Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2006, 21:04
star star is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 3
star is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief welzijnswerker

Pas geleden heb ik de onderstaande sollicitatiebrief geschreven voor de functie van welzijnswerker. Ik zou graag horen wat jullie van deze brief vinden en op welke punten ik hem evt. nog kan verbeteren bij een volgende sollicitatie.

Alvast bedankt voor de medewerking!

--------------------------------------------------------

xxxxxxxxx, 29 september 2006

Betreft: sollicitatie vacaturenummer xxxxx (welzijnswerker)

Geachte mevrouw xxxxxxxx,


“Zij denken aan mij, dus ik besta!” (afgeleid uit de originele uitspraak van J. Blom) Is daarom een stichting voor het welzijn van ouderen zo belangrijk? Naar mijn mening wel. Vandaar dat de door u aangeboden vacature mij ook erg aanspreekt. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de welzijnswerker ben waar u naar zoekt.

Met de doelgroep heb ik veel affiniteit, vooral door hun levenservaring en door hun unieke kijk op het leven. Ik voel me erg betrokken bij mensen die door verschillende omstandigheden terecht komen in een sociaal isolement. Voor mij was dat ook een reden om opnieuw te gaan studeren en inzicht te krijgen in de processen die hierbij betrokken zijn.


Mede dankzij mijn studie psychologie en tijdens mijn huidige werk als vrijwilliger, heb ik geleerd om cliëntgerichte hulp te verlenen. Ik ben bedreven in het onderzoeken van wensen en behoeften van de mensen waarmee ik werk, om hier zo goed mogelijk op in te kunnen spelen. Ook zou mijn ervaring als vrijwilliger zeer bruikbaar kunnen zijn bij het werven en begeleiden van vrijwilligers. Zo kan ik mij goed verplaatsen in hun mogelijke motivaties om dit type werk te gaan doen en weet ik wat dit soort werk van vrijwilligers kan vragen. Het gaat mij goed af om in een team samen te werken, mensen aan te sturen of te begeleiden. Tijdens mijn werk hoofd binnendienstmedewerker was dit een belangrijk onderdeel van mijn werk.

Wat mij erg aantrekt in de door u aangeboden baan is de mogelijkheid om creativiteit te combineren met mijn maatschappelijke betrokkenheid. Bovendien hoop ik meer mensen enthousiast te krijgen voor het vrijwilligerswerk door mijn positieve ervaringen met hen te delen. Ik ben erg flexibel in mijn werktijden en door mijn persoonlijke gebondenheid met xxxxx, waar ik tot voor kort altijd gewoond heb, vormen reistijden geen enkel obstakel voor mij.

Past mijn ervaring, sociale instelling en creativiteit in het profiel van een welzijnswerker? Ik kom graag langs om mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met hartelijke groet,

xxxxxxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2006, 11:58
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief welzijnswerker

xxxxxxxxx, 29 september 2006

Betreft: sollicitatie vacaturenummer xxxxx (welzijnswerker)

Geachte mevrouw xxxxxxxx,

“Zij denken aan mij, dus ik besta!” (afgeleid uit de originele uitspraak van J. Blom) Is daarom een stichting voor het welzijn van ouderen zo belangrijk? Naar mijn mening wel. Vandaar dat de door u aangeboden vacature mij ook erg aanspreekt. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik de welzijnswerker ben waar u naar zoekt.

Je openingszin is erg creatief en nodigt zeker uit tot verder lezen. Dat is al een goede binnenkomer

Met de doelgroep Ik zou doelgroep vervangen door ouderen. Dat maakt het concreter heb ik veel affiniteit, vooral door hun levenservaring en door hun unieke kijk op het leven. Ik voel me erg betrokken bij mensen die door verschillende omstandigheden terecht komen (aan elkaar, dus terechtkomen) in een sociaal isolement. Voor mij was dat ook een reden om opnieuw te gaan studeren en inzicht te krijgen in de processen die hierbij betrokken zijn.

Mede dankzij mijn studie psychologie en tijdens (tijdens kun je weglaten) mijn huidige werk als vrijwilliger (waar?), heb ik geleerd om cliëntgerichte hulp te verlenen. Ik ben bedreven in het herkennen/onderzoekenvan wensen en behoeften van de mensen waarmee ik werk, om hier zo goed mogelijk op in te kunnen spelen. Ook zou mijn ervaring als vrijwilliger zeer bruikbaar kunnen zijn bij het werven en begeleiden van vrijwilligers. Zo kan ik mij goed verplaatsen in hun mogelijke motivaties om dit type werk te gaan doen Wat bedoel je hier precies mee? en weet ik wat dit soort werk van vrijwilligers kan vragen. Het gaat mij goed af om in een team samen te werken, mensen aan te sturen of te begeleiden. Tijdens mijn werk als hoofd binnendienstmedewerker Dit roept bij mij vraagtekens op door de enkelvorm van 'binnendienstmedewerker.'was dit een belangrijk onderdeel van mijn werk.

Wat mij erg aantrekt in de door u aangeboden baan is de mogelijkheid om creativiteit te combineren met mijn maatschappelijke betrokkenheid. Bovendien hoop ik meer mensen enthousiast te krijgen voor het vrijwilligerswerk door mijn positieve ervaringen met hen te delen. Ik ben erg flexibel in mijn werktijden en door mijn persoonlijke gebondenheid met xxxxx, waar ik tot voor kort altijd ('altijd' zou ik vervangen door 'van kindsafaan') heb gewoond heb, vormen reistijden geen enkel obstakel voor mij.

Past mijn ervaring, sociale instelling en creativiteit in het profiel van een welzijnswerker? Ik kom graag langs Dit is spreektaal om mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met hartelijke groet,

xxxxxxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2006, 10:29
star star is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 3
star is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief welzijnswerker

Bedankt voor je reactie op mijn brief, ik denk dat ik hier wel wat mee kan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 december 2011, 14:23
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile bedankt

Beste, dank voor het plaatsen van je bief, ik heb er veel aan gehad met het schrijven van mijn eigen sollicitatie brief! wel voor een andere functie, maar wel inspirerend!
gr Deli
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon