Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 april 2008, 13:24
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Sommige opleidingen van het LOI zijn in samenwerking met reguliere hbo-scholen opgezet en je krijgt aan het eind van de rit dan ook een diploma van een reguliere hbo-school.

Daarnaast zijn er ook cursussen die met een extern, centraal examen worden afgesloten, bijv. de NIMA-opleidingen. Als je een diploma haalt bij het NIMA, is het verder niet zo belangrijk waar je de cursus gevolgd hebt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 april 2008, 13:31
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Dat klopt. Daarom legt LOI daar ook zo de nadruk op. Maar er zijn genoeg LOI HBO opleidingen zonder externe certificaten en dan heb je wel het perceptie probleem.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 juli 2008, 21:52
Peter
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Een opleiding psychologie via de LOI of Fontys of welke HBO dan ook is vooral voor je eigen interesse en vermaak. Volgens mij zijn er al genoeg WO psychologen die geen werk kunnen vinden en voldoende afgestudeerden van toegepaste psychologie HBO-opleidingen (zoals SPH enzovoorts) waardoor je er niet tussen komt denk ik.
Nou Henk

kun je me een paar namen doorgeven. Mijn bureau (consultancy) zit te springen om goed opgeleide bachelors toegepaste psychologie. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt maar die komt niet overeen met de praktijk.

met vriendelijke groet

Peter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 juli 2008, 21:50
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Zet je URL maar eens hier op het forum. Op Monsterboard zie ik maar 45 vacatures voor psychologie en 25 voor psycholoog. Waarvan de meeste niet relevant. Op NationaleVacatureBank zie ik 23 vacatures voor psycholoog en 19 vacatures voor psychologie. Dat is nu niet bijzonder veel op tienduizende vacatures. Verder kan ik voldoende psychologen (WO) die met moeite aan het werk (zijn ge-) komen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 september 2008, 19:37
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Fijn dat te lezen Henk! Ik start binnenkort met deze opleiding.

vriendelijke groeten terug!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
Nou Henk

kun je me een paar namen doorgeven. Mijn bureau (consultancy) zit te springen om goed opgeleide bachelors toegepaste psychologie. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt maar die komt niet overeen met de praktijk.

met vriendelijke groet

Peter
Met citaat reageren
  #16  
Oud 9 mei 2010, 11:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baankansen Hbo studie loi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Steun voor Henk: LOI biedt ook hobby-cursussen als Astrologie voor beginners. Hoe goed geaccrediteerd een HBO opleiding van het LOI ook is, dat soort cursussen straalt af op het gevoel van kwaliteit dat ik er als potentiele opdrachtgever/ werkgever bij heb.
Je kunt toch niet je beeld op een erkende HBO opleiding laten beinvloeden alleen maar omdat dezelfde instelling ook cursussen geeft in een hobby?

Het is niet alsof ze zeggen dat dit gelijk staat aan een HBO opleiding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies nodig (studie volgen? LOI?) RobV Opleiding kiezen en volgen 4 19 mei 2008 08:39
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 22:11
HBO communicatie via NTI of LOI of ergens anders? barbie Opleiding kiezen en volgen 1 14 december 2007 19:00
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 09:18
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 14 juli 2006 23:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon