Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2006, 21:32
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Reactie op Sollicitatie

Op 11/03 heb ik een sollicitatie verricht naar een instelling in de verzorgingssector toe waar op 20/03 geantwoord werd dat "de sollicitatie ontvangen is".

Op 24/04 heb ik een mail gestuurd met de vraag of de selectieprocedure nog bezig was en wat het verdere verloop zou zijn. Dezelfde dag werd er me geantwoord dat de collega de mail ging laten beantwoorden door een andere collega. Hiervan heb ik nog geen nieuws ontvangen (een week later).

Zou het onbeleefd zijn om terug een mail te sturen of er al meer nieuws is? Het is een job die perfect aansluit op mijn studies en ervaring en me zeer aanspreekt qua ligging en sector. Helaas vrees ik er een beetje voor dat de vacature "geannuleerd" is aangezien deze niet meer op de site te vinden is en er ondertussen andere bijgekomen zijn (ofwel is er effectief nog een selectieprocedure). Aan de andere kant lijkt het me ook niet een instelling waar men over 1 nacht ijs gaat om een vacature te plaatsen.

Graag advies dus
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 mei 2006, 23:31
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Een mail terug sturen is juist goed. Bedankt de schrijver voor zijn/haar mail en geef in je schrijven aan dat je de baan erg graag wilt, omdat je vind dat je de geschikte persoon bent voor deze baan. Op deze manier breng jij jezelf in de belangstelling en val je op! Misschien wachten de andere sollicitanten rustig op een antwoord, maar jij "trekt aan de bel". Op deze manier ben je niet meer één van de onbekende sollicitanten, maar iemand die duidelijk laat merken dat hij/zij er voor gaat.

Dat de vacature van de site gehaald is kan betekenen dat er genoeg mensen zijn die gesolliciteerd hebben. Je kunt natuurlijk altijd in je mailtje vragen waarom de vacature van de site gehaald is.

Succes en laat nog even weten of je een reactie op je mailtje hebt gekregen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 mei 2006, 01:38
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies
Een mail terug sturen is juist goed. Bedankt de schrijver voor zijn/haar mail en geef in je schrijven aan dat je de baan erg graag wilt, omdat je vind dat je de geschikte persoon bent voor deze baan. Op deze manier breng jij jezelf in de belangstelling en val je op! Misschien wachten de andere sollicitanten rustig op een antwoord, maar jij "trekt aan de bel". Op deze manier ben je niet meer één van de onbekende sollicitanten, maar iemand die duidelijk laat merken dat hij/zij er voor gaat.

Dat de vacature van de site gehaald is kan betekenen dat er genoeg mensen zijn die gesolliciteerd hebben. Je kunt natuurlijk altijd in je mailtje vragen waarom de vacature van de site gehaald is.

Succes en laat nog even weten of je een reactie op je mailtje hebt gekregen.

Hetty Dalsheim: loopbaanbegeleider, beroepskeuzeadviseur, coach en trainer.
Jaha, maar ik heb reeds een mail gestuurd of er al verdere info beschikbaar is. Als ik na een week nog een mail stuur, gaat dit dan niet opdringerig lijken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2006, 06:17
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Ik vind het niet opdringerig. Zie mijn schrijven hieronder.

Je zou een mailtje van een collega krijgen als reactie op je schrijven, maar je hebt geen mailtje ontvangen. Het kan ook zo zijn dat hij/zij het mailtje wel verstuurd heeft, maar dat er iets mis gegaan is. Bijvoorbeeld: je mailbox zit te vol en daardoor kan je het mailtje niet ontvangen of er is een storing in het netwerk bij het bedrijf die het mailtje verstuurd heeft, enz. Ik weet uit ervaring dat van alle mailtjes die ik stuur er ook mailtjes zijn die niet aankomen. Als ik een belangrijk mailtje stuur en ik wil een reactie op dat mailtje, dan bel of mail ik na twee dagen of die persoon mijn mailtje wel ontvangen heeft. Daar wordt nooit raar op gereageerd. Als ik een mailtje verwacht en ik heb na twee dagen nog geen reactie dan bel of mail ik er ook achteraan.

Je zou het volgende mailtje kunnen schrijven, als reactie op het mailtje dat je gekregen hebt (doe dit dan retour afzender, zodat je het mailtje meestuurd dat je gekregen hebt. Hij/zij kan dan zelf lezen wat hij/zij geschreven heeft)

Beste .......,

Vorige week heb ik u een mailtje gestuurd met de vraag of er al verdere info beschikbaar is over de vacature ...... Ik kreeg van u een mailtje terug waarin u schreef dat uw collega deze vraag per mail zou beantwoorden. Zie uw mailtje onderaan mijn schrijven. Helaas heb ik geen mailtje van uw collega ontvangen.

Hoe kom ik met uw collega in contact? Ik zou hem/haar graag willen vragen of hij/zij mij een reactie heeft gestuurd. Uit ervaring weet ik namelijk dat er wel eens iets mis kan gaan met het versturen van mailtjes.

Ik hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,

..................
------------------------------
Je kunt bovenstaande brief natuurlijk altijd aan je eigen stijl van schrijven aanpassen.

Hetty Dalsheim: loopbaanbegeleider, beroepskeuzeadviseur, coach en trainer.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 mei 2006, 10:33
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Bedankt voor het goede advies (en mailtje). Heb het gevolgd en verstuurd en inmiddels ook al reactie gehad. Blijkbaar komt er kortelings een eerste schriftelijk examen waarvan binnenkort meer info volgt
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 mei 2006, 15:00
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies
Een mail terug sturen is juist goed. Bedankt de schrijver voor zijn/haar mail en geef in je schrijven aan dat je de baan erg graag wilt, omdat je vind dat je de geschikte persoon bent voor deze baan. Op deze manier breng jij jezelf in de belangstelling en val je op! Misschien wachten de andere sollicitanten rustig op een antwoord, maar jij "trekt aan de bel". Op deze manier ben je niet meer één van de onbekende sollicitanten, maar iemand die duidelijk laat merken dat hij/zij er voor gaat.
Bij deze is dit dus bewezen en geconfirmeerd. Naar aanleiding van je reply heb ik nog eens een mailtje gestuurd van een andere functie waar ik al op een eerste gesprek geweest was. Aangezien er van de 16 sollicitanten maar drie naar een tweede gesprek mochten en het eerste gesprek niet supervlot verliep, had ik eigelijk de hoop al wat opgegeven. Maar vanochtend een mailtje gestuurd en prompt een telefoontje ontvangen van de recruiteerster. Morgen dus op tweede gesprek

Bij deze: bedankt voor de goeie raad
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 mei 2006, 15:14
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Ik wens je morgen heel veel succes met je gesprek!

Hetty Dalsheim: loopbaanbegeleider, beroepskeuzeadviseur, coach en trainer.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 mei 2006, 21:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

Mocht het niet lukken en je zou verder solliciteren heb ik nog een tip. In plaats van een mailtje te sturen kun je ook bellen(!) en vragen naar de juiste persoon. Je hebt dan direct contact en voorkom je dat het mailtje 'er tussen door glipt'.

Succes
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 mei 2006, 23:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Reactie op Sollicitatie

ik zou ook idd bellen, het is trouwens meer persoonlijk. Als je later dan komt voor een gesprek, dan kunnen zij een gezicht aan de stem koppelen en niet aan een standaard mailtje.
groetjes


TROUWENS.... is het fout om in een sollicitatiebrief te zeggen dat je graag bij hun ervaring op wil doen? (het gaat hier niet om een stageplek) Het is namelijk DE reden om zo'n baan te zoeken (kinderopvang) omdat ik dan juist kinderen in normale ontwikkeling kan zien en later (als kinderpsycholoog) kan ik eerder zien wanneer gedrag abnormaal is.... maar misschien moet ik dat voor mezelf houden?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon