Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2007, 12:52
ellis ellis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2007
Berichten: 1
ellis is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar!

Betreft: Vacature pedagogisch medewerker B.


???, 29 Mei 2007


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij reageer ik op de vacature pedagogisch medewerker B zoals deze vermeld staat op de website van (naam instelling). Ik studeer Psychologie aan de Universiteit Maastricht en heb mijn studie vrijwel afgerond. Ik leg momenteel de laatste hand aan mijn masterthese.

Ik ben op zoek naar een baan voor na mijn afstuderen en deze vacature sprak me erg aan. Vanuit onze opleiding worden wij opgeleid tot sociaal psycholoog. De nadruk ligt voornamelijk op het wetenschappelijk onderzoek. Hoewel het wetenschappelijke onderzoek mij erg bevalt heb ik ook interesse in de Klinische Psychologie. Vooral tijdens blokken zoals psychodiagnostiek, communicatievaardigheden en psychodiagnostiek ontdekte ik mijn interesse in de gezondheidszorg.

Een baan als pedagogisch medewerker zou voor mij als net afgestudeerde sociaal psychologe een uitstekende kans zijn om mijn theoretische kennis toe te passen en uit te breiden met meer praktijkervaring. (naam instelling) sprak mij in het bijzonder aan gezien het een instelling voor jeugdigen betreft, een doelgroep die mij erg aanspreekt. Bovendien vind ik het zeer interessant in aanraking te komen met een sterk gedifferentieerd zorgaanbod.

Ik ben iemand die beschikt over erg goede communicatieve vaardigheden waardoor ik een goede band kan opbouwen met zowel collega’s als cliënten, maar ook een zekere professionele afstand kan behouden. Aan de andere kant kan ik ook heel consequent en duidelijk zijn. Een van mijn sterke eigenschappen is dat ik erg gedreven ben in mijn werk, wat als gevolg heeft dat ik altijd tijdig begin met opdrachten en mijn afspraken goed nakom. Ik ben iemand die sterk in zijn schoenen staat en kan goed met onverwachte en stressvolle situaties omgaan. Als persoon ben ik erg rustig en betrouwbaar waardoor ik graag in teamverband werk, maar ook goed zelfstandig aan de slag kan.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief en CV uw interesse hebben gewekt en ik deze nader mag komen toelichten in een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijk groet,

(naam)

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2007, 20:47
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar!

Hallo,

je brief ziet er goed uit.

aalleen in de laatse alinea noem je een aantal eigenschappen, zonder voorbeelden hoe je deze tot nu toe hebt ingezet.
gebruik bv de star-methode hiervoor. Probeer ervaring te benoemen, hoe klein ook, want nu krijg ik het idee dat je niet bekend bent met de doelgroep.

ook zou je nog een creatieve openingszin kunnen gebruiken die de aandacht trekt.

zoals;

Bent u nog op zoek naar een naar enthousiaste begeleidster met affiniteit met jeugdigen met een gedragsproblematiek? Dan ben ik de hulpverleenster die u zoekt.

of

Mijn motivatie om op uw vacature te reageren? Deze functie vraagt om iemand met een positieve benadering naar jongeren, om hen te motiveren op hun weg naar zelfstandigheid.

of

Met veel enthousiasme reageer ik op de vacature voor pedagogisch medewerker bij de ..., omdat ik weet dat ik daar mijn mannetje zal staan.

veel succes en stel maar vragen, ik heb ondertussen zeker tien prdagogisch medewerker sollicitaties verstuurd,

groetjes Nicky
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Sollicitatiebrief Medewerker Communicatie - graag commentaar DannyMariel Sollicitatiebrief en cv 2 25 mei 2006 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon