Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2008, 21:27
Tanja Tanja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 4
Tanja is on a distinguished road
Smile open solliciatie medewerker vluchtelingenorganisatie

Beste mensen,
Ik ben nieuw bij dit forum, heb in ieder geval 1 commentaar en tips gegeven aan iemand en zou nu graag voor mijn sollicitatiebrief hulp willen ontvangen.
Ik ben zelf geen Nederlandse, niet hier opgegroeit en heb soms nogal moeite met wanneer je in het Nederlands een woord of zin nou met een hoofdletter of een kleine letter begint. Ook is het zetten van komma's in het Duits heel anders, dus bij deze vraagstukken graag correcties.
Verder vraag ik mij af of mijn brief misschien te lang is, ik kreeg eerder feedback dat ik ertoe neig om te veel te praten oftewel te ver uit te halen.
Maar goed, hier komt ie:


mijn naam plaats/datum
straatnaam/huisnr.
postocode/woonplaats
vast tel.nr.
mobiel nr.
mijn email adres



Betreft: open sollicitatie

Geachte heer xxx, (naam hoofd personeelszaken heb ik nagevraagd)
Enkele weken geleden ontmoette ik meneer xxx op Schiphol toen ik een kennis naar het vliegveld bracht. Ik had niet eerder van uw organisatie gehoord, maar tijdens het gesprek met meneer xxx stelde deze voor dat ik bij u zou solliciteren. Hij stelde het denk ik vooral voor omdat hij te weten kwam dat ik zes talen spreek, waaronder Spaans, Frans en Portugees, wat volgens hem bij het werk voor het xxx zeer nuttig zou kunnen zijn.
Nadat ik de website van het xxx bekeek begon ik te denken dat ik door mijn talenkennis, maar ook mijn werkervaring en mijn persoonlijke interesses bij het profiel zou passen van iemand die bij het xxx werkt.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar veel gereisd, en bij iedere reis was ik zeer geinteresseerd om het land en vooral de mensen echt te leren kennen. Bij een reis door Zuid Afrika bijvoorbeeld heb ik een cursus Xhosa gevolgd zodat ik met de zwarte bevolking in hun taal kon communiceren.
In 2002 heb ik de opleiding Humaniversity Therapeute afgerond en afgelopen zomer de opleiding Sociaal Pedagogisch Werker. Sinds 2002 leid ik workshops waarvan het doel is de deelnemers dichter bij elkaar te brengen door communicatie oefeningen. Sinds 2006 werk ik als groepsleidster op een naschoolse opvang. Met andere woorden: het direct werken met mensen en het bieden van hulpverlening is mijn interesse en mijn persoonlijke passie.
Toen ik een geode vriendin over uw organisatie vertelde, en dat ik van plan was om bij u te solliciteren, vond deze mij voor het werk bij xxx helemaal geschikt. Dit omdat zij vindt dat ik de juiste combinatie heb van openheid en nieuwsgierigheid naar andere mensen en culturen, maar ook omdat ik ervaring heb in het werken met mensen en natuurlijk vanwege mijn “talenknobbel”.
Op de website van het xxx zag ik de vacature voor Management assistente. In principe zou ik een soortgelijke functie kunnen vervullen, maar mijn hart gaat meer uit naar het persoonlijk begeleiden van mensen mensen via het xxx, dit lijkt mij interessant en uitdagend.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer over mijn motivatie toelichten en met u de mogelijkheden van een aanstelling bij uw organisatie bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen. Voor een gedetailleerd overzicht van mijn opleidingen en van mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,



handtekening


-------------------------------------------------------

Alvast bedankt voor jullie commentaar!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2008, 10:38
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

-------------
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 februari 2008, 15:52
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: open solliciatie medewerker vluchtelingenorganisatie

Hoi Tanja,

Ik kwam nog wat foutjes tegen:
- geinteresseerd --> geïnteresseerd
- Zuid Afrika --> Zuid-Afrika
- Humaniversity Therapeute --> dit schrijf je met kleine letters, tenzij 'Humaniversity' een soort (merk)naam is
- Sociaal Pedagogisch Werker --> dit schrijf je met kleine letters
- communicatie oefeningen --> communicatieoefeningen
- Management assistente --> managementassistente
- mijn hart gaat meer uit naar het persoonlijk begeleiden van mensen mensen via het xxx --> 'mensen' staat er twee keer
- Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer over mijn motivatie toelichten --> Kan korter, bijv. Graag zou ik in een gesprek mijn motivatie toelichten

De eerste alinea zou ik ook wat korter maken, ik vond 'm nu een beetje taai om te lezen.
Bijvoorbeeld:

Enkele weken geleden ontmoette ik meneer xxx op Schiphol. Wij raakten in gesprek over uw organisatie en hij stelde voor dat ik bij u zou solliciteren. Volgens meneer xxx zou mijn talenkennis zeer nuttig zijn bij het werk voor xxx. Ik spreek nl. zes talen, waaronder Spaans, Frans en Portugees.
Thuisgekomen bezocht ik meteen uw website. Ik ontdekte dat ik niet alleen vanwege mijn talenkennis, maar ook door mijn werkervaring en interesses wellicht een goede bijdrage kan leveren aan uw bedrijf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 februari 2008, 16:37
Tanja Tanja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 4
Tanja is on a distinguished road
Standaard Re: open solliciatie medewerker vluchtelingenorganisatie

Hoi TumTumm en Neerlandica to be,
Hartstikke bedankt voor jullie tips, ben er reuze blij mee!
Neerlandica to be, kun jij nog even zeggen of je na een betreft-regel "open sollicitatie" nou met een hoofd- of een kleine letter schrijft?
Van TumTumm kreeg ik nl. de tip om het zo te schrijven:

Betreft: Open sollicitatie

Met een hoofdletter bij Open dus. Anders zie ik dat men hier in Nederland doorgaans na een dubbele punt met een kleine letter begint (wat ik als Duitse raar vind). Hoe hoort het nou?

Nog eens bedankt,

Tanja
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 februari 2008, 16:49
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: open solliciatie medewerker vluchtelingenorganisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tanja Bekijk bericht
Neerlandica to be, kun jij nog even zeggen of je na een betreft-regel "open sollicitatie" nou met een hoofd- of een kleine letter schrijft?
Met een kleine letter.

Of er na een dubbele punt een hoofdletter of een kleine letter volgt, hangt af van wat er na die dubbele punt komt. Volgt er bijvoorbeeld een citaat, een hele zin of een opsomming die uit hele zinnen bestaat, dan moet je een hoofdletter schrijven na de dubbele punt.

Als er een verklaring volgt of een opsomming die niet uit hele zinnen bestaat, dan schrijf je een kleine letter na de dubbele punt.

(Dit soort dingen zijn voor Nederlanders ook heel erg lastig hoor )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 februari 2008, 19:27
Tanja Tanja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2008
Berichten: 4
Tanja is on a distinguished road
Standaard Re: open solliciatie medewerker vluchtelingenorganisatie

Beste Neerlandica-to-be,
weer erg bedankt voor je antwoord - wat een geweldige site is dit! Zou anders echt niet weten hoe ik een sollicitatiebrief zou moeten schrijven. Ik heb wel natuurlijk een aantal Nederlandse vrienden, maar vaak weten die het ook niet echt, en ik schrik zelf vaak van de hoeveelheid fouten die ik zelfs in kranten of andere bladen zie, niet te geloven! Ben blij om te weten dat er tenminste een Nederlander is (jij!) die wel goed kan spellen, ha ha!!!!
O.k., ik ga nu nog mijn cv "pimpen" en dan stuur ik het allemaal de deur uit!
Hartelijke groet,

Tanja
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open solliciatie voor receptioniste marrit Sollicitatiebrief en cv 2 13 februari 2008 14:13
Open sollicitatie Pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2007 13:22
open sollicitatie pedagogisch medewerker nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2006 11:12
Open sollicitatie: communicatie medewerker blinden en slechtziende organisatie VISIO Myrthe Sollicitatiebrief en cv 5 15 juni 2006 13:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon