Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2012, 01:18
FSG FSG is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Berichten: 1
FSG is on a distinguished road
Standaard Studie; avontuurlijk, creatief, uitdagend, help!

Hallo!

Ik heb vorig jaar mijn Gymnasium afgerond en reis dit jaar door Azië.
Na dit jaar wil ik gaan studeren en hoewel er heel veel studies zijn die me leuk lijken, kom ik er niet uit wat nu het meest aansluit op wat ik daarna wil gaan doen. Ik ben een alfa, heb aanleg voor talen, spreek vloeiend Engels, maar heb met veel moeite een 6 gehaald op mijn diploma voor wiskunde C (de makkelijkste variant). Wat ik zeker weet is dat ik niet in Nederland wil blijven wonen en mijn studie moet dus geldig zijn en iets voorstellen in het buitenland. Ik kan goed plannen, organiseren en schrijven. Mijn baan moet uitdagend/afwisselend zijn, of mij ernaast de gelegenheid geven om genoeg uitdaging te krijgen. Een leidinggevende functie past mij beter dan een functie waarbij ik te veel gezag heb, gezien ik niet altijd heel goed overweg kan met autoriteit. Een eigen bedrijf/onderneming hebben lijkt me ook leuk. Ik werk nu als hostess en ben verantwoordelijk voor een gedeelte van de organisatie van sportevenementen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er niet uit! Waarschijnlijk is er niet speciaal 1 studie die hier bij past, maar een duwtje in de goede richting zou mij al erg helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2012, 23:54
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Avontuurlijk, creatief en uitdagend dat kan natuurlijk van alles zijn. (Hetzelfde geldt voor uitdagend/afwisselend.) Sommige studies die met taal te maken hebben bereiden je voor om een taal goed te spreken, andere (zoals bij voorbeeld Vergelijkende Taalwetenschappen) om een theorie van de taal op te bouwen. Daarmee kun je werken aan respectievelijk artikelen schrijven of een theorie van de universele grammatica. Allebei uitdagend en je moet voor allebei creatief zijn. (Daarbij moet gezegd worden dat theoretische taalkunde zeer abstract kan zijn, zo abstract zelfs dat ze op wiskunde lijkt.)

Ik veronderstel verder dat je aan een universiteit wilt studeren, omdat je gymnasium gedaan hebt. Hou er rekening mee dat je dan veel kennis opdoet, maar vaak buiten de colleges om zult moeten uitzoeken wat je in de praktijk ermee kunt doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met studie HBO Communicatie - of niet? Jans Opleiding kiezen en volgen 3 28 februari 2012 20:03
Stoppen met studie carlito Opleiding kiezen en volgen 16 27 september 2011 20:53
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 20:59
Studie WO Psychologie; graag jullie advies SSun78 Opleiding kiezen en volgen 11 28 januari 2009 10:02
Studie fotografie? Fliegel Opleiding kiezen en volgen 6 15 september 2008 19:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon