Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2012, 20:14
Nadja Nadja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 2
Nadja is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage leerplichtambtenaar. Feedback gevraagd

Beste mensen,
zouden jullie mij feedback kunnen geven op mijn sollicitatiebrief.

Nadja *****
**************
**************

Gemeente *******
t.a.v. P&O adviseur
***********
***********
***********

*******, 13 maart 2012
Betreft: Stageplek 2012-2013

Geachte heer, mevrouw

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen als zelfstandige, enthousiaste jonge vrouw die weet wat zij wil. Op dit moment ben ik bezig met de studie Social Work (MWD) aan de Hogeschool ******* te ******* en wil graag het geleerde in de praktijk gaan brengen. Het geeft mij voldoening mensen op weg te helpen uit verschillende lagen van de bevolking, met verschillende culturen en verschillende leeftijden. Daarnaast ben ik erg geďnteresseerd in de individuele dienstverlening. Daarom zou ik graag bij Gemeente ******, als stagiair leerplichtambtenaar mijn tweedejaarsstage doen.

Ik beschik over goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal. Ook ben ik vertrouwd met tekstverwerkingsprogramma’s zoals Microsoft Word, elektronische rekenbladen zoals Microsoft Excel en databaseprogramma’s zoals Microsoft Acces. Tijdens mijn werkveldoriëntatie bij *** heb ik een cursus basisbemiddeling gevolgd en met succes afgesloten. Ik heb ervaring opgedaan met bemiddelen als buurtbemiddelaar in ******. Tevens heb ik daar geleerd over het werken in een organisatie.

Bij de gemeente ******* hoop ik de competenties die ik bezit zoals: Methodisch werken en Samenwerken naar een hoger niveau te brengen. Daarnaast zou ik graag de competenties: Belangen behartigen en Professionaliseren verder willen ontwikkelen. Op school en tijdens mijn werkveldoriëntatie heb ik ervaring opgedaan met het werken in groepen, teams evenals zelfstandig werken. Zelf zou ik me omschrijven als een gemotiveerd, doorzettend, open en stressbestendig persoon.

Deze tweedejaarsstage zou voor mij beginnen op 10 september 2012. Op de dinsdag volg ik vakken aan de Hogeschool *******. Het betreft een stage gedurende het hele schooljaar, er vanuit gaande dat ik 24 uur per week werk. Indien u nog vragen heeft aangaande deze brief of mijn Curriculum Vitae dan kunt u altijd contact met mij opnemen. U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik uit naar een persoonlijke kennismaking. Voor mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar het bijgesloten Curriculum Vitae.

Hoogachtend,
Nadja *******
Hogeschool ********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2012, 23:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Nadja,

Wat hoort er in je brief te staan:

1. De naam van de persoon aan wie je de brief schrijft.
2. Waarom je daar werkervaring op wilt doen. Dus wat je aanspreekt in deze organisatie.
3. Wat je hen te bieden hebt.
4. Wat je moet leren tijdens je stage/leerbaan.
5. Hoe lang de stage/leerbaan moet duren en om hoeveel uren het gaat.
6. Dat je graag een uitnodiging wilt voor een persoonlijk gesprek.
7. Bijlage: CV

Leg je brief naast bovenstaande punten en check wat overeenkomt, wat er ontbreekt en welke info je weg kunt laten. Maak je brief niet te lang, want dan haakt de lezer af.

Succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2012, 15:56
AMG AMG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 7
AMG is on a distinguished road
Standaard

Hoi Nadja,

- Tevens heb ik daar geleerd over het werken in een organisatie.

Deze zin kun je STAR maken (kijk daarvoor op carriëretijger hoe dat moet).

- Ik mis in jou motivatie wat maakt dat je bij deze gemeente wilt stagelopen.

- woorden als Samenwerken of Proffesionaliseren hoeven niet met een hoofdletter.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief maatschappelijk werk, feedback gevraagd Ilona3103 Sollicitatiebrief en cv 0 13 juli 2010 17:09
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 18:45
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 21:09
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon