Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2016, 10:49
Janos Janos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 2
Janos is on a distinguished road
Standaard Autoriteit uitstralen met hindernissen

Hoi,

Een aantal maanden geleden heb ik bij mijn werkgever de overstap gemaakt naar een andere functie, die van ICT adviseur/architect. In deze functie is het van belang dat ik een zekere mate van autoriteit uitstraal om mijn werk goed te kunnen doen (beďnvloeden, adviseren, inhoudelijk leidinggeven, etc).

Blijkbaar ziet mijn werkgever mij hier wel in groeien, anders had ik deze functie vast niet gekregen. Zelf worstel ik hier nogal mee. Hoewel ik niet piepjong meer ben (richting 40), ben ik toch de jongste in dit team. Daar komt bij dat ik er nog jonger uitzie, en niet zo groot ben.

Heeft iemand tips op het gebied van zelfpresentatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2016, 17:11
Mcyd Mcyd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2016
Berichten: 2
Mcyd is on a distinguished road
Talking Verander je mindset

Hallo,

Je hebt de baan niks voor niks gekregen! Toen ik jong was, werd ik teamleider in een supermarkt. Ik was heel onzeker en bang dat mensen mij niet aardig meer zouden vinden. Wat ik toen heb gedaan: zelfpresentatiecursus. Een vriendin van mijn moeder gaf ze, nu ondertussen niet meer, maar ik heb hier zeer veel aan gehad. Natuurlijk veranderde ik niet van de één op de andere dag. Het kost je veel tijd en energie om je mindset te veranderen.

Tips:
- zelfpresentatiecursus
- doe eens gek en koop allemaal nieuwe spullen (kleren, schoenen, telefoonhoesje, tassen, etc) Met nieuwe mooie spullen voel je je automatisch zelfverzekerder.
- Laat de onzekere gedachtes niet meer toe

Laat de gedachte 'ze zijn ouder dan ik, dus ze nemen me vast niet serieus'gaan. Verander het in 'ik heb de kennis en de functie om hen te helpen en zij hebben mij nodig'.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 september 2016, 10:04
Janos Janos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 2
Janos is on a distinguished road
Standaard

Hoi Mcyd,

Bedankt voor je suggesties!
Ik had inderdaad last van onzekerheid, dat heb je wel goed opgemerkt hoewel ik dat niet met zoveel woorden gezegd had. Inmiddels gaat het beter. Ik heb me voorgenomen niet meer te piekeren, mede op jouw advies. Dat lukt aardig.

Qua kleding heb ik ook een paar setjes in een wat zakelijkere stijl gekocht. Ik heb er geen reacties op gehad, maar voel mezelf er wel wat sterker door.

Een training zou misschien ook kunnen helpen inderdaad. Ik twijfel nog welke; een presentatietraining lijkt me gericht op de "buitenkant". Ik denk dat mijn uitstraling / zelfpresentatie er vooral op vooruit zou gaan als ik me zeker voel (van binnenuit). Tegelijk bergijp ik dat de "buitenkant" wel invloed heeft op hoe zeker ik me voel (zoals ook bij kleding).

Nogmaals, bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
Stoppen met pre-master? LCLa Opleiding kiezen en volgen 1 18 januari 2016 11:58
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Ontslag met wederzijds goedvinden aanvaarden? Avatar66 Je rechten en plichten als werknemer 7 19 december 2012 13:36
Welke ervaringen heb je met projectonderwijs? Isabelle Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2011 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon