Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2010, 11:53
KS87 KS87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2010
Berichten: 1
KS87 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie juridisch secretaresse, graag feedback.

Het is al een hele tijd geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven. ik weet dus ook echt niet meer hoe je een goede sollicitatiebrief opstelt vandaar dat ik even jullie feedback vraag.


Betreft: vacaturenummer ***

Geachte mevrouw **,

Alhoewel ik mijn huidige functie met plezier vervul, bestaat er thans de behoefte aan een nieuwe uitdaging. Middels dit schrijven toon ik daarom mijn belangstelling voor de functie van juridisch secretaresse bij uw bedrijf, **** Via de website **** heb ik uw vacature gevonden.

U bent op zoek naar een enthousiaste, stressbestendige en juridisch secretaresse. Aan deze voorwaarden voldoe ik. Sinds januari 2009 werk ik fulltime als secretaresse bij **** en heb ik veel geleerd over het Nederlandse rechtssysteem. Bij dit klein advocatenkantoor hangt een informele werksfeer tussen de collega’s en aangezien dit bij uw bedrijf ook is, spreekt mij dit dan ook ten zeerste aan. Ik hecht veel waarde aan een goede werksfeer omdat dit veelal leidt tot een goed eindresultaat in het bedrijf.

Ik ben nog jong en ambitieus. Ik wil mijn werkervaring nog verder gaan uitbreiden. Hier heb ik in mijn huidige baan geen mogelijkheden in. Uw bedrijf biedt deze mogelijkheid wel.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en ervaringen verwijs ik u naar het bijgevoegd curriculum vitae.

Erop vertrouwende u hiermede naar behoeven te hebben geďnformeerd, wacht ik uw reactie met belangstelling af. Mocht u vragen en / of opmerkingen hebben dan kunt u altijd met mij contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2010, 16:42
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik heb zelf ook altijd problemen met de eerste zin, maar die van jou lijkt me niet goed. Beginnen met een voegwoord is niet heel erg mooi. Verder staat er: "bestaat er thans de behoefte..". Bij wie? Waarom zou dit voor het bedrijf waar je solliciteert belangrijk zijn? Ik zou hier zeker niet mee beginnen, en misschien wel helemaal weglaten (wat vinden anderen ervan?)

Je schrijft dat je veel waarde hecht aan een goede sfeer, maar het bedrijf wil natuurlijk wel weten wat je kan. Heb je niet iets speciaals gedaan dat je kunt vermelden? Waar ben je goed in? Je bent "jong en ambitieus" en je wilt "uitbreiden"; maar wat kun je? En in welke richting wil je uitbreiden?

Hier heb ik in mijn huidige baan geen mogelijkheden in. Deze zin klopt niet en bovendien: vindt jouw toekomstige werkgever dat belangrijk? Als het een motivatie voor jouzelf is, hoort dat misschien bij de eerste 2 alinea's thuis.

Ik denk dat er beter in moet staan waar je goed in bent en wat de werkgever aan jou heeft, dus waarom jij moet worden aangenomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
juridisch secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Open sollicitatie juridisch secretaresse annie03 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 00:21
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon