Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 28 oktober 2008, 09:05
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

thx ladies.....
Met citaat reageren
  #32  
Oud 28 oktober 2008, 09:52
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

dit is de brief uiteindelijk geworden:

Een scherp oog biedt zich aan om u te helpen bij de preventie van fraude en het afhandelen van aanvragen voor onder andere levensonderhoud en bijzondere bijstand.
De functie is mij op het lijf geschreven en daarom stel ik mij graag voor als kandidaat voor deze functie.

Na mijn functies als beslisser Claim Werkloosheidswet en medewerker Fraude bij het UWV ben ik toe aan een vervolgstap in mijn carrière die goed aansluit bij mijn interesses en competenties.

Als beslisser Claim Werkloosheidswet was ik verantwoordelijk voor het rechtmatig en zelfstandig vaststellen van recht, hoogte en duur van WW-aanvragen.
Als medewerker Fraude was ik verantwoordelijk voor de afhandeling van fraudemeldingen, vaststellen van vorderingen, het horen van klanten, opleggen van boetes en maatregelen en het overdragen van dossiers aan de unit Handhaving.
In beide functies werd intensief gesproken met klanten en derden en werden rapportages opgemaakt teneinde een gemotiveerde beslissing te kunnen afgeven. Ook heb ik met veel plezier instructie gegeven aan nieuwe medewerkers.

Mijn ervaring als beslisser Claim en medewerker Fraude zou ik graag samenvoegen in de functie van Bijstandsconsulent bij uw Gemeente. Ik heb een gedegen kennis van de Sociale Zekerheid. Ik kan goed met anderen samenwerken en in stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Ik ben iemand die een ander gerust kan stellen en met respect behandel en heb inmiddels behoorlijk wat levenservaring opgedaan. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zijn voor mij belangrijke kernwaarden.

Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn kennis, ervaring en motivatie nader toelichten en mijn mogelijkheden als Bijstandsconsulent met u bespreken.


En nu maar duimen......

Nogmaals bedankt voor jullie bijdragen en vooral morele ondersteuning!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 28 oktober 2008, 10:11
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Schrijf je toch nog weer dat de functie je op het lijf is geschreven

Hoezo? Dat blijkt toch uit wat je vertelt in je brief aangevuld met je cv?

Als je die zin nu eens weg zou laten en in plaats daarvan opent met:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Een scherp oog biedt zich aan om u te helpen bij de preventie van fraude en het afhandelen van aanvragen voor onder andere levensonderhoud en bijzondere bijstand. Na mijn functies als beslisser Claim Werkloosheidswet en medewerker Fraude bij het UWV ben ik toe aan een vervolgstap in mijn carrière die goed aansluit bij mijn interesses en competenties.
........ dan heb je een sterke binnenkomer. Zeker in combinatie met gedegen kennis van de Sociale Zekerheid en je overige ervaring, die je zo uit de brief haalt. Je overtuigt door je kennis en ervaring waar je over vertelt in je brief. Noemen dat de functie je op het lijf is geschreven voegt niets toe.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #34  
Oud 28 oktober 2008, 11:57
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

I couldn't agree more.....

Gewoon weglaten die zin!!!


__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 28 oktober 2008, 12:54
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Tessa had in de reactie op mijn brief de zin met dat lijf laten staan. Dat heb ik overgenomen met toevoeging.....
Nu heb ik een prima lijf, ha,ha....
Met citaat reageren
  #36  
Oud 9 november 2008, 14:30
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Ik ben tegen een functie in de zorg opgelopen. Dit is een mooie basis om mij daar verder te ontplooien. Ik heb van de medewerker begrepen dat je, als je voor de functie sterilisatieassistent bent aangenomen, je middels trainingen verpleger kunt worden....
Die kant zou ik graag uit willen. Dit is mijn kans op de switch die ik graag wil...

Graag reactie....

Mijn brief tot nu toe (ik krijg de motivatie maar niet op papier....):

Naar aanleiding van mijn telefoongesprek met de heer XXXXXX van afgelopen vrijdag ben ik zeer enthousiast en geïnteresseerd geraakt in de functie van sterilisatieassistent bij XXXX.
Ik stel mij dan ook graag voor als kandidaat voor deze functie.

Na mijn functies als beslisser Claim en beslisser Uitkeren Werkloosheidswet bij het UWV ben ik toe aan een vervolgstap in mijn carrière die goed aansluit bij mijn interesses en competenties.

Het werk in een ziekenhuis heeft mij altijd enorm gefascineerd.
Ik heb van de heer XXXXXXX begrepen dat voor deze functie sinds enige tijd een Beroeps Begeleidende Leerweg medewerker steriele medische hulpmiddelen is te volgen. Uiteraard ben ik bereid om aan dit trajekt deel te nemen.

Uit het gesprek met de heer XXXXX heb ik begrepen dat het een baan is met veel beweging voor lichaam én geest. Voor mij belangrijke werkvoorwaarden.

Ik ben nauwkeurig en netjes, heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan goed met anderen samenwerken. In stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken.
Uiteraard ben ik bereid om weekend en beschikbaarheiddiensten te draaien.

Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn kennis, ervaring en motivatie nader toelichten.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 9 november 2008, 15:21
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Ik ben tegen een functie in de zorg opgelopen. Dit is een mooie basis om mij daar verder te ontplooien. Ik heb van de medewerker begrepen dat je, als je voor de functie sterilisatieassistent bent aangenomen, je middels trainingen verpleger kunt worden....
Die kant zou ik graag uit willen. Dit is mijn kans op de switch die ik graag wil...

Graag reactie....

Mijn brief tot nu toe (ik krijg de motivatie maar niet op papier....):
Waarom wil je dit werk gaan doen? Wat spreekt je aan? Wat trekt je? Wat vind je er leuk aan?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #38  
Oud 9 november 2008, 15:54
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

dank je Rianne! Jij had me nog aangeraden ook te kijken naar een functie in de zorg

ik wil graag voor en met patienten werken. Daarnaast lijkt het mij fantastisch om met 4500 verschillende instrumenten om te gaan en pakketten klaar te maken voor de verschillende afdelingen (operatiekamers, poli's). Op een later moment gaat de sterilisatieassistent ook meerdere zaken voor de o.k.'s klaarzetten (infuus, prikmateriaal, etc).
Een functie waarbij je ook je hoofd moet gebruiken. Gezamenlijk zorgdragen voor de kwaliteit van het materiaal en van het ziekenhuis.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 9 november 2008, 18:39
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Hoi Starter,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Ik ben tegen een functie in de zorg opgelopen. Dit is een mooie basis om mij daar verder te ontplooien. Ik heb van de medewerker begrepen dat je, als je voor de functie sterilisatieassistent bent aangenomen, je middels trainingen verpleger kunt worden....
Die kant zou ik graag uit willen. Dit is mijn kans op de switch die ik graag wil...
.... en waar je telkens weer op terugkomt


Citaat:
Tijdens mijn telefoongesprek met de heer XXXXXX van afgelopen vrijdag ben ik zeer enthousiast en geïnteresseerd geraakt in de functie van sterilisatieassistent bij XXXX. Ik stel mij dan ook graag voor als kandidaat voor deze functie.

Door een reorganisatie bij de organisatie waar ik tot nu toe werkzaam ben, ben ik tot het besef gekomen dat ik klaar ben voor (of toe ben aan) een carrièreswitch. Het werk in een ziekenhuis heeft mij altijd enorm gefascineerd. Ik wil graag voor en met patienten werken en mij daar verder in ontplooien. Daarnaast lijkt het mij fantastisch om met 4500 verschillende instrumenten om te gaan en pakketten klaar te maken voor de verschillende afdelingen en gezamenlijk zorg te dragen voor de kwaliteit van het materiaal en van het ziekenhuis.

Van de heer XXXXXXX begreep ik, dat voor deze functie een Beroeps Begeleidende Leerweg medewerker steriele medische hulpmiddelen is te volgen. Ik wil graag aan dit trajekt deelnemen. Ik ben nauwkeurig en netjes, heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan goed met anderen samenwerken. In stressvolle situaties kan ik goed het overzicht houden en vooruit denken. Uiteraard ben ik bereid om weekend en beschikbaarheiddiensten te draaien.

Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek mijn mogelijkheden met u bespreken.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #40  
Oud 9 november 2008, 21:16
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik zit vast, sollicitatie carrièreswitch...

Dank je Rianne.

Mijn gevoelsmeter slaat toch iets door naar de ziekenhuis kant....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Zit ik nu vast helppppp Angela27 Alle andere carrièreonderwerpen 2 9 juli 2008 14:32
Sollicitatiebrief facilitair medewerker, zit helemaal vast... starter Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2008 21:42
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon