Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2008, 16:52
frankw frankw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 2
frankw is on a distinguished road
Standaard Tegenhouden interne promotie

Graag zou ik het volgende willen voorleggen met de vraag of dit juridisch gezien correct is:

Ik werk op dit moment bijna 3 jaar voor een grote werkgever in Nederland. Sinds maart dit jaar ben ik van functie gewijzigd echter was dit een stap zijwaarts en niet voorwaarts.
Nu ben ik gevraagd vanuit Belgie voor een nieuwe functie wat een duidelijke stap voorwaarts is, een promotie dus. Hierbij zal ook het gehele arbeidspakket een vooruitgang zijn. De gesprekken zijn afgerond en ik ben in principe aangenomen echter nu wordt dit alles tegengehouden vanuit Nederland met als reden dat ik nog te kort in mijn nieuwe functie zit en onmisbaar zou zijn. Het komt erop neer dat mijn huidige manager ervoor gezorgd heeft dat ik de stap niet kan en mag zetten.

Vraag is nu of juridisch gezien men intern een duidelijke promotie mag tegenhouden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2008, 18:37
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Tegenhouden interne promotie

Ben je lid van een vakbond? Je zou deze vraag bij de vakbond neer kunnen leggen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 oktober 2008, 13:56
frankw frankw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 2
frankw is on a distinguished road
Standaard Re: Tegenhouden interne promotie

Helaas ben ik geen lid van een vakbond..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2008, 16:46
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Tegenhouden interne promotie

Even praten met een vakbond/ bureau rechtshulp is geen slecht idee. Toch een schot voor de boeg: Als ik jouw verhaal goed lees heb je geen schriftelijk akkoord dat je die promotie gaat maken. In dat geval heeft Belgie je een worst voorgehouden die Nederland voor je wegtrekt. Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent, maar zoals je de feiten kort weergeeft denk ik niet dat je een zaak hebt. Nogmaals, laat de deskundigen daar gedetailleerder naar kijken.

Voordat je het probleem in een juridisch jasje gaat steken, ga eens van man tot man praten met jouw chef in Nederland. Geef aan dat je teleurgesteld bent en of zij daar op een of andere manier aan tegemoet kunnen komen. Geef ze eerst een kans het met je goed te maken. Ik zou heel benieuwd zijn wat hun reactie daarop is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 november 2008, 16:09
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: Tegenhouden interne promotie

Beste Frank,

Misschien kun jij je contactpersoon uit België vragen dit verhaal neer te leggen bij de juridische afdeling. België wilt je blijkbaar graag hebben en misschien kunnen zij iets voor je betekenen. Zij worden er dan immers ook beter van als jij ben hen in dienst treedt. Let wel dat het een complexe en gevoelige situatie is en dat voorzichtigheid geboden is. Probeer telefonisch het een en ander te regelen met België.

Ik hoop dat dit helpt.

Succes,

Pieter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
interne sollicitatie regiomanager, spoedje sollicitant99 Sollicitatiebrief en cv 1 10 februari 2009 13:01
Interne Vacature 1ste Medewerker. Xasthur Sollicitatiebrief en cv 5 13 februari 2008 21:45
Interne Sollicitatie Geke Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2007 14:23
Interne sollicitatiebrief medewerker Personeelsadministratie: tips gevraagd Di_23 Sollicitatiebrief en cv 13 15 mei 2007 22:17
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon