Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2009, 20:23
Vertaler Vertaler is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Berichten: 2
Vertaler is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief vertaler

Hoi mensen,

Ben nieuw hier.
Ik wil solliciteren naar een andere baan en heb hiervoor een sollicitatiebrief geschreven. Graag jullie feedback hierop



Geachte heer/mevrouw,

Op de website van *Y* zag ik dat u op zoek bent naar een vertaler Engels – Nederlands, dat is de baan die ik zoek.

Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor talen en het was voor mij ook een logische keuze om een talenstudie te doen. Ik besloot voor het vertalerschap te kiezen; een ideale wisselwerking tussen creativiteit en taal.

Bij mijn huidige werkgever, vertaalbureau *Z* , ben ik als vertaalstagiaire begonnen. Aan het eind van mijn stage werd mij de functie van projectmanager aangeboden; ik ben op het aanbod ingegaan en zodoende werk ik nu al drie maanden in deze functie. In mijn baan als projectmanager ben ik verantwoordelijk voor het opstellen van offertes voor klanten en het uitzetten van vertaalopdrachten, om deze vervolgens weer te redigeren en af te ronden.

Tijdens mijn vertaalstage heb ik als een van mijn opdrachten de website voor het merk *X* mogen vertalen. In deze opdracht mocht ik vrij vertalen in een vlotte stijl: het was de bedoeling dat klanten op de website werden gestimuleerd tot de aanschaf van de producten. De opdracht vond ik leuk: de doeltekst vereiste creatief taalgebruik en dat is waar ik de meeste inspiratie van krijg.

Wat mij tenslotte aanspreekt in deze functie is de kans om vertalingen te maken in een klein, professioneel team.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2009, 16:11
kniddih kniddih is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2009
Berichten: 5
kniddih is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief vertaler

Ik heb even snel je brief bekeken. Er zitten goede stukken in, maar je vertelt heel duidelijk wat je werkervaringen zijn. Maar niet wat jij ervan geleerd hebt (competenties/ kwaliteiten). Het bedrijf is ook benieuwd wat voor persoon ze binnen halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertaler Bekijk bericht
Hoi mensen,

Ben nieuw hier.
Ik wil solliciteren naar een andere baan en heb hiervoor een sollicitatiebrief geschreven. Graag jullie feedback hierop



Geachte heer/mevrouw,

Op de website van *Y* zag ik dat u op zoek bent naar een vertaler Engels – Nederlands, dat is de baan die ik zoek. Misschien moet je nog melden dat je middels deze brief op die vacature solliciteert

Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor talen en het was voor mij ook een logische keuze om een talenstudie te doen. Ik besloot voor het vertalerschap te kiezen; een ideale wisselwerking tussen creativiteit en taal.

Bij mijn huidige werkgever, vertaalbureau *Z* , ben ik als vertaalstagiaire begonnen. Aan het eind van mijn stage werd mij de functie van projectmanager aangeboden;Nuttige info? Misschien kun je ook zakelijker zijn en melden dat je daarna als projectmanager bent gaan werken binnen hetzelfde bedrijf. Het aantal maanden zou ik niet noemen, dat blijkt wel uit je CV en is nog niet echt lang. ik ben op het aanbod ingegaan en zodoende werk ik nu al drie maanden in deze functie. In mijn baan als projectmanager ben ik verantwoordelijk voor het opstellen van offertes voor klanten en het uitzetten van vertaalopdrachten, om deze vervolgens weer te redigeren en af te ronden. en wat doet het voor jou?

Tijdens mijn vertaalstage heb ik als een van mijn opdrachten de website voor het merk *X* mogen vertalen. In deze opdracht mocht ik vrij vertalen in een vlotte stijl: het was de bedoeling dat klanten op de website werden gestimuleerd tot de aanschaf van de producten. De opdracht vond ik leuk: de doeltekst vereiste creatief taalgebruik en dat is waar ik de meeste inspiratie van krijg.Dit spreekt me erg aan, nu laat je wat van jezelf zien.

Wat mij tenslotte aanspreekt in deze functie is de kans om vertalingen te maken in een klein, professioneel team.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2009, 14:13
pcjvanhemert pcjvanhemert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 8
pcjvanhemert is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief vertaler

hoi

ik heb als tip
vertel waarom je bij hun berdijf wilt werken en vermeld als het klopt dat je bij oude bedrijf geen doorgroeimogelijkheden hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief en cv vertaler. Graag commentaar :-) hatsanat Sollicitatiebrief en cv 4 3 maart 2006 17:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon