Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 oktober 2013, 12:44
BSDB123 BSDB123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 6
BSDB123 is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief

Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven. Zouden jullie die van mij eens door willen lezen?

Functie-inhoud
- Beoordelen van het exterieur van rundvee, conform de vastgestelde standaarden en zorgdragen voor de administratieve afhandeling van de exterieurkeuring
- Geven van voorlichting aan de veehouder inzake keuren/beoordelen van koeien en de stierkeuze, al dan niet in studieclubverband
- Begeleiden van het Stier Advies Programma
- Het uitvoeren van bedrijfsinspecties
- Beheren van klantrelatie o.a. bij fokstudieclubs, veebeoordelingswedstrijden etc.

Profiel
- HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur agrarisch
- Ervaring op het gebied van de rundveebeoordeling
- Kennis van en interesse in de rundveeverbetering
- Goede contactuele eigenschappen
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken

Mijn brief:

Geachte mevrouw XXXX,

Op de internetsite van XXXX las ik de vacature voor de functie van inspecteur bij XXXX en raakte meteen enthousiast. De functie spreekt me bijzonder aan en ik ben er van overtuigt dat ik met mijn kennis en ervaring deze prima zal kunnen vervullen. In deze brief zal ik u uitleggen waarom.

Rundveebeoordeling heeft al van jongs af aan mijn interesse. Om mijn kennis en ervaring omtrent rundveebeoordeling actueel te houden, bezoek ik regelmatig inter- en nationale veekeuringen. Aan enkele keuringen heb ik zelf meegedaan met koeien van bevriende veehouders. Zo heb ik bijvoorbeeld recent meegelopen bij veekeuring XXXX.

Naast rundveebeoordeling is het goed adviseren van de veehouder in bijvoorbeeld rundveeverbetering en fokdoel, minstens zo’n grote passie voor mij. Doordat ik verscheidende functies binnen diverse disciplines van de rundveehouderij sector heb bekleed, beschik ik over een zeer brede kennis. Dit maakt dat ik een veehouder optimaal kan adviseren. Ook kan ik hiermee een goede bijdrage leveren in studieclubs en stier advies programma’s.

Bij zowel rundveebeoordeling als adviseren zijn je persoonlijke eigenschappen heel belangrijk. Van nature ben ik enthousiast en gedreven ingesteld. Verder karakteriseert men mij zowel privé als in werk, als een persoon die kritisch, standvastig is en van aanpakken houdt. Ik houd ervan om actief bezig te zijn en kan goed zelfstandig en in teamverband werken. Het omgaan met mensen op een respectvolle manier vind ik erg belangrijk en zal zeker van pas komen bij het uitvoeren van een bedrijfsinspectie.

Graag licht ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe in een gesprek.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn CV.


Met vriendelijke groeten,
  #2  
Oud 26 oktober 2013, 21:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Beste Baukje,

Je hebt eerder commentaar op een sollicitatiebrief gevraagd en royaal gekregen. Ik wijs je nog even op de huisregels van dit forum, met name punt 2:
Citaat:
2. Geef eerst feedback op een paar sollicitatiebrieven of cv's van andere forumleden
Check een paar sollicitatiebrieven en geef jouw commentaar. Op dit forum helpen mensen namelijk elkaar; als jij hulp van anderen verwacht, verwachten wij dat jij eerst anderen helpt.
Draag ajb ook eens wat aan het forum bij, voordat je opnieuw hulp vraagt. Ik sluit deze discussie.
__________________
René
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief consulent zoethout Sollicitatiebrief en cv 0 3 september 2006 16:50
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon