Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 10 mei 2012, 16:50
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ben het eens met je nuancering, maar niet met je laatste conclusie. Ik ken een flink aantal mensen die juist een dergelijke studie doen, om hun kennis te certificeren en uit te breiden. Niet om een baan op niveau te krijgen, die hebben ze namelijk al lang.

Voor mensen die werkervaring hebben is het juist heel raar om voltijd naar een reguliere instelling te gaan. Deeltijd is de oplossing voor werkenden. En dat kan via een reguliere instelling of via andere instellingen waaronder ook de genoemde. Daarbij, zo is mijn ervaring, eerder het niveau dan de instelling van belang.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 mei 2012, 16:55
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Ben het eens met je nuancering, maar niet met je laatste conclusie. Ik ken een flink aantal mensen die juist een dergelijke studie doen, om hun kennis te certificeren en uit te breiden. Niet om een baan op niveau te krijgen, die hebben ze namelijk al lang.

Voor mensen die werkervaring hebben is het juist heel raar om voltijd naar een reguliere instelling te gaan. Deeltijd is de oplossing voor werkenden. En dat kan via een reguliere instelling of via andere instellingen waaronder ook de genoemde. Daarbij, zo is mijn ervaring, eerder het niveau dan de instelling van belang.
Reguliere HBO- en WO-instellingen bieden ook deeltijd opleidingen aan en die staan toch hoger aangeschreven dan correspondentie-opleidingen of zelfs internationale internet-opleidingen (zoals University of Phoenix bijvoorbeeld). Ik heb genoeg CV's gezien die direct de prullenbak ingingen bij de grote 4 en het internationale bedrijfsleven van mensen met sterke werkervaring maar zonder reguliere HBO/WO.

Daarom adviseer ik iemand die de investering doet in tijd en geld dan ook altijd om indien mogelijk een reguliere HBO/WO-deeltijd opleiding af te ronden.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 augustus 2012, 20:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nti waarde diploma

Ik begrijp dat de waarde van een nti en loi diploma, als niet seriues worden genomen. Weet
Ik uit eigen ervaring. Echter is dit heel vreemd.

Ik heb jaren geleden een opleiding tot apothekersassistent gedaan. Deze duurde drie jaren. Uiteraard kreeg ik mijn boeken ook van het NTI. Echter nog twee andere stagaires in dezelfde apotheek, welke de opleiding deden via het reguliere onderwijs ( dus gewoon in de schoolbanken) hadden exact dezelfde boeken als ik ( via het nti) de zelfde uitgever, zelfde lesstof, zelfde tekst. Alles was hetzelfde. De stof in het boek is immers hetgeen wat je moet kennen nietwaar? Ik was ook nogeens een jaar eerder klaar inc. Stage

Het is jammer hoe het er aan toe gaat. We leven in een moderne tijd, waarin alles kan.
Maar wat onderwijs betreft, blijft men steken in het tijdrovende, oude en vertrouwde klassikale onderwijs, terwijl dit sneller en minder tijdrovender kan. De waarde is dan wat inhoud betreft hetzelfde, alleen het is de beleving van werkgevers, wat de waarde ervan is. Het zijn vooroordelen en een stukje onwetendheid. Uiteraard hebben dingen tijd nodig om in te burgeren. Vrouwen liepen 50 jaar geleden echt niet in spijkerbroeken. Was een schande. En kijk nu eens in 2012? Binnen nu en 10 jaar studeren vele gewoon thuis, en is dit tevens een blijk doorzettingsvermogen.

Tsja.. Dingen hebben tijd nodig :-)
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 augustus 2012, 15:22
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Het zijn misschien wel moderne tijden, maar op de werkvloer is nog veel 19e eeuws. En niet alleen qua opleiding. Terecht of niet, het is wel zo.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 28 november 2012, 13:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nti

Als 33-jarige omscholen op hbo-niveau is tegenwoordig niet te betalen bij het reguliere hbo-onderwijs. Ik studeer nu een jaar aan Hogeschool NTI en dat bevalt enorm goed. De meeste hbo-opleidingen van NTI zijn geaccrediteerd door de NVAO en vallen onder de Inspectie voor Onderwijs, net als de reguliere hbo-opleidingen. Ik heb studenten in de 'klas' die de opleiding in deeltijd zijn begonnen aan reguliere hogeschool, maar inhoudelijk vonden zij de NTI-variant zelfs sterker. Omdat de opleiding een jaar korter duurt, ga je sneller de diepte in. Ik heb een studie afgerond aan een reguliere hogeschool en kan dus ook goed vergelijken: er is niets mis mee. Je moet wel echt zelfstandig en doortastend zijn om deze zelfstudie-variant te doen. Ik hoor veel mensen klagen, maar dat zijn mensen die niet goed lezen of misschien een niveautje te hoog zijn begonnen.

Dat werkgevers niet open staan voor iemand met een hbo-diploma van het NTI, NHA of LOI is onzin. Dat was vroeger inderdaad zo, tegenwoordig niet meer. Mensen die roepen dat zo'n papiertje niets waard is, moeten zich er eerst eens in verdiepen. Bovendien: je zal maar media entertainment hebben gedaan bij InHolland of journalistiek aan Windesheim...die zijn flink afgekeurd. Waarmee ik wil zeggen dat een reguliere hbo-opleiding niet per se kwalitatief beter is.

Kortom, hier spreekt een heel tevreden zelfstudie-student die inderdaad een baan heeft gekregen en meerdere gesprekken heeft gehad (ondanks dat in mijn cv staat dat ik aan de NTI studeer); en ik ben nog niet eens klaar...
Met citaat reageren
  #26  
Oud 29 november 2012, 14:20
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is goed nieuws! Heb je een HBO functie? Of is het een MBO functie? Is het een deeltijd of een voltijd baan? Is het een studentenbaan of een reguliere baan? Welke opleiding volg je?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met NCOI, HBO (bachelor) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening? m.provoost Opleiding kiezen en volgen 4 6 juli 2012 10:57
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 06:54
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 21:24
OU of NCOI na het HBO? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 9 5 januari 2010 19:51
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 14:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon