Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2009, 22:42
childuh childuh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2009
Berichten: 4
childuh is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie medewerker range presentation

dit is mijn eerste open sollicitatie brief en zou dus blij zijn met een kritische blik!
het betreft een functie bij een woonwarenhuis, als medewerker range presentation. dit houdt in dat je de winkel inricht, showrooms creëert en de producten op de juiste manier presenteert.

alvast bedankt!



Geachte mevrouw xxx,

Hierbij solliciteer ik naar de functie Medewerker range presentation.

Ik ben sinds juni 2006 werkzaam als medewerker xxxx. Intussen ben ik toe aan een functie waarin mijn opleidingen beter tot hun recht komen.

Tijdens mijn opleiding Mode en Kleding in de richting presentatie/communicatie ben ik veel bezig geweest met etaleren en het inrichten van winkels. Omdat ik na afronding van deze opleiding in de mode voor mij geen toekomst zag, ben ik verder gegaan op de kunstacademie xxx in de richting grafische vormgeving. Mijn visie bleek meer te vragen om het grote vlak waardoor ik uiteindelijk ben afgestudeerd in de richting autonoom beeldende kunst/schilderen. Ook tijdens deze opleiding kreeg ik veel te maken met kleur en compositie. Al deze aspecten zou ik graag terug zien in een toekomstige functie. De functie Medewerker range presentation lijkt mij daarvoor bijzonder geschikt.

In mijn werk als zelfstandig kunstenaar raakt mijn werk steeds meer het vlak van interieur. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld bezig met een opdracht in samenwerking met een interieurarchitect. De opdracht houdt in het creëren van een rustruimte voor Alzheimer patiënten. Om een beeld te krijgen van mijn opvattingen over vormgeving verwijs ik u naar mijn website: xxx.

Ik denk dat ik een goede bijdrage kan leveren aan het team vanwege de volgende eigenschappen. Ik denk commercieel, het aanzetten tot aanschaf van een product en de psychologie daarachter is iets wat mij altijd erg heeft geboeid. Ik ben flexibel, onder wisselende omstandigheden blijf ik efficiënt werken. Tijdens mijn huidige functie heb ik bewezen stressbestendig te zijn en onder grote druk te kunnen presteren. Ook ben ik initiatiefrijk, ik denk graag mee, draag oplossingen aan of onderneem zelf actie. Ik heb bijvoorbeeld een klanttevredenheids-onderzoek opgezet voor xxx. Door mijn huidige functie bij xxx weet ik wat er reilt en zeilt binnen het bedrijf. Ik ben op de hoogte van de producten en de interne organisatie. Ik ervaar het werken voor xxx als zeer prettig en zou dit graag voortzetten in een nieuwe functie, die aansluit bij mijn vooropleiding.

Graag kom ik mijn sollicitatie nader toelichten. Binnenkort neem ik daarvoor contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2009, 15:50
vooranneke vooranneke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 5
vooranneke is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie medewerker range presentation

Hoi Childuh,

Ik vind de opzet van je brief op zich goed. Alleen de openingszin is wel saai, ik zou proberen daar iets creatievers van te maken.
Persoonlijk zou ik in een brief ook niet zeggen dat ik 'geen toekomst' zag na je studie. Je kunt ook zeggen dat je werkveld of kennis wilde verbreden en verder ontwikkelen. Tot slot snap ik de volgende zin niet: Mijn visie bleek meer te vragen om het grote vlak waardoor ik uiteindelijk ben afgestudeerd in de richting autonoom beeldende kunst/schilderen. Mijn visie bleek meer te vragen om het grote vlak? Ik weet niet wat je daarmee bedoeld en zou het nog wat toelichten.
Ik vind het wel heel goed dat je je eigenschappen ook allemaal toelicht met voorbeelden, dat is veel duidelijker.
Succes verder!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2009, 23:19
Tigermommy Tigermommy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 9
Tigermommy is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie medewerker range presentation

Ik vind het ook wel een goede brief, maar ik begrijp een ander dingetje ook niet. Je vertelt dat het gaat om een open sollicitatie, maar je brief is gericht op een bepaalde functie. Is er nu wel of geen vacature beschikbaar?

Overigens ben ik ook van mening dat je de openingszin dient te wijzigen in iets creatiefs past ook goed bij de functie en dat straalt wat mij betreft ook meer enthousiasme uit.

Leuk om te solliciteren naar een creatieve functie, misschien een mooie kans om iets leuks met brief en cv qua kleur en lay-out te doen.

Succes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2009, 12:55
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie medewerker range presentation

Hallo Childuh - nu op dit gedeelte van het forum ;-)

Op zich is het een goede brief. Zeker jouw voorlaatste alinea is heel erg sterk. Daarom zou ik die wat meer aandacht geven, door de rest wat puntiger en korter te houden.

Ik heb zoveel mogelijk de brief in jouw stijl gelaten en kom uit op iets in deze geest:

---

Geachte mevrouw xxx,

Sinds juni 2006 werkzaam als medewerker xxxx. Intussen ben ik toe aan een functie waarin mijn opleidingen beter tot hun recht komen: Medewerker Range Presentation.

Tijdens mijn opleiding Mode en Kleding in de richting presentatie/communicatie ben ik veel bezig geweest met etaleren en het inrichten van winkels. Vervolgens ben ik verder gegaan op de kunstacademie xxx in de richting grafische vormgeving. Ik ben afgestudeerd in de richting autonoom beeldende kunst/schilderen. Tijdens deze opleiding kreeg ik veel te maken met kleur en compositie. Al deze aspecten zou ik graag willen toepassen.

Ik denk dat ik een goede bijdrage kan leveren aan het team vanwege de volgende eigenschappen. Ik denk commercieel, het aanzetten tot aanschaf van een product en de psychologie daarachter is iets wat mij altijd erg heeft geboeid. Ik ben flexibel; onder wisselende omstandigheden blijf ik efficiënt werken. Tijdens mijn huidige functie heb ik bewezen stressbestendig te zijn en onder grote druk te kunnen presteren. Ook ben ik initiatiefrijk, ik denk graag mee, draag oplossingen aan of onderneem zelf actie. Ik heb bijvoorbeeld een klanttevredenheids-onderzoek opgezet voor xxx. Door mijn huidige functie bij xxx weet ik wat er reilt en zeilt binnen het bedrijf. Ik ben op de hoogte van de producten en de interne organisatie. Ik ervaar het werken voor xxx als zeer prettig en zou dit graag voortzetten in deze nieuwe functie.

Inmiddels ben ik al bezig met een opdracht in samenwerking met een interieurarchitect. De opdracht houdt in het creëren van een rustruimte voor Alzheimer patiënten. Om een beeld te krijgen van mijn opvattingen over vormgeving verwijs ik u naar mijn website: xxx.

Graag kom ik mijn sollicitatie nader toelichten. Binnenkort neem ik daarvoor contact met u op.

---

Ik zou je zelf voor die functie uitnodigen

Veel succes!

Laatst gewijzigd door Catbert; 19 maart 2009 om 13:21 Reden: nauwelijks meldenswaardig
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2009, 18:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie medewerker range presentation

Je brief lijkt prima, echter ik zou als werkgever op zo'n functie iemand zoeken die commercieel inzicht heeft en daarnaast smaak/ruimtelijk inzicht. Jij lijkt het omgekeerde te bezitten. Ik krijg uit jou brief geen duidelijkheid in hoeverre jij nu echt commercieel ben, sterk analytisch inzicht hebt en verkoopgedreven bent. Je opleiding is creatief en je keuzes daarna lijken volgens de brief ook een beetje naar de zachtere sector te neigen, in ieder geval de richting waar cijfers niet zo hard zijn.
Wellicht kan je dit in een persoonlijk gesprek toelichten of je moet in je brief de interesse voor commercie meer benadrukken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 5 4 december 2008 20:07
Open Sollicitatie Medewerker Decorbouw slizerone Sollicitatiebrief en cv 1 23 oktober 2008 00:07
Open sollicitatie Pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2007 13:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon