Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2007, 21:54
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek, maar ik ben een vrouw

Goedenavond, graag uw mening hierover. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een heel zakelijk bedrijf. Het is de bedoeling om in een (mantel) pak te solliciteren. Nu wil ik mezelf eigenlijk een beetje onderscheiden. Ik trek een zwarte pantalon aan met een zwart colbert. Daaronder een witte blouse. Nu wil ik daarbij een stropdas omdoen. En ja, dan zie ik er nog steeds vrouwelijk uit Wat is uw mening hierover? Doen of niet doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2007, 10:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Gaat het je om de baan of om de kleding die je tijdens het werk kunt dragen? Als je niet in een zakelijke omgeving past waar ze mantelpakjes dragen dan zou ik je adviseren om daar niet te gaan werken. Dit kun je niet oplossen door een pak te gaan dragen met een stropdas. Snap je wat ik bedoel?

Toch wil ik je nog een suggestie doen: in plaats van een stropdas een sjaaltje dragen of een gekleurde blouse in plaats van een witte.

Succes met je sollicitatie.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2007, 10:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Bedankt voor je advies. Ik ga solliciteren als sales intercedente. Dus ik ben in principe veel in de buitendienst. Maar het overkoepelende bedrijf is een multi international waar zakelijke kleding heel gebruikelijk is. Maar bij het desbetreffende uitzendbureau dus weer niet echt. In het bedrijf dragen ook vrouwen stropdassen. Ik vind het echt een beetje lastig. Ik draag altijd wel nette kleding maar niet superzakelijk. Maar een stropdas is dus geen goed idee?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2007, 10:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Als er meer vrouwen een stropdas binnen het bedrijf dragen, dan val je met een stropdas ook niet op. Om die reden hoef je hem dus niet om te doen.

Misschien is een sjaaltje of een fleurige blouse een goed alternatief.

Nu aan jou de beslissing. Onthoudt dat niet alleen de kleding het gesprek maakt. Je zal het toch vooral van je uitstraling moeten hebben.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2008, 13:49
Arjan Bruin
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Ik zou het een voorrecht vinden als ik u eens mocht ontmoeten. Als dame gekleed in zwart kostuum met witte blouse en stropdas vind ik echt top, zeker als u dit op eigen initiatief doet en dus ook mooi vindt.
Bij mij zou u in ieder geval hoog scoren om aangenomen te worden. In onze (kleine) organisatie dragen we ook allemaal een wit overhemd of blouse met stropdas. Vaak is het dan zoeken naar een vrouw die deze outfit graag wil dragen.

Groetjes,


Arjan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 maart 2008, 14:13
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bruin Bekijk bericht
Ik zou het een voorrecht vinden als ik u eens mocht ontmoeten. Als dame gekleed in zwart kostuum met witte blouse en stropdas vind ik echt top, zeker als u dit op eigen initiatief doet en dus ook mooi vindt.
Bij mij zou u in ieder geval hoog scoren om aangenomen te worden. In onze (kleine) organisatie dragen we ook allemaal een wit overhemd of blouse met stropdas. Vaak is het dan zoeken naar een vrouw die deze outfit graag wil dragen.

Groetjes,


Arjan
Waarom wordt er zo de nadruk gelegd op die kleding? Zegt toch helemaal niets over de kwaliteiten van de medewerker?
Ik heb hier altijd een enorme aversie tegen gehad, zelfs zo erg dat ik er sollicitaties voor laat liggen. Als mensen mij niet slechts kunnen beoordelen op mijn kwaliteiten, dan wil ik daar niet eens werken

Misschien klink ik heel dwars, maar ik vind dit net zo'n onzin als het meesturen van een foto (tenzij je voor model solliciteert).
Tuurlijk moet je er verzorgd uitzien, maar dat kan ook zonder mantelpak
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 maart 2008, 14:21
arjanbrn arjanbrn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 2
arjanbrn is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lina Bekijk bericht
Waarom wordt er zo de nadruk gelegd op die kleding? Zegt toch helemaal niets over de kwaliteiten van de medewerker?
Ik heb hier altijd een enorme aversie tegen gehad, zelfs zo erg dat ik er sollicitaties voor laat liggen. Als mensen mij niet slechts kunnen beoordelen op mijn kwaliteiten, dan wil ik daar niet eens werken

Misschien klink ik heel dwars, maar ik vind dit net zo'n onzin als het meesturen van een foto (tenzij je voor model solliciteert).
Tuurlijk moet je er verzorgd uitzien, maar dat kan ook zonder mantelpak
Het gaat er niet om om mensen daarop af te rekenen, het heeft veel meer te maken met een stukje bedrijfscultuur en gezamenlijke voorkeuren.
Wij vinden dat heel saamhorend werken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 maart 2008, 18:09
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bruin Bekijk bericht
In onze (kleine) organisatie dragen we ook allemaal een wit overhemd of blouse met stropdas.
Wat voor bedrijf is dat, Arjan? (Ik ben gewoon nieuwsgierig!)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 maart 2008, 13:56
arjanbrn arjanbrn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 2
arjanbrn is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Wij hebben een klein accountants- en administratiekantoor.
Best leuk hoor, als je allemaal dezelfde interesse en passie hebt!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juni 2010, 15:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil een stropdas omdoen naar een sollicitatiegesprek maar ik ben een vrouw.

Een pak of mantelpak is niet voor elke sollicitatie geschikt.

Een voorbeeld: Je gaat als docent solliciteren, aan een vmbo-school. Dan is een nette broek, eventueel een nette spijkerbroek, met een leuke blouse veel beter. Dit geldt voor mannen en vrouwen. Ga je in een pak, mantelpak, dan kun je te netjes, weinig flexibel en stijf overkomen.

Draag vooral kleding waar jezelf het liefst in loopt. Het gaat om je uitstraling en die wordt niet alleen bepaald door je kleding. Als je kleding draagt, waarin jij jezelf prettig voelt, dan straal je dat ook uit. Zorg wel voor schone en hele kleding. Dus geen ongewassen kleding en kleding die kapot is, want dat maakt een onverzorgde indruk.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
kleding

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb de juiste papieren niet... Dr. Justin Loopbaanvragen 0 3 december 2007 00:35
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon