enigszins gevorderde" of "redelijke beheersing" etc.

Groetjes van Martine
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2008, 13:13
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: CEF; Niveaus van taalvaardigheid

Gezien het "overweldigend" aantal reacties, denk ik dat het begrip CEF vrij onbekend is

Ik zou dit dus ook niet in je CV gebruiken, de kans dat je iemand treft die geen idee heeft wat het betekent, lijkt mij vrij groot....

Maar ik zal eens googlen, ik ken het verschijnsel niet en misschien is het wel een heel interessant gegeven....

Met een "vloeiend", "gevorderd", "gemiddeld" of andere aanduiding, geef je toch al goed aan hoe je taalbeheersing is? Vind je dit zelf onvoldoende?

Wat wel zo is, is dat je eigen beleving soms naast de waarheid ligt.
Ik heb zelf in een internationaal bedrijf als recruiter gewerkt waar vloeiend Engels een minimum vereiste was. Dat zelfinzicht is niet bij iedereen zo helder helaas en is een sollicitatiegesprek soms verspilde tijd ....

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2010, 12:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard CEF; niveaus van taalvaardigheid

Ik ben een eerstejaars mbo-student, maar ik heb wel het afgelopen jaar mijn Engels (en Nederlands) op havo-niveau afgerond.
Op de mbo-studie die ik nu doe krijg ik weer het vak Engels (en Nederlands), en hier werken ze met CEF. Op het internet heb ik wel al gevonden welke niveaus er zijn (http://www.examenglish.com/CEFR/cefr.php), maar ik zou graag willen weten hoe dat gelijk staat aan het middellbare schoolonderwijs.
Aan wel CEF-niveau staan de niveaus eindexamen mavo, havo en VWO gelijk?
Ik zou het graag willen weten voor de vakken Engels, Nederlands en Frans.

Alvast bedankt,
Jacobine
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2010, 16:07
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Je hebt helemaal gelijk. De meeste mensen hebben totaal geen idee wat de CEF is. Voor iemand die de zoveelste CV van de stapel doorworstelt zou dat wellicht een reden tot afwijzing kunnen zijn.

Ik raad je aan CEF niet op je CV te vermelden tenzij je een baan als vertaler of tolk zoekt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2010, 21:23
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.ib-groep.nl/Images/Niveau...tcm7-20724.pdf

zie bladzijde 14

heb je hier wat aan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatiebrief procesverantwoordelijke SNOOPY Sollicitatiebrief en cv 6 24 augustus 2007 17:39
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon