Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2014, 12:08
PBudel PBudel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 3
PBudel is on a distinguished road
Standaard Interne sollicitatiebrief shopmanager, graag commentaar

Hallo allemaal.

Momenteel werk ik als verkoopmedewerker en nu is er intern een functie vrijgekomen voor shopmanager. Nu heeft de regiomanager gevraagd om een brief met ideeeen en visies voor het filiaal ..........

Wat vinden jullie van onderstaande brief. Komt mijn visie wel duidelijk naar voren in deze brief?

Daarnaast tutoyeren de regiomanager en ik elkaar, maar moet ik de brief wel officieel opstellen dus met 'u' aanspreken???

Graag z.s.m. een reactie. Maandag 13-10-14 moet ik wat versturen.

BVD.


plaats, 9 oktober 2014


Betreft: Sollicitatie naar de functie van ‘shopmanager’ voor filiaal ….plaats


Geachte mevrouw………,

Bent u op zoek naar een ‘shopmanager’ die affiniteit met de verkoopbranche en ‘hart voor de zaak’ heeft? Iemand met een dynamische instelling, die resultaatgericht is en van aanpakken weet? Zoek dan niet verder; mijn competenties en vaardigheden sluiten bijzonder goed aan bij de functie van shopmanager. De mogelijkheid om door te kunnen groeien binnen dit leuke bedrijf is iets wat ik al een langere tijd ambieer.

Op het moment werk ik nog met veel plezier in de functie van verkoopmedewerker. Echter, gezien mijn opleiding en ervaring heb ik steeds vaker het gevoel dat ik, naast verkooptalent, nog veel meer in mijn mars heb. In de 2 ˝ jaar dat ik samenwerkte met shopmanager mevrouw ……….heb ik veel over het bedrijf geleerd. Ik assisteerde haar bij werkzaamheden in Storelogix , het maken van bezoekrapporten en het organiseren en correct uitvoeren van inventarisaties. Ik heb hierdoor een goed beeld kunnen vormen welke werkzaamheden en kwaliteiten belangrijk zijn voor het leiden van een filiaal. Ik ben van mening dat ik over de juiste kwaliteiten beschik en met net dat beetje meer een succes van filiaal ............ kan maken. Ik heb een plan gemaakt met een hoop ideeën en verbeterpunten die ik door zou willen voeren. Het maken van een jaarplanning voor het werken op zaterdag en koopzondag is een goed voorbeeld van een verandering die al door mij is doorgevoerd. Het heeft gezorgd voor meer duidelijkheid en een eerlijker verdeling van de dagen.

De functie van shopmanager zie ik als mijn ideale volgende stap bij ……….naam bedrijf , waar ik mijn opgebouwde kennis en ervaring kan benutten en verder kan verbreden. Hierbij denk ik onder andere aan het verder ontwikkelen van mijn leidinggevende capaciteiten, waar ik als assistent-supervisor van een nieuw startend telemarketingteam al een bescheiden stap mee heb gemaakt. Het inwerken van nieuw personeel en het coachen van een team om hun targets te behalen was niet altijd even makkelijk. Gelukkig is uit de hoge omzetcijfers die we toen gerealiseerd hebben, gebleken dat dit mij goed af ging.

Door mijn jarenlange ervaring binnen de verkoopbranche weet ik hoe belangrijk een ‘sterk’ verkoopteam is. Door het creëren van teamspirit en het blijven trainen van ‘verkoop skills’ wil ik als motiverende kracht het beste uit mijzelf en het team halen. Een goede samenwerking verhoogt het werkplezier en de productiviteit wat uiteindelijk zal zorgen voor hogere conversie-en verkoopcijfers. Daarnaast wil ik alle commerciële kansen volledig benutten door onder andere meer lokale samenwerking. Tevens wil ik de concurrentie voor blijven en doelstellingen SMART gaan maken.

Van een verkoper in hart en nieren, het deskundig adviseren van klanten tot het stimuleren van een team en het voeren van evaluatie-en functioneringsgesprekken; mijn capaciteiten en ervaring, gecombineerd met mijn enthousiasme en 100% inzet vormen, naar mijn mening een stevige basis om een waardevolle invulling te geven aan de functie van shopmanager. Uiteraard ben ik bereid om een op de functie toegespitste opleiding of cursus te volgen.

Voor verdere informatie over mijn eerdere werkzaamheden verwijs ik u naar mijn CV. Ik hoop van harte dat ik mijn ideeën en plannen voor filiaal ......... verder toe mag lichten in een eerste sollicitatiegesprek. Ik zie een uitnodiging graag tegemoet.

Met hartelijke groet,


Naam+ Handtekening

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2014, 22:17
Toos Toos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2014
Berichten: 3
Toos is on a distinguished road
Standaard

Helaas komt een reactie niet meer op tijd, maar wat vonden ze ervan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster. Graag commentaar! curlywurly Sollicitatiebrief en cv 3 9 mei 2011 23:21
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16
Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar tutor1977 Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon