Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2012, 19:06
Anroma Anroma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 2
Anroma is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerling IC-verpleegkundige, gaag beoordeling

Sinds enkele maanden ben ik gediplomeerd verpleegkundige op mbo niveau. Helaas heb ik niet de financiën om er een hbo opleiding achteraan te gaan doen. Wel weet ik dat ik die capaciteiten zeker heb. Nu ben ik enige tijd werkzaam in een ziekenhuis en wil binnen dit ziekenhuis graag gaan voor de opleiding tot ic-verpleegkundige. Ik voldoe niet geheel aan de functie eisen maar wil deze functie erg graag.

Graag hoor ik van jullie of dit duidelijk naar voren komt en wat de verbeterpunten zijn voor mijn sollicitatiebrief.

Alvast heel erg bedankt.

Naam
Adres
Postcode en Woonplaats
P en O
t.a.v. ...
Postbus
Postcode en Plaats


Plaatsnaam, datum


Betreft: xxxxx


Geachte Heer/Mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik met veel belangstelling de vacature voor IC-verpleegkundigen in opleiding gelezen op xxxx en xxxxxx. Na verdieping in de functie heb ik besloten mij middels deze brief voor te stellen als kandidaat voor deze functie.

Het werken op de intensive care spreekt mij erg aan omdat ik mijn interesse in de fysiologische en pathofysiologische processen en de interventies hierop, in deze functie kan uitdiepen en toepassen. De mogelijkheid om kennis te verwerven en inzicht te ontwikkelen in de parameters van vitale functies, hieruit conclusies te trekken en hierop zo nodig te anticiperen, zie ik als een uitdagend leerproces welke ik graag met beide handen aan wil grijpen. Ook de intensieve psychosociale begeleiding van de intensive care patiënt en diens naasten is een aspect wat mijn interesse heeft.

Tijdens mijn huidige werkzaamheden als verpleegkundige wordt ik door collega’s omschreven als betrouwbaar, collegiaal, stressbestendig en empatisch. Als u opzoek bent naar een toegewijde verpleegkundige die naast de bovengenoemde eigenschappen, met een grote gedrevenheid haar professie wil ontwikkelen en een bijdrage wil leveren in een gemotiveerd team, dan ben ik de juiste kandidaat voor deze functie.

U begrijpt dat het onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom kijk ik uit naar een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking waarin ik kan verwoorden waarom ik vind dat deze functie aansluit bij wie ik ben, wat ik kan, wat ik wil en wat ik nog wil leren.


Hoogachtend,


Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2012, 21:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anroma Bekijk bericht
Na verdieping in de functie heb ik besloten mij middels deze brief voor te stellen als kandidaat voor deze functie.
Dit klinkt een beetje te kunstmatig. "verdieping in de functie" klinkt weinig actief, "middels" heeft een formeel schrijftalig karakter, "voor te stellen als kandidaat" klinkt een beetje plechtig.

Citaat:
Het werken op de intensive care spreekt mij erg aan omdat ik mijn interesse in de fysiologische en pathofysiologische processen en de interventies hierop, in deze functie kan uitdiepen en toepassen. De mogelijkheid om kennis te verwerven en inzicht te ontwikkelen in de parameters van vitale functies, hieruit conclusies te trekken en hierop zo nodig te anticiperen, zie ik als een uitdagend leerproces welke ik graag met beide handen aan wil grijpen.
"pathofysiologische processen en de interventies hierop" en "parameters van vitale functies" klinken een beetje als brochuretaal, of een citaat uit de vacaturetekst. Ik zou proberen dit wat persoonlijker te maken.

Citaat:
is een aspect wat mijn interesse heeft
Klinkt ook weer een beetje officieel en onpersoonlijk. Kun je dit misschien onderbouwen met een voorbeeld uit je werkervaring?

Citaat:
wordt ik
word ik

Citaat:
Als u opzoek bent
Op zoek, met spatie.

Citaat:
naar een toegewijde verpleegkundige die naast de bovengenoemde eigenschappen, met een grote gedrevenheid haar professie wil ontwikkelen en een bijdrage wil leveren in een gemotiveerd team, dan ben ik de juiste kandidaat voor deze functie.
Te lange en ingewikkelde zin. "naast bovengenoemde" kun je weglaten.

Citaat:
U begrijpt dat het onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken.
Dat is feitelijk juist, maar ik zou negatieve uitspraken vermijden in een sollicitatiebrief. Draai het positief om: je komt graag persoonlijk kennismaken (maar dat schrijf je al).

Citaat:
waarin ik kan verwoorden [1] waarom ik vind dat deze functie aansluit bij wie ik ben, [2] wat ik kan, [3] wat ik wil en [4] wat ik nog wil leren.
Een retorisch principe is om 3 dingen te noemen, dat klinkt krachtig. 4 dingen is wat veel.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leerling Verpleegkundige niveau 4 (wat vinden jullie?) Lieverd Sollicitatiebrief en cv 2 10 augustus 2011 16:08
Sollicitatiebrief Leerling verpleegkundige niveau 4 Suus01 Sollicitatiebrief en cv 4 29 oktober 2009 09:59
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon