Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2012, 16:16
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Graag feedback interne solliciatie Teamleider Winkels

--------------------------
-------------------------
-------------------------
------------------------

Betreft: sollicitatie Teamleider Winkels

---, 29 september 2012

Geachte heer -------,

Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie Teamleider Winkels bij ---------. Na het doorlezen van het functieprofiel ben ik erg enthousiast geraakt en wil graag via deze brief solliciteren

Op 1 april 2010 ben ik bij--------- in dienst getreden als medewerker klant contact groep, rond juni 2011 ben ik van functie gewisseld. Vanaf deze periode werk ik met veel plezier als buitendienst adviseur particulieren. Omdat ik mijn studie bijna voltooid hebt is het nu het goede moment om mijn ambitie te tonen.

Deze functie spreekt mij aan omdat er veel functie eisen in staan waar ik energie van krijg. -------- staat bij mij voor een mensgerichte organisatie, met voldoende uitdagingen de komende jaren. Hier wil ik graag deel van uitmaken. Ik heb veel ervaring als leidinggevende, met name in de callcenter- en uitzendbranche. Daarnaast heb ik medewerker binnendienst en buitendienst ervaring opgedaan bij verschillende (volmacht) kantoren. Als deze kennis en ervaring passen uitstekend bij deze functie.
Qua bezetting en planning heb ik ervaring opgedaan bij My-Call callcenters. Hier stuurde ik een team van supervisors aan en was ik eindverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken bij van de vestiging Nijmegen. Het beste uit mensen naar boven halen door middel van collega’s te enthousiasmeren is een kwaliteit die ik bezit. Ik zie het als een groot voordeel dat ik zelf de functie van medewerker binnendienst heb bekleed. Op deze manier heb ik een helder beeld van wat de functie inhoudt en wat de goede en verbeterpunten zijn van de medewerkers.

Als ik mijzelf in een aantal woorden zou omschrijven dan kies ik voor gedreven, enthousiast, leergierig, integer en sociaal. Mijn karaktereigenschappen in combinatie met mijn eerder opgedane werkervaring maken mij een geschikte kandidaat.

Door mijn enthousiasme en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de uitdagingen waar ------- voor staat. Ik zou graag in een persoonlijk gesprek mijn motivatie nader willen toelichten.


Met vriendelijke groet,



Danny ***********
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 oktober 2012, 01:37
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Danny,

Ik weet niet goed op wat voor soort functie je nu solliciteert. Ja Teamleider Winkels.... maar bij wat voor soort bedrijf? Is het een callcenter of iets totaal anders? Ik kan het niet uit je brief herleiden. Dat is dan ook meteen een kritiekpunt; blijkbaar is er niets in de brief aanwezig wat duidt op enige affiniteit met het bedrijf waarbij je solliciteert.

Daarnaast valt me het volgende op:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyvt Bekijk bericht

Op 1 april 2010 ben ik bij--------- in dienst getreden als medewerker klant contact groep, rond juni 2011 ben ik van functie gewisseld. Vanaf deze periode werk ik met veel plezier als buitendienst adviseur particulieren. Omdat ik mijn studie bijna voltooid hebt is het nu het goede moment om mijn ambitie te tonen.
Deze alinea kan je volgens mij weglaten. Alle informatie die je hier geeft is terug te vinden in je cv.

Citaat:
DezeDe functie spreekt mij aan omdat er veel functie eisen in staan waar ik energie van krijg. -------- staat bij mij voor een mensgerichte organisatie, met voldoende uitdagingen de komende jaren. Hier wil ik graag deel van uitmaken. Ik heb veel ervaring als leidinggevende, met name in de callcenter- en uitzendbranche. Daarnaast heb ik medewerker binnendienst en buitendienst ervaring opgedaan bij verschillende (volmacht) kantoren. Als deze kennis en ervaring passen uitstekend bij deze functie.
Waarom past die ervaring zo goed bij de functie? Geef daar een paar concrete voorbeelden van.

Citaat:
Qua bezetting en planning heb ik ervaring opgedaan bij My-Call callcenters.
Dit vind ik een rare zin. Ervaring met bezetting? De nazi's die hadden ervaring met bezetting... Bedoel je hier dat je ervaring hebt met het maken van een goed dienstrooster en dat je er altijd in geslaagd bent om voldoende mensen per dienst te krijgen? Dat is soms een kunst en dus een uitstekend iets om a.d.h.v. een voorbeeld te illustreren hoe je dat deed.

Citaat:
Het beste uit mensen naar boven halen door middel van collega’s te enthousiasmeren is een kwaliteit die ik bezit.
Ook hier geldt; onderbouw je stelling.
Citaat:
Ik zie het als een groot voordeel dat ik zelf de functie van medewerker binnendienst heb bekleed. Op deze manier heb ik een helder beeld van wat de functie inhoudt en wat de goede en verbeterpunten zijn van de medewerkers.
Laatste zin loopt niet lekker. Zou iets kunnen worden in de trant van: Ik weet wat er van binnendienst medewerkers verwacht mag worden en kan ze dus daar waar nodig coachen.

In de laatste twee alinea's steek je de loftrompet over jezelf. Wellicht kan je dit combineren met een reden waarom je bij het bedrijf aan wie je de brief richt past. Nu klinkt het een beetje alsof het bedrijf in nood verkeerd en jij je als redder aandient.

Succes,

Maarten

Laatst gewijzigd door René; 16 januari 2014 om 23:14 Reden: Bericht van Danny is geanonimiseerd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitaiebrief Teamleider, graag feedback H@rry Sollicitatiebrief en cv 2 19 december 2008 11:06
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
interne sollicitatie Graag feedback krijnie Sollicitatiebrief en cv 7 22 maart 2008 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon