Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2010, 19:29
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Ik solliciteer op een tijdelijke baan als medewerker dataverzameling voor een onderzoeksinstelling. Met de tips over creatieve openingszinnen (http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=31) in gedachten wil ik mijn brief zo beginnen:

--------------------
Mijn vriend Eric wees mij op uw vacature voor een medewerker dataverzameling. Hij weet dat ik het een sport vind om gegevens te vinden en informatie te achterhalen, op internet en daarbuiten, en zag in dat ik daarmee de functie die u aanbiedt op een degelijke manier kan invullen. Na het telefoongesprek dat ik met u heb gehad ben ik er ook van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor deze functie en daarom schrijf ik u deze sollicitatiebrief.
--------------------

Wat vinden jullie hiervan? Trekt het de aandacht? Is het origineel? Misschien te creatief?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2010, 20:55
music_animal music_animal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
music_animal is on a distinguished road
Standaard Re: Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Hee,

ik denk dat het wel goed is. Ik zou de zinnen alleen wel een beetje ombuigen, zodat de alinea niet begint met 'Mijn vriend...'. Dit lijkt me afleiden van dat wat daadwerkelijk belangrijk is, dat je de baan wilt en dat je die functie (naar jouw idee) goed zou kunnen invullen.

Ik denk dat het voldoende creatief is, zeker niet te creatief.

Misschien kan iemand anders ook nog effe zijn/haar mening geven, ik ben namelijk slechts een studentje, geen diricteur die mensen moet aannemen

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2010, 17:48
Sunny Sunny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 2
Sunny is on a distinguished road
Standaard Re: Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Ik zou het gedeelte over je vriend weglaten en er iets anders voor verzinnen. Goede inleiding. Succes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2010, 10:25
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Ja maar Sunny, wat dan?

Als ik Eric niet vermeld, dan wordt het iets als:

In XXX vond ik uw vacature voor een medewerker dataverzameling. Omdat ik het een sport vind om gegevens te vinden en informatie te achterhalen, op internet en daarbuiten, kan ik de functie die u aanbiedt op een degelijke manier invullen. Na het telefoongesprek dat ik met u heb gehad ben ik er van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor deze functie en daarom schrijf ik u deze sollicitatiebrief.

Ik vind deze opening meer een van dertien in een dozijn. En met een flinke portie borstklopperij. Door Eric te gebruiken kan ik mezelf aanprijzen zonder zelf te zeggen hoe geweldig ik wel ben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 augustus 2010, 14:23
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whymme Bekijk bericht
Ja maar Sunny, wat dan?

Als ik Eric niet vermeld, dan wordt het iets als:

In XXX vond ik uw vacature voor een medewerker dataverzameling. Omdat ik het een sport vind om gegevens te vinden en informatie te achterhalen, op internet en daarbuiten, kan ik de functie die u aanbiedt op een degelijke manier invullen. Na het telefoongesprek dat ik met u heb gehad ben ik er van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor deze functie en daarom schrijf ik u deze sollicitatiebrief.

Ik vind deze opening meer een van dertien in een dozijn. En met een flinke portie borstklopperij. Door Eric te gebruiken kan ik mezelf aanprijzen zonder zelf te zeggen hoe geweldig ik wel ben.
Je zou Eric kunnen vervangen door: Mijn goede vriend. Ik vind bovenstaande beter,ook al is in jouw ogen 13 in een dozijn.
In een sollicitatiebrief "moet" je jezelf toch "verkopen", dat hoeft Eric niet te doen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 augustus 2010, 15:33
TLH TLH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 4
TLH is on a distinguished road
Standaard Re: Opening: Wat vinden jullie hiervan?

Hoi!

Je kunt je vriend wel gebruiken in je brief, maar ik zou er wel op letten dat de brief om jou blijft gaan. Het lijkt nu net alsof je vriend (en het telefoongesprek met de werkgever) jou heeft moeten overtuigen. Jij moet zelf overtuigd zijn dat je geschikt bent voor deze functie en dit laten merken in je brief.

Ook zou ik in de zin 'Na het telefoongesprek dat ik met u heb gehad ben ik er ook van overtuigd...' de 'ook' vervangen door bv. 'helemaal'. Ik vind dat dat een beetje onzeker klinkt en het enthousiasme weghaalt.

Hopelijk kun je een andere openingszin vinden die wel verteld wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Bv. 'Nadat ik door mijn vriend gewezen werd op de vacature voor medewerker dataverzameling herkende ik mijzelf direct in deze functie. Het is voor mij een sport om gegevens te vinden en informatie te achterhalen, op internet en daarbuiten. Mede door deze eigenschappen denk ik dat ik de functie die u aanbiedt op een degelijke manier kan invullen. Na het telefoongesprek dat ik met u heb gehad ben ik er helemaal van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor de functie van medewerker dataverzameling en daarom schrijf ik u deze sollicitatiebrief.'

Het is maar een suggestie maar op deze manier draait de opening meer om jou, i.p.v. om je vriend.

Veel succes!

Groetjes Leonie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van de opleiding wiskunde? aapje89 Opleiding kiezen en volgen 2 22 juni 2009 00:09
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt? nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 3 25 maart 2007 07:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon