Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2010, 13:44
esmee esmee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 1
esmee is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor functie jurist bij de gemeente

Willen jullie de brief lezen en commentaar geven. Ik voldoe aan bijna alle eisen van de vacature, maar heb geen ervaring bij gemeente. Heel veel werkervaring (zie CV) maar mijn brief komt er maar niet uit. Liefst met spoed want vandaag moet de brief de deur uit. Bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief hhw forum.doc‎ (34,5 KB, 7417x gelezen)
Bestandstype: doc CV.doc‎ (47,0 KB, 1441x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2010, 16:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi,

je kan wel zien dat je goed met taal bent zeg, ik vond het wel een goede brief hoor. Maar goed ben geen jurist, hihi.
Maar goed, ik zag dat je schreef 'in mijn laatste functie', dat is toch wel gewoon je huidige functie?
Verder schreef je over het leukste aspect over je huidige werk ofzoiets.. Misschien kun je dat aanpassen naar het belangrijkste aspect, of hoe de verantwoordelijkheid daarin het meest tot zijn recht komt ofzoiets. Als ik dit lees krijg ik nl direct de neiging te vragen aan je wat dan wel het minste aspect is? Want waarom ga je weg als het zoooo leuk is?
Ook vond ik dat je in de 2e en 3e alinea geloof ik vertelde waar je goed in bent (de vraag waar je minder goed in bent komt zeer waarschijnlijk toch wel), maar daarna ga je nogmaals vertellen waar je goed in bent ahv van voorbeelden uit je eigen werk, dit vind ik wat rommelig overkomen. Misschien beter als je zegt ik ben doortastend, dat blijkt in mijn huidige werk uit... En dan zo verder met de andere kwaliteiten.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, zit zelf in de zorg (ook aan het solliciteren trouwens), maar iig heel veel succes, nogmaals ik vond je brief echt wel goed, de stijl vind ik niet te stijf en niet te los.

groetjes van Sofie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 december 2010, 16:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

hallo Sofie,
vriendelijk bedankt voor je feedback. De brief had ik inmiddels aangepast op precies die punten die jij noemde! jij ook veel succes met solliciteren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sociaal raadsvrouw bij een gemeente Rolinka Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2009 20:34
Sollicitatiebrief bij gemeente administratie suusje1 Sollicitatiebrief en cv 1 16 mei 2009 20:08
Sollicitatiebrief medewerker communicatie bij een gemeente menm81 Sollicitatiebrief en cv 4 17 februari 2009 11:57
Sollicitatiebrief Jurist bij Raad voor de Kinderbescherming defreule Sollicitatiebrief en cv 2 2 december 2008 18:15
Sollicitatiebrief functie bij gemeente Pascal Sollicitatiebrief en cv 4 16 mei 2006 17:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon