Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2011, 19:59
maix maix is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2011
Berichten: 1
maix is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief voor flexwerk met mensen met verstandelijke beperking

Helleu mensen!
Doordat mijn contract 17 november afloopt in de kinderopvang ben ik druk bezig met solliciteren naar andere banen. Dit is iets wat ik heel graag zou willen maar ik heb al snel het gevoel dat ik teveel naar het mondje praat...

Zouden jullie het voor mij kunnen lezen en feedback kunnen geven, dat zou ik erg relaxed vinden!

xMai.

Geachte Dhr/Mevr,

Naar aanleiding van de website en de mogelijkheden die .... te bieden heeft wil ik graag reageren voor openstaande vacatures als A-begeleider bij het Flex bureau.

Door mijn stage als activiteitenbegeleidster voor mensen met een verstandelijke beperking ben ik er achter gekomen dat ik het heerlijk werk vind. Destijds heb ik geroepen dat dit het werkveld is waarin ik mij later wil bevinden. Ik heb een jaar stage gelopen op een dagbesteding waar mensen werken in een verzorgingshuis voor dementerende ouderen. Daardoor heb ik twee verschillende doelgroepen leren kennen, de doelgroep waarmee ik op dat moment werkte en de ouderen die daar woonden. Door deze diversiteit heb ik geleerd hoe ik met beide doelgroepen om moet gaan en ik moet spelen op situaties die voor kunnen komen.

Tijdens die stage heb ik geleerd dat rapporteren en observeren van de doelgroep belangrijk is. Het structuur bieden van de clienten en het gevoel van veiligheid. Deze aspecten heb ik ook kunnen doorvoeren in mijn huidige werk als pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang. Wanneer een client het gevoel van vertrouwen heeft bij een begeleider maakt dit het samenwerken een stuk prettiger.

De reden dat ik voor het Flex werken kies is de afwisseling die me dan geboden wordt. Doordat ik op andere locaties of woongroepen kom te staan zal ik veel van mezelf kunnen leren. De diversiteit die het me biedt maakt het ook aantrekkelijker.

Ik vind het belangrijk om voldoening uit mijn werk te kunnen halen. Als ik mensen kan laten lachen dan maakt mij dat ook erg blij. Humor, of samen met iemand kunnen lachen vind ik het fijnste wat er is. Dit is naar mijn inziens een van mijn kwaliteiten. Energie geven en energie terug krijgen. Wanneer dit mogelijk is tussen mij en een client maakt dat het samenwerken alleen maar beter. Ik ben erg flexibel en vind het alleen maar prettig dat er wisselende diensten mogelijk zijn via het Flex werken. Ik sta stevig in mijn schoenen en laat mij niet snel van de kaart brengen door clienten. Mijn grenzen zijn bij mij bekend en zijn erg snel duidelijk bij andere mensen.

Doordat ... veel te bieden heeft qua doorgroei mogelijkheden maakt dit het werken bij deze instelling alleen maar aantrekkelijker. Ik vind het belangrijk dat ik leermomenten kan halen uit situaties of geprikkeld kan blijven worden om meer te leren en door te groeien.

Ik hoop dat ik mijn sollicitatie nog kan toelichten tijdens een gesprek.

In afwachting van een bericht,

Met vriendelijke groet,
Maaike Mulder
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2011, 15:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Forumregel (zie sticky topic in dit subforum): eerst zelf feedback geven, daarna feedback vragen. Ook met weinig tot geen ervaring kun je wel topics op dit forum (dus niet alleen dit subforum) vinden waar je de topicstarter kunt helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief ambulant begeleider Fraukita Sollicitatiebrief en cv 0 24 mei 2009 13:38
Sollicitatiebrief trainee met doorgroeimogelijkheden AnoukB Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2009 21:58
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon